ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نرم افزار و اپلیکیشن

همزمان با وقوع طوفان هاروی و ایرما، اپلیکیشن Zello به صدر جدول اپ استور رسید

طوفان های شدید در شرق آمریکا و دریای کاراییب این روزها بسیار خبرساز شده و مردم آمریکا که برای طوفان ایرما آماده می شوند، حالا به سراغ اپلیکیشن واکی تاکی رایگانی رفته و آن را ...

محسن وفانژاد
نوشته شده توسط محسن وفانژاد | ۱۶ شهریور ۱۳۹۶ | ۱۴:۳۰

طوفان های شدید در شرق آمریکا و دریای کاراییب این روزها بسیار خبرساز شده و مردم آمریکا که برای طوفان ایرما آماده می شوند، حالا به سراغ اپلیکیشن واکی تاکی رایگانی رفته و آن را به صدر لیست اپ استور آورده اند.

این اپلیکیشن با نام Zello اجازه می دهد تا از تلفن به عنوان یک واکی تاکی یا رادیوی دو طرفه استفاده کنید. البته این اتفاق نیازمند کانکشن وای فای و یا اتصال به شبکه مخابراتی است. کاربران می توانند به کانال ها وصل شوند و بلافاصله پیام صوتی یا تصویر ارسال کنند.

در واقع زلو از یک نوع عملکرد Voice-over-IP یا VOIP استفاده می کند. بنابراین چه گیرنده و چه فرستنده، باید حتما یا به خط اینترنتی پایدار وصل باشند یا خطوط مخابراتی در دسترس باشد. در غیر این صورت پیام ها نه ارسال می شود و نه دریافت. از طرفی دیگر، سرورهای زلو هم باید همیشه بدون مشکل در دسترس باشند.

پس از هجوم کاربران، بسیاری معترض شدند که چرا نمی توانند ثبت نام کنند و این مشکل تا چند ساعت هم ادامه داشت. به هر حال، زمانی که خرابی های عمده به بار آید، احتمالا آنتن های مخابراتی و خطوط اینترنت نیز به طور کامل از کار می افتند. بنابراین شاید زلو آنقدرها هم در زمان بحران قابل اطمینان نباشد.

زلو یک اپلیکیشن کاملا رایگان و بدون تبلیغ است اما یک ورژن پولی از آن هم وجود دارد که بیشتر برای مصرف شرکت های بزرگ طراحی شده. این اپ سال 2011 منتشر شد و نجات گران در گذشته از آن برای برقراری ارتباط استفاده می کردند.

دانلود اپلیکیشن همزمان با وقوع طوفان هاروی شدت گرفت و حالا که ایرما از جزایر کاراییب در حال خیزش است، زلو به صدر چارت اپلیکیشن های رایگان زلو رسیده است.

بنا به گفته مدیر عامل زلو، اپلیکیشن در زمان عملیات نجات هیوستن شاهد افزایش دانلود 20 برابری بود. فقط طی همین هفته گذشته تعداد 600 هزار نفر کاربر جدید برای آمادگی در برابر ایرما این اپ را نصب کرده اند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • Mr.Mohammad
    Mr.Mohammad | ۱۶ شهریور ۱۳۹۶

    یه سوال الان این گوشی هایی که رادیو ندارند تو این وضعیت تکلیفشون چیه؟

  • titso strife
    titso strife | ۱۶ شهریور ۱۳۹۶

    هجوم درسته اصلاح کنید لطفا

مطالب پیشنهادی