ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

یک کمپانی روسی برای تاثیرگذاری بر انتخابات آمریکا، 100 هزار دلار به فیسبوک پرداخته است

به گفته فیسبوک، یک کمپانی روسی که به ساخت اکانت ها و صفحات جعلی مشغول بوده، در جریان انتخابات ریاست جمهوری سال گذشته ایالات متحده، بالغ بر 100 هزار دلار برای تبلیغات خود هزینه کرده ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۱۶ شهریور ۱۳۹۶ | ۱۰:۳۰

به گفته فیسبوک، یک کمپانی روسی که به ساخت اکانت ها و صفحات جعلی مشغول بوده، در جریان انتخابات ریاست جمهوری سال گذشته ایالات متحده، بالغ بر 100 هزار دلار برای تبلیغات خود هزینه کرده است. بنابر گزارش واشنگتن پست، فیسبوک توانسته این اکانت های جعلی را تا یک «مزرعه ترول» روسی ردیابی کند که پیشتر هم به انتشار پروپاگاندای روسی ها مشغول بوده است. فیسبوک می گوید از ابتدای تابستان 2015، تعداد اندکی از این تبلیغات اشاراتی به دو کاندید ریاست جمهوری، دونالد ترامپ و هیلاری کلینتون داشته اند.

سایر تبلیغات نیز ظاهراً با هدف دو قطبی سازی تهیه شده بودند و مسائلی مانند درگیری های نژادی و حقوق دگرباشان جنسی را هدف قرار داده اند. این تاکتیک، که روسی ها روی توییتر نیز به کار بسته اند، به گونه ای طراحی شده که باعث ایجاد چند دستگی در داخل خاک ایالات متحده شده و اعتماد به دموکراسی را از بین ببرد. در همین راستا، الکس توماس، مدیر ارشد امنیت فیسبوک هم می گوید اکثر غالب این تبلیغات، اشاره ای به انتخابات ریاست جمهوری، رای گیری یا یک کاندیدا به صورت خاص نداشتند.»

در مجموع، فیسبوک حدود 3 هزار تبلیغ مشکوک یافته است که 100 هزار دلار برایش درآمدزایی کرده اند و از ژوئن 2015 الی مه 2017 به نمایش درآمده اند. این تبلیغات، به 470 اکانت و صفحه جعلی وابسته بودند که به گفته توماس، با یکدیگر همکاری داشتند و در جایی خارج از روسیه مدیریت می شدند.

از یک سو، هزینه 100 هزار دلاری، نشان دهنده کمپین تبلیغاتی چندان وسیعی در فیسبوک نیست. اما کشف تازه فیسبوک یک بار دیگر بر دخالت و تاثیرگذاری روسیه روی انتخابات اخیر آمریکا صحه می گذارد. گفتنی است چند روز بعد از برگزاری انتخابات، مارک زاکربرک، مدیرعامل فیسبوک در مصاحبه ای گفت که «ایده انتشار اخبار کذب در فیسبوک و تاثیرگذاری آنها روی انتخابات، دیوانه وار است».

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • nexaen
    nexaen | ۱۷ شهریور ۱۳۹۶

    این روسا همینطور روی ایران از این پروژه ها استفاده میکنن برای به وجود آوردن اختلاف های قومیتی و اعتقادی

  • Javad213
    Javad213 | ۱۷ شهریور ۱۳۹۶

    بنظرم روسیه داره آمریکا رو ادب میکنه ?????

  • آریا
    آریا | ۱۶ شهریور ۱۳۹۶

    این روسا باید ادب بشن

مطالب پیشنهادی