ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نرم افزار و اپلیکیشن

به بهانه نزدیکی به دانشگاه ها؛ بهترین بازی های موبایل برای اوقات فراغت کوتاه مدت

استفاده درست از اوقات فراغت بین بعضی فعالیت ها می تواند یکی از بهترین راه ها برای غلبه به خستگی یا بی حوصلگی باشد. زمان هایی کم که با آن ها می توانید به روز ...

محمد کریمی
نوشته شده توسط محمد کریمی | ۱۶ شهریور ۱۳۹۶ | ۱۶:۰۰

استفاده درست از اوقات فراغت بین بعضی فعالیت ها می تواند یکی از بهترین راه ها برای غلبه به خستگی یا بی حوصلگی باشد. زمان هایی کم که با آن ها می توانید به روز خود رنگ و بویی متفاوت و آرام ببخشید. اینکه از کدام روش برای گذراندن اوقات فراعت کوتاه خود استفاده می کنید، طبیعتا بستگی به سلیقه تان دارد اما همیشه یکی از بهترین گزینه ها بازی های موبایل است.

عناوین اسمارت فون ها به واسطه ذات سرگرم کننده خود، می توانند بی حوصلگی را از مخاطب دور کرده و به او انرژی بدهند. به خاطر نزدیکی به شروع دانشگاه ها، تصمیم گرفتیم روی همین بازی ها دست گذاشته و آن هایی که ضمن سادگی، ذهن را خیلی به چالش نمی کشند معرفی کنیم. بنابراین اگر از خستگی بعد از کلاس های درسی، انتظار برای رسیدن اتوبوس یا مترو کلافه شده اید، مطلب پیش رو را از دست ندهید.

Karl و TiKiTaKa

بعد از تجربه Karl و TiKiTaKa بود که توانستیم با اطمینان بگوییم 111% استاد ساخت عناوین ساده است. لقبی که پیش از این به Ketchapp داده شده بود ولی با توجه به وضعیت کنونی فرانسوی ها [حتی با بهبود اپلیکیشن های این سازنده] شاید 111% بهترین جایگزین برای آن ها باشد. در هر دو بازی هم تنها یک وظیفه دارید؛ دشمنان را کشته و بیشترین رکورد ممکن را بزنید. مبارزات TiKiTaKa نوبتی هستند. یعنی ابتدا شما حمله کرده و سپس نوبت به حریف می رسد. برای هجوم به سمت دشمنان هم کافیست انگشت خود را کشیده و شخصیت داستان را به سمت دشمنان پرتاب کنید.

Karl هم به بازیکن نقش یک سامورایی تنها را داده و او باید به واسطه شمشیر خود، چاقوها یا شوریکن هایی [ستاره نینجا] که به سمت تان پرتاب می شود را نابود کند. بدین صورت که برای حمله به دشمنان باید انگشت تان را روی صفحه لمسی گذاشته و به عقب بکشید. نکته جالب اینجاست که با حرکت پروتاگونیست بازی شوریکن و چاقوها هم به او نزدیک می شوند. بنابراین مجبورید به گونه ای سامورایی را جا به جا کنید تا نه تنها به دشمنان ضربه بزنید بلکه مراقب باشید به آن ها برخورد نکرده و برای حرکت بعدی آزادانه تصمیم بگیرید.

TiKiTaKa

TiKiTaKa

سازنده: 111% قیمت: رایگان دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: 26.6 مگابایت زبان:
Karl!

Karl!

سازنده: 111% قیمت: رایگان با پرداخت درون برنامه ای دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: 78.6 / 27.15 مگابایت زبان:

Dancing Line و Piano Tiles 2

معمولا وقتی که خسته هستید یا می خواهید به ذهن خود استراحت دهید، گوش دادن به موسیقی یکی از بهترین راه های ممکن است. خوب ما یک پیشنهاد جذاب تر داریم. چه بهتر که این موسیقی زیبا را در قالب یک بازی جذاب شنیده و در کنار آرامش سرگرم نشوید؟ چیتا موبایل از آن دست استودیوهایی است که با دو عنوانش معروفش آمده تا به این لحظه زیبا رنگ و بوی واقعیت ببخشد. دو عنوانی که با وجود شباهت های فراوان شان، از دیدگاه مکانیزم های اصلی گیم پلی کاملا در تضاد با یکدیگر هستند.

در Piano Tiles 2 باید روی کاشی های مشخص شده ضربه زده یا انگشت خود را روی آن ها بکشید. با پیشروی بیشتر سرعت فرود آمدن کاشی ها افزایش پیدا کرده و چالش بیشتری را تجربه می کنید. در Dancing Line هم مهمترین وظیفه شما این است تا هنگامی که خط [شخصیت داستان] به مانعی رسیدید روی اسمارت فون کلیک نمایید تا جهتش را عوض کند. اما این تفاوت که گفتیم کجاست؟ اگر در Piano Tiles 2 با لمس کاشی ها به نت ها کمک می کردید تا نواخته شوند. Dancing Line دقیقا خلاف آن بوده و این نت ها هستند که به یاری بازیکن ها می آیند.

Dancing Line

Dancing Line

سازنده: Cheetah Games قیمت: رایگان دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: 134 / 44.7 مگابایت زبان:
Piano Tiles 2

Piano Tiles 2

سازنده: Clean Master Games قیمت: رایگان دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: 36.8 / 17.4 مگابایت زبان:

Break Liner

break-liner-w600

شاید از دیدگاه سادگی، Break Liner تفاوت چندانی با بقیه عناوین Ketchapp نداشته باشد و همانند آن ها یک دست برای تجربه بازی کفایت کند ولی سازنده با ارائه یک تجربه اتمسفریک که بعدها با Hazy Race دوباره آن را دیدیم توانست Break Liner را به بهترین ساخته سال 2016 خود تبدیل کند. بازی سه میله به رنگ های قرمز، مشکی و زرد داشته و مکانیزم های گیم پلی این اپلیکیشن هم پیرامون همین اجسام می چرخند.

شما هر بار که صفحه اسمارت فون را لمس نمایید، فضاپیما سعی می کند تا مسیرش را تغییر داده و به طرف مقابل حرکت نماید. اگر میله پیش رو زرد باشد، این وسیله آن را خرد کرده و به مسیرش ادامه می دهد. میله قرمز هم به معنای باخت است. میله سیاه چی؟ با یک بار برخورد به این اجسام هیچ اتفاقی نخواهد افتاد ولی برای بار دوم خواهید باخت. به یاد داشته باشید که با کاهش سرعت فضاپیما [نزدن روی صفحه لمسی] می بازید.

Break Liner

Break Liner

سازنده: Ketchapp قیمت: رایگان دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: 69 / 27 مگابایت زبان:

KAMI 2

معمولا بازی های معمایی چون ذهن را درگیر خود می کنند، عناوین خوبی برای آرامش گرفتن نیستند. پس چرا KAMI 2 را بین اپلیکیشن های لیست میبینیم؟ جوابش را باید لا به لای پازل های KAMI 2 پیدا کنیم. معماها به گونه ای طراحی شده اند تا ضمن سادگی، شما را به اشتباه بیاندازند. برای جواب به آن ها، نهایت چند حرکت کفایت می کند ولی نکته اینجاست به علت طراحی استثنایی پازل ها شاید دقیقه ها وقت تان را پای یک مرحله بگذارید.

به همین خاطر هنگام انجام معماها احساس خوشایندی به بازیکن ها دست می دهد و همین احساس خوشایند می تواند آن ها را به آرامش برساند. همانند نسخه پیشین، در KAMI 2 محیط به چندین کاغذ رنگی مختلف تقسیم شده است. حالا اگر با یک رنگ متفاوت روی یکی از این کاغذها کلیک کنید، کاغذ رنگی تا جایی که راهش آزاد باشد تمام آن قسمت را رنگی می کند. بخش سخت ماجرا هم آنجاست که تعداد حرکت ها محدود هستند.

KAMI 2

KAMI 2

سازنده: Simple Machine قیمت: رایگان با پرداخت درون برنامه دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: 145 / 38.7 مگابایت زبان:

Soccer Stars

Soccer Stars به دو علت مهم توانسته راهش را به لیست پیدا کند؛ یکی اینکه حالت آنلاین بازی حجم کمی مصرف کرده و از آن مهم تر، می توانید ساخته مینی کلیپ را به صورت دو نفره و آفلاین انجام دهید. بنابراین با وجود مکانیزم های جذاب گیم پلی و مسابقات کوتاه، Soccer Stars از بهترین گزینه ها برای گذراندن وقت در دانشگاه ها با دوستان تان یا تنهایی است. در Soccer Stars بازیکن ها مهره هایی دایره ای شکل بوده و حالا با پرتاب آن ها به سمت توپ باید سعی کنید به حریف گل بزنید. یک تجربه متفاوت از ورزش فوتبال که پیشنهاد می کنیم آن را از دست ندهید.

Soccer Stars

Soccer Stars

سازنده: Miniclip.com قیمت: رایگان دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: 68.5 / 35.6 مگابایت زبان:

Atomas و 2048

2048 از آن بازی ها است که هیچوقت تکراری نمی شود. هر وقت به سمت بازی بروید باز هم سرگرم می شوید و دلیلش این است که شاید یادگیری مکانیزم های گیم پلی وقت زیادی از بازیکن ها نگیرد ولی برای حرفه ای شدن و کسب بهترین رکورد باید تلاش کنید. بنابراین چون قضیه «رقابت» همیشه مطرح است، بازیکن سعی می کند تا بهتر شود و کم پیش می آید تا طعم خستگی را بچشد. همانگونه که احتمالا می دانید، در 2048 باید با گذاشتن اعداد روی هم به یک رقم بزرگتر برسید.

atomas-mobile-ios

مثلا 2 را روی 2 گذاشته و سپس آن ها را روی 4 بگذارید. این روند تا جایی که برای حرکت بعدی آزادی داشته باشید ادامه می یابد. گیم پلی Atomas هم به نوعی به همین صورت است. با این تفاوت که اینجا با عنصرهای شیمی سر و کار دارید و جای کنار هم گذاشتن اعداد باید اتم ها را پرتاب کنید. به صورتی که با هر پرتاب باید سعی کنید تا اتم های مشابه را کنار یکدیگر بگذارید و امتیاز بیشتری به دست بیاورد. اگر از 2048 خسته شده اید، Atomas با گیم پلی جالب خود می تواند جایگزین خوبی باشد.

2048

2048

سازنده: Gabriele Cirulli قیمت: رایگان دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: 15.5 / 1.5 مگابایت زبان:
Atomas

Atomas

سازنده: Max Gittel قیمت: رایگان دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: 12.8 / 14.3 مگابایت زبان:
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • سامان
    سامان | ۱۸ شهریور ۱۳۹۶

    واقعا تیتر ساله ، نزدیکی مسنقیم به دانشگاه وصل کرده ، نزدیکی به بازشدن ، بسته شدن !!؟

  • mohpf1996
    mohpf1996 | ۱۷ شهریور ۱۳۹۶

    یکی از بهترین پستاتون شامل بهترین بازی ها ! امیدوارم بازم از این جور پستا بزارین ?

  • Mr. Saxobeat
    Mr. Saxobeat | ۱۶ شهریور ۱۳۹۶

    infinty loop هم که بررسی کردید خیلی عالی بود ممنون
    اهنگ بسیار زیبا و یه کوچولو هم چالش برانگیز بود.
    فقط بدیش این بود که هرچی بازی کردم تموم نشد اخرش نزدیک 240_250 تا بازی کردن زدم پاکش کردم. ?
    تا اونجایی که بازی کردم درجه سختیش خیلی مناسب بود بعدش رو نمیدونم،

  • امیرحسین
    امیرحسین | ۱۶ شهریور ۱۳۹۶

    تیتر سال ???

مطالب پیشنهادی