ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

قیمت بالای آیفون جدید تا حدی به هزینه کلان پنل های OLED سامسونگ ارتباط دارد

مدتی پیش شنیدیم که مدل 512 گیگابایتی آیفون 8 ممکن است قیمتی معادل 1199 دلار داشته باشد که در قیاس با مدل 64 گیگابایتی گلکسی نوت 8 سامسونگ با قیمت 929.99 دلار، تفاوتی حدودا! 300 ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۱۶ شهریور ۱۳۹۶ | ۱۴:۰۰

مدتی پیش شنیدیم که مدل 512 گیگابایتی آیفون 8 ممکن است قیمتی معادل 1199 دلار داشته باشد که در قیاس با مدل 64 گیگابایتی گلکسی نوت 8 سامسونگ با قیمت 929.99 دلار، تفاوتی حدودا! 300 دلاری مشاهده می شود. بنابر گزارش تازه مینگ-چی کو، تحلیلگر شهیر موسسه KGI Securities، هزینه پرداختی اپل به سامسونگ بابت تولید پنل های OLED، یکی از اصلی ترین دلایل افزایش قیمت آیفون جدید است.

این پنل های تازه، تا دو برابر هزینه بیشتری نسبت به پنل های LCD خانواده آیفون 7 و نیز خانواده آیفون 7 اس که همراه با آیفون نسل بعد معرفی می شود روی دست اپل می گذارد. به عبارت دیگر، گفته می شود اپل برای هر پنل OLED تامین شده از سوی سامسونگ، مجبور به پرداخت 120 الی 130 دلار است اما این هزینه برای پنل های LCD اشاره شده در بالا، به 45 الی 55 دلار می رسد.

از آن جایی که سامسونگ در حال حاضر تامین کننده انحصاری این پنل ها برای اپل به شمار می رود، کمپانی ساکن کوپرتینو به سختی دنبال تامین کننده ای دیگر مانند ال جی نیز هست. همکاری با یک تامین کننده دیگر، نه تنها خیال اپل را از عدم کمبود نمایشگرهای OLED راحت می کند، بلکه می تواند به رقابت میان دو تامین کننده منجر گردد و هزینه های اپل را کاهش دهد.

نمایشگرهای OLED سامسونگ، از لمس سه بعدی پشتیبانی نمی کنند زیرا مانند نمایشگرهای LCD قادر به پاسخدهی بسته به میزان فشار نیستند. KGI می گوید این مسئله یکی از دلایلی بوده که اپل را از تعبیه سنسور Touch ID در زیر نمایشگر منصرف کرده است. به تبع همین، آیفون 8 (یا آیفون اکس یا آیفون ادیشن) به جای Touch ID از سیستم تشخیص چهره سه بعدی بهره می برد که به کمک دوربین سلفی، قفل دستگاه را باز می کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (19 مورد)
  • Rdfd
    Rdfd | ۱۷ شهریور ۱۳۹۶

    @as.s
    جاهلیتتو ثابت کردی
    اخه کدوم باتری 4000 1 ساعته خالی میشه؟ اخه محتوا 4k بدون صفحه نمایش 4k به چه درد میخوره؟ برو ساندیستو بخور بچه

  • as.s
    as.s | ۱۷ شهریور ۱۳۹۶

    @mr.mohammad
    یادم رف بگم که
    نه اینکه سامسونگ صفحه 4k داره ؟
    یا هواوی
    یا سونی
    یا ...
    که میای اینو میگی

  • as.s
    as.s | ۱۷ شهریور ۱۳۹۶

    @mr.mohammad
    بزار تک تک سوالاتو جواب بدم..
    اولا که جاهل تویی!
    دوما تویی که از صفحه 4k حرف میزنی اپل صفحه ۴k نداره اما تصاویر و فیلماش کیفیت ۴kدارن و گویای همه چیز هستن!!
    دوما بله اپل گوشی با قلم نداره درضمن کدوم گوشی از برند سونی و هواوی و.... گوشی با قلم دارن ؟ حالا تو اینو بگو! البته اگر این پست درمورد اندروید بود میومدی همچین حرفی بزنی ؟ تنها گوشی که قلم داره سامسونگه اونم تو سری نوت .بعدشم قلم کاربردش تو استفاده گوشی کمه یا حتی فراموش شده !! البته قلم چه کاری رو میکنه که انگشت ما نمیتونه؟؟??
    سوما در مورد باطری ۴۰۰۰ میلی امپری که فرموده بودید? منظورتون اون باطری هایی هستن که تو نیم ساعت یا یه ساعت پر میشن و حداقلش تا تو یه ساعت تا یک ساعتو نیم باطری خالی میکنن؟? آخی یادمه سامسونگ خواست این کارو کنه آخرش یه بمب ۷ تحویل ملت داد??
    شما موقع شارژ شدن گوشیتون آهنگ گوش میدید؟؟ قطعا کسی این کارو نمیکنه پس حذف جک ۳/۵ میلی متری اتفاق خاصی نیست که بخوای به رو بیاری با یه رابطی که تو جعبه هست همه چی حل میشه ..?

  • jamalifar
    jamalifar | ۱۶ شهریور ۱۳۹۶

    نه اگه لمس سه بعدی نداره مفت نمیارزه

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی