ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

لامبورگینی نسخه رودستر اونتادور S را معرفی کرد

با نزدیک شدن به زمان برگزاری نمایشگاه فرانکفورت که از 14 سپتامبر (23 شهریور) آغاز خواهد شد، رفته رفته خودروسازان مختلف محصولات خود را برای رونمایی در این نمایشگاه معرفی می کنند. لامبورگینی یکی از ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۱۶ شهریور ۱۳۹۶ | ۱۳:۰۰

با نزدیک شدن به زمان برگزاری نمایشگاه فرانکفورت که از 14 سپتامبر (23 شهریور) آغاز خواهد شد، رفته رفته خودروسازان مختلف محصولات خود را برای رونمایی در این نمایشگاه معرفی می کنند. لامبورگینی یکی از این خودرسازان به شمار می رود که قرار است با نسخه رودستر اونتادور S در اتوشوی فرانکفورت حاضر شود.

طبق انتظار نسخه رودستر از لحاظ ظاهری و فنی بسیار مشابه اونتادور S کوپه است، اما به دلیل ساختار متفاوت سقف تغییراتی در بخش انتهایی آن داده شده است. آنطور که کمپانی لامبورگینی اعلام کرده، پنل های سقف این خودرو کمتر از 6 کیلوگرم وزن داشته و از مکانیسم ساده ای برای باز و بسته شدن برخوردار هستند. در صورت عدم نیاز به این پنل ها می توان آنها را در مکان مخصوص خود در صندوق جلو قرار داده و از هوای آزاد لذت برد. در این نسخه از اونتادور امکان سفارش رنگ ها و تریم های داخلی بیشتر فراهم شده و استفاده از فیبر کربن در آن گسترده تر شده است.

اونتادور S رودستر با دارا بودن 1625 کیلوگرم وزن، 50 کیلوگرم سنگین تر از نسخه کوپه است که این مساله بر روی شتاب آن تاثیر منفی گذاشته است. در حالی که نسخه کوپه شتاب صفر تا صد را در عرض 2.9 ثانیه محقق می کند، نسخه رودستر 0.1 ثانیه کندتر بوده و در 3 ثانیه سرعت خود را به صد کیلومتر در ساعت می رساند؛ با وجود این از لحاظ حداکثر سرعت تفاوتی بین این دو نبوده و امکان دستیابی به سرعت 350 کیلومتر در ساعت کماکان برای نسخه رودستر وجود دارد.

نیروبخش اونتادور S رودستر همان موتور 6.5 لیتری V12 تنفس طبیعی است که 740 اسب بخار قدرت و 690 نیوتن متر گشتاور تولید می کند. همانند نسخه کوپه نیروی موتور از طریق یک گیربکس هفت سرعته ISR به هر چهار چرخ منتقل شده و تکنولوژی هایی مثل سیستم تعلیق فعال جدید، سیستم چهار چرخ فرمان پذیر و حالت رانندگی EGO در نسخه رودستر نیز حاضر هستند.

طبق برنامه ریزی های کمپانی لامبورگینی، تحویل اونتادور S از فوریه 2018 آغاز خواهد شد. برای سفارش این خودروی فوق العاده هیجان انگیز باید 313,666.00 یورو یا 460,247.00 دلار کنار گذاشت که در مقایسه با نسخه کوپه این رقم بسیار گران تر است؛ بد نیست بدانید نسخه کوپه اونتادور 421,350 قیمت دارد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Writer
    Writer | ۱۶ شهریور ۱۳۹۶

    کسی که میاد لامبورگینی میخره فک نکنم 40 هزار دلار براش مهم باشه

مطالب پیشنهادی