ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

نخستین اپلیکیشن پلتفرم ARCore گوگل، اتم های مجازی را به دنیای واقعی می آورد

هفته گذشته بود که کمپانی گوگل به صورت رسمی از ARCore رونمایی کرد؛ پلتفرم واقعیت افزوده جدیدی برای اندروید که می تواند بدون نیاز به سخت افزاری خاص، روی اسمارت فون ها نصب شود. به ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۱۶ شهریور ۱۳۹۶ | ۱۸:۰۰

هفته گذشته بود که کمپانی گوگل به صورت رسمی از ARCore رونمایی کرد؛ پلتفرم واقعیت افزوده جدیدی برای اندروید که می تواند بدون نیاز به سخت افزاری خاص، روی اسمارت فون ها نصب شود. به تازگی نخستین اپلیکیشن مبتنی بر ARCore نیز در پلی استور گوگل منتشر شده که AR Atom Visualizer نام دارد.

توسعه دهندگان این اپلیکیشن، نرم افزار خود را به گونه ای توسعه داده اند که امکان تماشای مدل سه بعدی اتم ها را در دنیای واقعی فراهم می آورد. این مدل ها را می توان به صورت سنتی به شکل مدل بور -با نمایش یک اتم با هسته مرکزی و الکترون هایی که به دور آن می گردند- یا مدل مکانیک کوانتومی که اتم را به شکل ابری الکترونی نمایش می دهد مشاهده کرد.

با اجرای اپلیکیشن AR Atom Visualizer، دوربین موبایل نیز اجرا می شود و می توان با فشردن آیکن مثبت در گوشه تصویر، 118 عنصر را در قالب مدل هایی سه بعدی مشاهده کرد. علاوه بر این، امکان تغییر ابعاد یا توقف انیمیشن هر مدل نیز وجود دارد و در صورت تمایل، می توانید با فشردن لینک مربوط به هر عنصر، به ویکیپدیا ارجاع داده شوید.

باید توجه داشت که این اپلیکیشن نیازمند ابزارهای ARCore Preview خود گوگل است و اسمارت فون مورد استفاده باید با این کیت توسعه نرم افزار سازگاری داشته باشد. این بدان معناست که فعلاً دارندگان موبایل های پیکسل، پیکسل اکس ال، گلکسی اس 8 و گلکسی اس 8 پلاس با اندروید 7.0 نوقا یا بالاتر می توانند این اپلیکیشن ها را به اجرا در بیاورند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • mohamad seraj
    mohamad seraj | ۱۶ شهریور ۱۳۹۶

    عالیه

مطالب پیشنهادی