ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

حمله دلفین؛ راهی آسان برای هک دستیارهای صوتی نظیر الکسا، گوگل اسیستنت و سیری

برخلاف آنچه ممکن است تصور کنید، روشی آسان برای هک دستیارهای صوتی نظیر سیری و گوگل اسیستنت روی تمام موبایل های مدرن وجود دارد که به راحتی و با سخت افزاری 3 دلاری، یک آمپلی ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۱۷ شهریور ۱۳۹۶ | ۱۲:۰۰

برخلاف آنچه ممکن است تصور کنید، روشی آسان برای هک دستیارهای صوتی نظیر سیری و گوگل اسیستنت روی تمام موبایل های مدرن وجود دارد که به راحتی و با سخت افزاری 3 دلاری، یک آمپلی فایر ساده و یک اسپیکر انجام می شود.

لیست دستگاه های آسیب پذیر، آیفون های اپل و موبایل های اندرویدی را شامل می شود؛ در واقع هر اسمارت فونی که به یک دستیار صوتی مجهز شده باشد. میکروفون موبایل های ما، قادر به شنیدن فرکانس های فراصوتی مختلفی هستند که گوش انسان قادر به شنیدن آنها نیست. بنابراین کافی است از یک آمپلی فایر برای تبدیل فرمان های صوتی به این فرکانس ها استفاده شود و گجتی که این اصوات را انتشار می دهد، قادر به فریب دادن دستیار دیجیتالی به هر انجام هرکاری که امکان دارد کاربر بخواهد انجام دهد است.

و هیچ راهی برای جلوگیری از این اتفاق وجود ندارد. گادی امیت، طراح صنعتی محصولاتی مانند فیت بیت و FastcoDesign می گوید قطعات میکروفون انواع مختلفی دارد اما اکثر آنها از فشار هوا استفاده می کنند که امکان مسدود کردنشان از فراصوت وجود ندارد.

و برای این دست از حملات، همین حالا نامی اختصاصی در نظر گرفته شده است: «حمله دلفین»، نامی که براساس مکالمه دلفین ها از طریق فراصوت انتخاب شده است. در پایین، ویدیوی نمایش این هک قابل مشاهده است:

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • Mohammad_Rohany
    Mohammad_Rohany | ۱۷ شهریور ۱۳۹۶

    چرا ویدیو زده غیر قابل پردازش و پخش نمیشه !؟!؟!
    از سرویس کاویمو استفاده کنید .
    www.kavimo.com

    • rahim kh11
      rahim kh11 | ۱۷ شهریور ۱۳۹۶

      یا این سایت !
      http://tamasha.com/

مطالب پیشنهادی