ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

پشتیبانی از اپلیکیشن های پی سی و مک گوگل درایو تا سال آینده متوقف می شود

گوگل امروز با انتشار یک پست وبلاگی اعلام کرده که پشتیبانی از اپلیکیشن دسکتاپ گوگل درایو را تا سال آینده متوقف خواهد کرد. طبق بیانیه گوگل، قطع پشتیبانی از اپلیکیشن های پی سی و مک ...

امین بیگ‌زاده
نوشته شده توسط امین بیگ‌زاده | ۱۷ شهریور ۱۳۹۶ | ۱۱:۳۰

گوگل امروز با انتشار یک پست وبلاگی اعلام کرده که پشتیبانی از اپلیکیشن دسکتاپ گوگل درایو را تا سال آینده متوقف خواهد کرد. طبق بیانیه گوگل، قطع پشتیبانی از اپلیکیشن های پی سی و مک گوگل درایو از ۱۱ دسامبر امسال (۲۰ آذر) آغاز می شود، اما سرویس در تاریخ ۱۲ مارس ۲۰۱۸ (برابر با ۲۱ اسفند ماه ۹۶) به طور کامل غیر فعال خواهد شد.

کاربران گوگل درایو در دسکتاپ قرار است که از ماه اکتبر نوتیفیکیشن هایی دریافت کنند که قطع پشتیبانی از اپلیکیشن را به آن ها اطلاع رسانی می کند. همچنین گوگل تلاش خواهد کرد تا این دسته از کاربران را به استفاده از دو جایگزین گوگل درایو در دسکتاپ تشویق کند.

این دو جایگزین اپلیکیشن های Backup and Sync و Drive File Streamer هستند که اولی از لحاظ عملکرد و امکانات تقریبا به گوگل درایو شباهت دارد و دومی سرویسی است برای آنکه به تمام فایل های گوگل درایوتان به طور مستقیم از درایوهای رایانه دسترسی داشته باشید.

این دو اپلیکیشن تفاوت های کوچکی با یکدیگر دارند، هر چند به نظر می رسد که برای اکثر استفاده کنندگان از نسخه دسکتاپ گوگل درایو، Backup and Sync جایگزین ایده آل تری محسوب شود. البته عدم پشتیبانی از درایوهای NAS در Backup and Sync موضوعی است که بسیاری از پاوریوزرها در مورد آن شکایت دارند.

توجه داشته باشید که این قطع پشتیبانی فقط در نسخه دسکتاپ گوگل درایو انجام می گیرد و نسخه تحت وب و اپلیکیشن های موبایل این سرویس کماکان به قوت خود پا بر جا خواهند بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • yasinyasemi
    yasinyasemi | ۲۶ شهریور ۱۳۹۶

    شیر مارتون قطش نکنید

  • Hussein Jafarinia
    Hussein Jafarinia | ۱۷ شهریور ۱۳۹۶

    سرویس Google Drive که تو ایران بسته. فکر کنم اینم رومون تحریم شد.

مطالب پیشنهادی