ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

رویارویی ب ام و M5، مرسدس AMG E63 S و آئودی RS5 کوپه در مسابقه درگ [تماشا کنید]

امروزه مسابقه درگ یک چهارم مایل به یکی از معیارهای مقایسه عملکرد فنی خودروها بدل شده و بسیاری از نشریات و سایت ها با انجام چنین مسابقاتی شتاب خودروهای هم رده را ارزیابی می کنند. ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۱۷ شهریور ۱۳۹۶ | ۱۹:۳۰

امروزه مسابقه درگ یک چهارم مایل به یکی از معیارهای مقایسه عملکرد فنی خودروها بدل شده و بسیاری از نشریات و سایت ها با انجام چنین مسابقاتی شتاب خودروهای هم رده را ارزیابی می کنند. Carwow یکی از سایت هایی است که بطور پیوسته با کنار هم قرار دادن انواع اتومبیل ها، مسابقات درگ زیادی را ترتیب می دهد.

در یکی از آخرین مسابقات درگی که توسط عوامل این مجموعه برگزار شده، آئودی RS5 کوپه، ب ام و M5 و مرسدس AMG E63 S به مصاف هم رفته اند. شاید حضور RS5 کوپه در این مسابقه کمی ناعادلانه به نظر برسد، اما مت واتسون (مجری Carwow) و پل والاس (مدیر یکی از کانال های خودرویی یوتیوب) قصد دارند به همه نشان دهند که این خودرو در مسابقه درگ از توانایی های بیشتری نسبت به کلاس خود برخوردار است.

در جدول زیر می توانید مشخصات فنی خودروهای مذکور را با هم مقایسه کنید.

حجم موتور قدرت گشتاور شتاب 60-0 قیمت پایه
آئودی RS5 کوپه 2.9 لیتر توئین توربو V6 450hp 550Nm 4 ثانیه 61000£
مرسدس AMG E63 S 4 لیتر توئین توربو V8 610hp 850Nm 3.2 ثانیه 88000£
ب ام و M5 4.4 لیتر توئین توربو V8 600hp 700Nm 4.4 ثانیه 91000£

با توجه به مشخصات فوق، انتظار می رود که AMG E63 S بسیار زودتر از رقبای خود از خط پایان عبور کند، اما آیا تفاوت معنادار شتاب RS5 کوپه و M5 منجر به برتری فرزند ارباب حلقه ها خواهد شد؟ البته از آنجایی که نسل جدید M5 به تازگی معرفی شده و نسبت به نسل قبل بهبودهای بسیار زیادی داشته، شاید بهتر باشد که این تست با راهیابی نسل جدید M5 به خیابان ها چندی دیگر دوباره تکرار شود.

طبق روال تست های Carwow، در مرحله بعدی تست شتاب ثانویه نیز برگزار شد که آن هم از جذابیت های بالایی برخوردار بود. به همین جهت از ذکر نتایج خودداری نموده و پیشنهاد می کنیم با تماشای ویدیوی زیر از برندگان مسابقات مطلع شوید.

 

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • Mahdi_Sabamehr
    Mahdi_Sabamehr | ۱۷ شهریور ۱۳۹۶

    اصولا باید Audi RS6 شرکت میکرد

  • Mahdi_Sabamehr
    Mahdi_Sabamehr | ۱۷ شهریور ۱۳۹۶

    اصولا

مطالب پیشنهادی