ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

وال استریت ژورنال: تشخیص چهره، جایگزین سنسور Touch ID در آیفون 8 می شود

در حالی که کمتر از یک هفته تا رویداد بزرگ اپل و معرفی آیفون های جدید این کمپانی باقی مانده، روز به روز اطلاعات بیشتری درباره مدل سالگرد ده سالگی آیفون به گوش می رسد. ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۱۷ شهریور ۱۳۹۶ | ۰۹:۳۰

در حالی که کمتر از یک هفته تا رویداد بزرگ اپل و معرفی آیفون های جدید این کمپانی باقی مانده، روز به روز اطلاعات بیشتری درباره مدل سالگرد ده سالگی آیفون به گوش می رسد. طی چند وقت اخیر شنیدیم که اپل به خاطر محدودیت زمان، از ایده تعبیه سنسور اثر انگشت در داخل نمایشگر OLED صرف نظر کرده و در عوض، دکمه ای فیزیکی روی بدنه پشتی دستگاه قرار می دهد.

اما وال استریت ژورنال به نقل از منابع قابل اطمینان می گوید که تعبیه Touch ID در داخل نمایشگر، پیچیدگی های بیشتری نسبت به آنچه اپل ابتدا تصور می کرد به وجود آورده و با نزدیک شدن به تاریخ عرضه دستگاه، کنار گذاشته شده است. در عوض، آیفون 8 به کاربران اجازه می دهد دستگاه خود را با روش های سنتی تری مانند پسوورد باز کنند.

با این همه، همین منابع مدعی شده اند که اپل از قابلیتی برای تشخیص چهره رونمایی خواهد کرد که جایگزین سنسور اثر انگشت می شود. گفتنی است تلاش برای تعبیه Touch ID در داخل نمایشگر، باعث بروز تاخیرهایی در روند توسعه دستگاه شده و تولید انبوه، صرفاً به این خاطر یک ماه عقب افتاده است. پس از این نیز، تولید انبوه برای مدت بیشتری به تعویق افتاد زیرا اپل تصمیم گرفت از نمایشگر OLED در موبایل تازه اش استفاده کند؛ درست مانند کاری که سامسونگ به انجام رساند.

برخلاف نمایشگرهای OLED موبایل های سامسونگ، پنل های نمایشگر آیفون 8 توسط یکی از زیرشاخه های سامسونگ الکترونیکس در ویتنام و به صورت اختصاصی برای آیفون 8 تولید می شود تا پنلی لمسی خارج از نمایشگر داشته باشند. علاوه بر این، روند تولید آیفون اندکی نسبت به سایر همتایان پیچیده تر بوده و لایه های بیشتری را نسبت به پروسه تولید دیوایس های سامسونگ شامل می شود که احتمال خطا را افزایش می دهد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی