ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

کمپانی RED بالاخره توضیحاتی درباره نمایشگر هولوگرافیک موبایل Hydrogen ارائه داد

حدود دو ماه پیش، کمپانی RED Digital Cinema که بیشتری شهرت خود را مدیون دوربین های سینمایی است، اعلام کرد قصد دارد وارد بازار موبایل های هوشمند شود و از موبایل RED Hydrogen رونمایی کرد ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۱۷ شهریور ۱۳۹۶ | ۱۷:۴۵

حدود دو ماه پیش، کمپانی RED Digital Cinema که بیشتری شهرت خود را مدیون دوربین های سینمایی است، اعلام کرد قصد دارد وارد بازار موبایل های هوشمند شود و از موبایل RED Hydrogen رونمایی کرد که دستگاهی ماژولار با «نمایشگر هولوگرافیک» است. اگرچه تنها چیزی که تا به امروز از این دستگاه دیده ایم، رندرهای بدنه پشتی بوده است اما کمپانی RED از همین حالا پیش فروش آن را آغاز کرده است.

با این همه، بسیاری از کاربران هنوز نسبت به چگونگی کارکرد نمایشگر هولوگرافیک RED Hydrogen تردید دارند و کمپانی مورد اشاره هم عجله ای در ارائه اطلاعات بیشتر نداشته است. اما RED Digital اخیراً به صحبت درباره نمایشگر موبایل خود پرداخته و حالا جزییات بیشتری درباره آن می دانیم.

تکنولوژی نمایشگر RED، از همکاری اختصاصی با استارتاپی به نام Leia به دست می آید. Leia خودش را به عنوان «تامین کننده اصلی راهکارهای نمایشگر هولوگرافیک میدان نوری برای موبایل» معرفی می کند و در سال 2014 به عنوان واحدی جدا از آزمایشگاه های HP تاسیس شد. به عنوان بخشی از همکاری، RED سرمایه گذاری استراتژیکی روی Leia کرده است.

ایده کلی اینست که نمایشگر، تصاویر سه بعدی را بازتاب می دهد و بسته به موقعیت فیزیکی تان، آن ها را از زوایای گوناگون می بینید. برای مثال، یک اپلیکیشن نقشه برداری به صورت تئوری می تواند شبیه به مدلی کوچک از یک شهر با ساختمان هایی باشد که از نمایشگر بیرون آمده اند. سپس از «بالا»، به کمک ژست های حرکتی شناور که در همکاری Leia با Synaptics توسعه یافته اند، می توانید با این تصاویر تعامل داشته باشید.

در سطح فنی، این تکنولوژی از پنل LCD به همراه «ورقه هدایت نور» در زیر بهره می برد که تصاویر مختلف را از زوایای مختلف بازتاب می دهد. گفته می شود نتیجه نهایی، تاثیر چندانی بر کیفیت تصویر یا عمر باتری نخواهد گذاشت؛ اما این ها ادعاهایی هستند که باید در دنیای واقعی مورد آزمایش قرار بگیرند.

مدتی پیش، شرکت Leia تیزری منتشر کرد که چگونگی نمایش تصاویر هولوگرافیک را به صورت تئوری به نمایش در می آورد. در این ویدیو، چگونگی بازتاب نور مشاهده می شود اما در مدل نهایی، برخلاف آنچه در این تیزر می بینیم، تصویر از مرزهای نمایشگر خارج نمی شود؛ با این همه با تماشای تیزر بالا احتمالاً درک بهتری از کارکرد «نمایشگر هولوگرافیک» خواهید داشت.

در حال حاضر می دانیم RED Hydrogen قرار است در نیمه ابتدایی سال 2018 میلادی به صورت رسمی عرضه شود. نسخه آلومینیومی RED Hydrogen از همین حالا با قیمت 1195 دلار به مشتریان پیش فروش می شود و مدل تیتانیومی، قیمت کلان 1595 دلار را روی دست تان خواهد گذاشت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • agha
    agha | ۱۷ شهریور ۱۳۹۶

    کنجکاوم ببینم چیه

مطالب پیشنهادی