ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

سیستم تشخیص چهره آیفون 8 چگونه کار می‌کند؟

«مینگ-چی کو»، تحلیلگری که دقیق‌ترین اظهارنظرها در مورد محصولات آتی اپل را دارد، در گزارشی تازه خبر می‌دهد که کلید فروش آیفون 8، در فناوری تشخیص چهره این موبایل نهفته است و حالا تار و پود ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۱۸ شهریور ۱۳۹۶ | ۱۳:۳۰

«مینگ-چی کو»، تحلیلگری که دقیق‌ترین اظهارنظرها در مورد محصولات آتی اپل را دارد، در گزارشی تازه خبر می‌دهد که کلید فروش آیفون 8، در فناوری تشخیص چهره این موبایل نهفته است و حالا تار و پود این سیستم را موشکافی می‌کند.

وی باور دارد که سیستم شناخت کاربر از طریق چهره، با استفاده از یک فرستنده نور ساختاریافته، دریافت کننده نور ساختاریافته، سنسور مجاورت، حسگر نور محیط و البته دوربین جلوی دستگاه کار می‌کند و باعث باز شدن دستگاه می‌شود. در واقع دو سنسوری که در جلوی آیفون 8 اضافه می‌شوند و به شناسایی چهره کمک می‌کنند، سنسورهای فرستنده و گیرنده نور ساختاریافته هستند.

به گفته‌ی «کو»، سنسور فرستنده نور ساختاریافته از ۶ قطعه تشکیل شده که کار تولید آن را ۱۰ شرکت سازنده برعهده داشته‌اند. این درحالیست که سنسور گیرنده نور، از ۴ قطعه تشکیل شده که یکی از آنها، سنسور تصویر برداری CMOS با رزولوشن ۱.۴ مگاپیکسلی است. کار ساخت قطعه دریافت کننده نور، با همکاری بیش از ۱۲ شرکت میسر شده است.

کو در خصوص کارکرد این دو سنسور در کنار هم می‌گوید:

«از نور ساختاریافته برای جمع‌آوری اطلاعات مربوط به عمق تصویر استفاده می‌شود. این داده‌ها با تصویر دو بعدی که توسط دوربین ثبت می‌شود، ادغام خواهند شد تا در نهایت یک قاب سه بعدی از صورت کاربر تشکیل شود.

به دلیل محدودیت‌هایی که این سیستم خواهد داشت، تصور می‌کنیم که فاصله مناسب کاربر با موبایل برای کارکرد صحیح سیستم شناخت چهره، بین ۵۰ الی ۱۰۰ سانتیمتر باشد. به همین جهت سنسور مجاورت به کاربر یادآوری خواهد کرد تا آیفون خود را در فاصله بهینه قرار دهد تا قاب سه بعدی شکل بگیرد.»

کو همچنین در گزارش خود می‌نویسد که به دلیل ازدیاد قطعات تشکیل دهنده سنسورهایی که کار شناخت چهره را انجام می‌دهند، اپل در تامین قطعات مورد نیازش با مشکلاتی مواجه خواهد شد که یکی از آنها، توان تولید تامین کننده‌هاست.

این تحلیلگر در مورد رنگ آیفون‌ 8 هم اظهار نظر کرده و می‌گوید: «باور داریم که تمام مدل‌ها از آیفون OLED که در رنگ‌های سفید، مشکی و طلایی عرضه می‌شوند، از پنل شیشه‌ای جلویی به رنگ مشکی بهره خواهند برد.»

به این شکل می‌دانیم که حاشیه اندک نمایشگر جلوی آیفون 8، سیاه رنگ خواهد بود که البته خبر خوبی هم است. پیش از این اپل فقط آیفون‌های خاکستری و سیاه رنگش را با پنل جلویی مشکی عرضه می‌کرد و بقیه رنگ‌ها، از جمله رنگ قرمز، با پنل جلویی سفید رنگ عرضه می‌شدند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی