ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

موبایل

تغییرات جدید دستیار هوشمند گوگل؛ ترجمه بهبود یافته و پاسخ به سوالات پیچیده

اخیراً گوگل در کنفرانسی که برای جمعی از توسعه دهندگان در شهر کراکوف لهستان ترتیب داده بود، برخی به روز رسانی های دستیار هوشمند خود را تشریح نمود. یکی از  این موارد، نمایش بهبودهای جدید ...

علی باقرزاده
نوشته شده توسط علی باقرزاده | ۱۹ شهریور ۱۳۹۶ | ۱۷:۰۰

اخیراً گوگل در کنفرانسی که برای جمعی از توسعه دهندگان در شهر کراکوف لهستان ترتیب داده بود، برخی به روز رسانی های دستیار هوشمند خود را تشریح نمود.

یکی از  این موارد، نمایش بهبودهای جدید در ترجمه زبان های مختلف بود؛ به عنوان مثال پس از بیان نمودن عبارت «Ok, Google, be my French translator»، دستیار هوشمند هر جمله ای را که کاربر بیان نماید، به زبان فرانسوی ترجمه نموده، نمایش داده و بیان می کند. از این قابلیت می توان در تمامی زبان های پشتیبانی شده توسط گوگل بهره برد. یکی از مهم ترین موارد کاربرد این قابلیت، در هنگام سفر به کشورهای دیگری ست که کاربر زبان محلی آن کشور را درک نکرده یا قادر به سخن گفتن به آن زبان نیست.

یکی دیگر از بهبودهای این دستیار، افزایش توانمندی آن در پاسخ گویی به سوالات پیچیده بود. به عنوان مثال، از دستیار گوگل در مورد فیلمی سوال شد که در آن تام کروز در حین انجام برخی حرکات سریع، بیلیارد هم بازی می کرد، و دستیار در پاسخ، به نام صحیح فیلم اشاره کرد.

از سوی دیگر گوگل اعلام کرد که بهبودهای جدید موجب درک بهتر و دقیق تر صدای کاربران متفاوت، حتی در شرایط بالا بودن نویز محیط گردیده و امکان پاسخ سریع تر گوگل اسیستنت نیز فراهم شده است.

این اواخر خبرهای زیادی در رابطه با عرضه سخت افزارهای بیشتر مبتنی بر دستیار گوگل منتشر شده و در همین راستا چندی پیش در جریان رویداد IFA2017 نیز  سونی از اسپیکر اختصاصی خود با پشتیبانی از  این دستیار رونمایی کرد. هنوز زمان ارائه قابلیت ها و بهبودهای جدید از سوی گوگل مشخص نشده؛ اما انتظار می رود در آینده نزدیک شاهد عرضه آن برای دیوایس های سازندگان مختلف، از جمله اسپیکرهای هوشمند باشیم.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • SasaN
    SasaN | ۱۹ شهریور ۱۳۹۶

    ی چیز میگم مسخره نکنین من تا حالا نمیدونستم گوگل اسیستنت میتونه با سوال whats on my screen تو هر مطلب دیجیاتو هر چی هس پیدا کنه مثلا واس همین یکی تام کروز و اون فیلمه رو میاره جالبه ما کجا و اونا کجا

  • Marshall
    Marshall | ۱۹ شهریور ۱۳۹۶

    واقعا عالیه. خیلی سریع به هر سوالی جواب میده.

  • Mr. Noom
    Mr. Noom | ۱۹ شهریور ۱۳۹۶

    زبان فارسی رو اضافه کرد که اضافه کرد در غیر اینصورت تغییراتش برامون هیچ اهمیتی نداره ??

مطالب پیشنهادی