ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

وابستگی شدید به فروش آیفون، چه آینده ای را برای اپل رقم می زند؟

اپل با مشکل بزرگی مواجه است؛ حتی اگر طرفداران متعصب با این موضوع مخالف باشند و سران این کمپانی بزرگ به روی خودشان نیاورند، اما اوضاع رشد کسب و کار آنها چندان مساعد نیست. مؤسسه ...

حمید مقدسی
نوشته شده توسط حمید مقدسی | ۱۹ شهریور ۱۳۹۶ | ۱۴:۳۰

اپل با مشکل بزرگی مواجه است؛ حتی اگر طرفداران متعصب با این موضوع مخالف باشند و سران این کمپانی بزرگ به روی خودشان نیاورند، اما اوضاع رشد کسب و کار آنها چندان مساعد نیست.

مؤسسه گوگنهایم (Guggenheim Securities) به تازگی نموداری را منتشر کرده است که در زیر آن را می بینید:

پنج سال قبل تمام بخش های کسب و کار اپل از جمله آیفون، آیپد، مک، خدمات و غیره با افزایش درآمد مواجه بود، اما این روند ادامه نیافت و این اواخر فقط رشد بخش خدمات و دیگر محصولات را شاهد بودیم.

آیفون اکس و دو مدل دیگر که دو روز دیگر معرفی می شوند، رشد انفجاری بخش موبایل اپل را به همراه خواهند داشت، اما این وضعیت به سه دلیل نشانه خوبی به شمار نمی رود:

  • هیجان مقطعی به زودی کاهش می یابد
  • اپل وابستگی بیشتری به آیفون پیدا می کند
  • هیچ نشانه ای از محصول جدید در افق این شرکت دیده نمی شود

مؤسسه گوگنهایم می گوید این وضعیت، شرایط بحرانی اپل را در مقایسه با شرکت هایی نظیر گوگل و فیسبوک نشان می دهد.

از طرفی، آیا آیفون اکس می تواند رشد درآمد قابل توجهی را ایجاد کند؟ آیا واقعیت افزوده، تشخیص چهره، شارژ وایرلس و نمایشگر OLED کاربران را به پرداخت بیش از 1000 دلار راضی خواهند کرد؟

هیچکس از نمایشگر آیفون های کنونی ناراضی نیست

واضح است که نمایشگرهای OLED کیفیت بهتری نسبت به LCD ها دارند، اما آیا تاکنون کسی را دیده اید که از صفحه نمایش آیفونش ناراضی باشد؟ شارژ وایرلس هم مدتهاست در بازار موبایل وجود دارد و اپل فقط تلاش کرده تا عقب ماندگی از رقبا را جبران کند. فناوری تشخیص چهره احتمالاً در اختیار توسعه دهندگان قرار نمی گیرد و بنابراین کاربرد آن فقط به قفل گشایی موبایل محدود خواهد بود.

واقعیت افزوده تنها برگ برنده آیفون اکس است

شاید واقعیت افزوده تنها برگ برنده آیفون 8 باشد (به شرطی که بسیار بهتر از رقبا عمل کند) اما اینجا هم مشکلی وجود دارد. اپل در زمان معرفی پلتفرم ARKit گفت واقعیت افزوده را در اختیار همه قرار می دهد، اما ظاهراً تعریف مدیران اپل از «همه»، آن بخش کوچک از جامعه است که توانایی پرداخت بیش از 1000 دلار برای یک موبایل را دارند.

به هر حال، اپل روی موفقیت موبایل های امسالش حساب کرده و احتمالاً همینطور هم خواهد بود، اما باید فکری برای سال های بعد بکند و به نوعی، وابستگی به آیفون را کاهش دهد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (9 مورد)
  • محمد رضا
    محمد رضا | ۲۱ شهریور ۱۳۹۶

    یه جوری نوشتی آیند اپل چی به سرش میاد انگار تمام اپل واسه منه یا شماست

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی