ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

کوالکام نمی تواند مطالباتش را از تولید کنندگان محصولات اپل پس بگیرد

قاضی فدرال آمریکایی با رد دادخواست شرکت های تولید کننده قطعات و محصولات اپل علیه کوالکام مخالفت کرد. کوالکام از دادگاه فدرال خواسته بود این شکایت را نپذیرد تا بتواند مطالبات خود از این شرکت ...

حمید مقدسی
نوشته شده توسط حمید مقدسی | ۱۹ شهریور ۱۳۹۶ | ۱۲:۰۰

قاضی فدرال آمریکایی با رد دادخواست شرکت های تولید کننده قطعات و محصولات اپل علیه کوالکام مخالفت کرد. کوالکام از دادگاه فدرال خواسته بود این شکایت را نپذیرد تا بتواند مطالبات خود از این شرکت ها را دریافت نماید.

نرخ حق امتیاز پتنت های ضروری باید منصفانه باشد

این دادخواست به پتنت هایی اعتراض دارد که توسط کوالکام ثبت شده اند اما استفاده از آنها برای تولید موبایل کاملاً ضروری است. به خاطر اهمیت این پتنت ها، انتظار می رود قیمت گذاری برای اعطای مجوز استفاده از آنها به شیوه ای عادلانه و منطقی صورت گیرد.

کوالکام هزینه حق امتیاز برای پتنت های مهمش را نه بر اساس قیمت چیپست ارائه شده برای آن کاربرد خاص، بلکه به شکل درصدی از قیمت نهایی موبایل دریافت می کند و کمپانی های سازنده موبایل این روند را غیر منصفانه می دانند.

کوالکام که تقریباً از فروش تک تک موبایل ها در جهان سود می کند، به دادگاه گفته است اگر شرکت هایی نظیر کمپال الکترونیکس، فاکسکان، پگاترون، ویسترون و غیره (که تولیدکنندگان اصلی محصولات اپل هستند) بدهی های معوقه شان را نپردازند، ضرر جبران ناپذیری را متحمل خواهد شد.

کوالکام به ازای هر آیفون تولیدی 10 دلار حق امتیاز می گیرد

در مقابل شرکت های سازنده می گویند نرخ حق امتیاز کوالکام بسیار بالاست. طبق بررسی کارشناسان، کوالکام در مجموع حدود 10 دلار به ازای هر آیفون تولیدی از کمپانی های مورد بحث دریافت می کند. توقف این پرداخت ها (با دخالت اپل) باعث شد درآمد کوالکام در سه ماهه اخیر نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود 40 درصد کاهش یابد.

بدون تردید، دریافت 10 دلار به ازای هر آیفون درآمد فوق العاده ای برای کوالکام به همراه دارد، اما اینکه اپل با حاشیه سود نزدیک به 40 درصد از فروش موبایل هایش نسبت به این رقم اعتراض داشته باشد، تعجب برانگیز است. به هر حال باید دید نبرد این دو شرکت بزرگ چه آینده ای را برای صنعت تلفن همراه رقم خواهد زد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • agha
    agha | ۲۰ شهریور ۱۳۹۶

    امیدوارم اپل ببازه

  • ‌شکور حسین
    ‌شکور حسین | ۱۹ شهریور ۱۳۹۶

    دزدی که به دزد بزنه،شاه دزده ?

مطالب پیشنهادی