ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

واقعیت افزوده می تواند بازیگر اصلی مراسم معرفی آیفون 8 باشد

اپل فردا در مقر جدیدش که به «سفینه فضایی» معروف است، رویداد ویژه ای را برای معرفی آیفون های امسالش برگزار می کند. البته این مراسم فقط به رونمایی از محصولات سخت افزاری جدید اختصاص ...

حمید مقدسی
نوشته شده توسط حمید مقدسی | ۲۰ شهریور ۱۳۹۶ | ۱۷:۰۰

اپل فردا در مقر جدیدش که به «سفینه فضایی» معروف است، رویداد ویژه ای را برای معرفی آیفون های امسالش برگزار می کند. البته این مراسم فقط به رونمایی از محصولات سخت افزاری جدید اختصاص نخواهد داشت و بخش های نرم افزاری و خدمات را هم در بر می گیرد.

وال استریت ژورنال امروز خبر می دهد که اپل گام های بزرگی را در حوزه واقعیت افزوده برداشته و همان طور که تیم کوک وعده داده بود، مجموعه یکپارچه ای از سخت افزار و نرم افزار AR را در این مراسم معرفی می کند.

همان طور که می دانید، اپل در جریان کنفرانس توسعه دهندگان از پلتفرم واقعیت افزوده عمومی ARKit رونمایی کرد که در حوزه اپلیکیشن و گیم استفاده می شود، اما اینکه سخت افزار جدیدی برای این حوزه معرفی شود، کاملاً جالب خواهد بود.

آیا اپل عینک هوشمند معرفی می کند؟

تیم کوک چند ماه قبل گفته بود واقعیت افزوده یکی از فناوری های بنیادین است که آینده متفاوتی را برای ما شکل می دهد. این موضوع حکایت از تعهد و علاقه شدید اهالی کوپرتینو به افزودن اشیاء مجازی به محیط واقعی دارد.

حال این سخت افزار جدید چیست؟ آیا آیفون X با دوربین دوگانه عمودی می تواند خلق و پردازش محتوای AR را در حالت افقی و عمودی تسهیل کند؟ یا اینکه شاهد گجت ویژه ای مانند عینک های هوشمند خواهیم بود؟

برخی از کارشناسان در مورد عینک AR گوگل تردید دارند و معتقدند این کمپانی هنوز دو-سه سال با عرضه چنین محصولی فاصله دارد. با این حال، واقعیت افزوده مبتنی بر موبایل رویکردی کاملاً منطقیست، اگرچه هنوز کاربردهای زیادی پیدا نکرده.

به هر حال، زمان زیادی تا کنفرانس رسمی اپل باقی نمانده و همه این نکات در مراسم فردا شب مشخص می شود. رأس ساعت 21:30 به وقت تهران، پوشش زنده دیجیاتو از مراسم ویژه اپل را از دست ندهید.

شاید مطالب زیر هم برایتان جالب باشد:

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (5 مورد)
  • روزبه
    روزبه | ۲۰ شهریور ۱۳۹۶

    یه سوال این ویژگی با AR effect سونی چه تفاوتی داره ( لطفا توضیح بده یکی) مرسی

    • loganlegend
      loganlegend | ۲۰ شهریور ۱۳۹۶

      اسکی میرن دیگه تفاوتی نداره

      • 1980vs2017
        1980vs2017 | ۲۰ شهریور ۱۳۹۶

        دوست عزیز، وقتی از چیزی بی اطلاعی میتونی خیلی ساده ازش رد شی!

    • 1980vs2017
      1980vs2017 | ۲۰ شهریور ۱۳۹۶

      AR effect یه اپه ، که یه تعداد قابلیت های واقعیت افزوده داره .

      AR kit یه بستر ه نرم افزاریه که به توسعه دهنده های اپ ها اجازه میده اپهایی با قابلیت واقعیت افزوده رو به سهولت بسازن، قبلا هم میتونستن بسازن اما صفر تا صد رو باید خودشون انجام میدادن ،با این کیت اکثر قابلیتها از پیش آماده شده.

      مثلا شما میتونی برای ساخت یه میز بری درخت رو ببری و خشک کنی و الوار بسازی و در نهایت میز رو بسازی،و همینطور میتونی یه میز نیمه اماده رو بخری و صرفا سره هم اش کنی.

    • 1980vs2017
      1980vs2017 | ۲۰ شهریور ۱۳۹۶

      AR EFFECT فقط یک اپه با قابلیتهای واقعیت افزوده ی ساده.

      AR KIT یه بستر از پیش آماده شده برای برنامه نویس هاس تا بتونن به راحتترین شکل ممکن اپ های واقعیت افزوده بسازن با بهترین کیفیت. و یک اپ نیست. بدون کیت هم میشه اپ واقعیت افزوده ساخت ولی نه به راحتی.

      برای مثال میتونید یه درخت رو قطع کنید و اون رو تبدیل به الوار کنید و بعد تبدیلشون کنید به میز، و یا میتونید یه میز نیمه آماده تهیه کنید و با سره هم کردن قطعات به سادگی یه میز درست کنید.

مطالب پیشنهادی