ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

آیفون 8 احتمالا از پردازنده شش هسته ای بهره می برد

آیفون های جدید قرار است در هفته جاری رونمایی شوند و حالا اطلاعات جدیدی از iOS 11 فاش شده که نشان می دهند قرار است بالاترین مدل موبایل اپل با نام احتمالی iphone X، از ...

علی باقرزاده
نوشته شده توسط علی باقرزاده | ۲۰ شهریور ۱۳۹۶ | ۱۳:۴۵

آیفون های جدید قرار است در هفته جاری رونمایی شوند و حالا اطلاعات جدیدی از iOS 11 فاش شده که نشان می دهند قرار است بالاترین مدل موبایل اپل با نام احتمالی iphone X، از پردازنده 6 هسته ای برخوردا باشد. البته گمان می رود که دو مدل دیگر موبایل یاد شده نیز از این پردازنده بهره برند.

احتمالاً چیپست آیفون جدید از امکان فعالیت تمامی هسته ها به طور همزمان پشتیبانی نماید

بر اساس گزارشات، تعدادی از هسته ها، (احتمالاً  دو عدد) قدرتمند تر بوده و برای پردازش های سنگین تر استفاده شوند و بقیه برای پردازش های سبک تر به کار رفته و مصرف انرژی پایین تری خواهند داشت. از سوی دیگر، چیپست جدید امکان فعالیت همزمان تمام هسته های کم مصرف و پر مصرف را فراهم می آورد. در این صورت پیشرفت چیپست های جدید نسبت به مدل A10 Fusion که در آیفون 7 به کار رفته تا حدودی قابل قبول به نظر می رسد. چرا که چیپست به کار رفته در آیفون 7 فقط امکان فعالیت همزمان یکی از خوشه های کم مصرف یا قدرتمند را فراهم کرده است.

اپل در زمینه چیپست ها همواره قدم به قدم با آخرین فناوری های ارائه شده توسط کوالکام پیش آمده؛ از سوی دیگر تعداد هسته های پردازنده که به طور همزمان در چیپست های اپل فعال هستند، موجب شده که اسمارت فون های این شرکت در زمینه محاسبات چند پردازشی کمی عقب تر از کوالکام قرار گیرند. تاکنون چیپست های به کار رفته در تلفن های هوشمند اپل همواره تنها امکان استفاده از حداکثر دو هسته را به طور همزمان فراهم می آوردند؛ البته در عمل هم همین تعداد هسته به خوبی از پس انجام بیشتر وظایف محاسباتی بر می آمدند. لازم است اشاره کنیم که تعداد هسته های بالاتر معمولاً موجب تسریع در محاسبات چند پردازشی می گردد.

بر اساس گزارشات قرار است آیفون های جدید اپل در 21 شهریور ماه در سه مدل رونمایی شوند و به نظر می رسد مدل گران قیمت تر از صفحه نمایش لبه به لبه، شارژ بی سیم و قابلیت تشخیص چهره کاربر برای قفل گشایی دستگاه بهره مند باشد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • علی موثق
    علی موثق | ۲۱ شهریور ۱۳۹۶

    چراشیش تا

  • moein
    moein | ۲۰ شهریور ۱۳۹۶

    قابلیت جدید و انقلابی اپل??

مطالب پیشنهادی