ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نرم افزار و اپلیکیشن

معرفی اپلیکیشن مادرشو؛ همراه مادران در دوران بارداری

زمانی صحبت از سلامت زنان و پرداخت به موضوعی مثل زایمان و بارداری «تابوشکنی» محسوب میشد. به خاطر ملاحظات بی مورد و ناشی از نا آگاهی، معمولا اطلاع رسانی درباره بارداری و زایمان به طور ...

امین بیگ‌زاده
نوشته شده توسط امین بیگ‌زاده | ۲۰ شهریور ۱۳۹۶ | ۱۹:۰۰

زمانی صحبت از سلامت زنان و پرداخت به موضوعی مثل زایمان و بارداری «تابوشکنی» محسوب میشد. به خاطر ملاحظات بی مورد و ناشی از نا آگاهی، معمولا اطلاع رسانی درباره بارداری و زایمان به طور ناقص و با محدودیت های عجیب و غریب انجام می گرفت و حتی بعضی آموزش و آگاه سازی مردم درباره این مسئله طبیعی را کار قبیحی می دانستند.

اما خوشبختانه و به مرور زمان آن دیدگاه های افراطی تا حد زیادی از بین رفتند، به طوری که امروز ابزار و رسانه های زیادی وجود دارند تا به خانم های جوان بابت مسئله مهم بارداری و حفظ سلامت شان در این دوره حساس آگاهی ببخشند. یکی از جدیدترین و مدرن ترین این ابزارها، اپلیکیشن اندرویدی «مادرشو» است که امروز به شما معرفی می کنیم.

طی 38 هفته بارداری در بدن مادر و جنین اتفاقات زیادی می افتد. اپلیکیشن مادرشو به خوبی و به ساده ترین شکل تمام این تغییر و تحولات را به اطلاع مخاطبانش می رساند.

شاید با دیدن اسکرین شات های مطلب تصور کنید که با اپلیکیشن کاملا زنانه ای مواجه هستید، اما حقیقت اینطور نیست. اگر چه مخاطبان اصلی مادرشو خانم های باردار و جوان هستند، اما به خاطر ماهیت علمی اپلیکیشن تمام زوج هایی که قصد فرزندآوری دارند هم می توانند از مطالب کاربردی اش بهره مند شوند.

اپلیکیشن مادرشو می تواند از دو جنبه کاربرد داشته باشد؛ هم ابزاری برای ردیابی دوران حاملگی و تغییراتش باشد و هم علم و آگاهی مخاطبانش را در مورد سلامت زنان و مسائل دوران بارداری و بعد از آن را ارتقاء بدهد.

مادران جوان با ثبت نام در مادرشو باید تاریخ بارداری و زمان تخمینی زایمان را به اپلیکیشن بدهند. اگر هم زمان زایمان مشخص نیست، اپلیکیشن می تواند نسبت به آخرین مرتبه قاعدگی زمان زایمان را تخمین بزند. در هر صورت فرقی نمی کند که از کدام روش استفاده شود، مادرشو از این اطلاعات برای تحت نظر گرفتن دوران بارداری کاربرانش استفاده می کند.

به لطف رابط کاربری شکیل و جذاب اپلیکیشن، اطلاعاتی مثل زمان باقی مانده تا زایمان، مراقبت های پزشکی مربوط به هر دوره و دانستنی های مربوط به تمام هفته های بارداری به بهترین شکل برای کاربر به نمایش در می آیند.

تقویم دقیق و برنامه ریزی شده مادرشو به خانم های باردار مراقبت های پزشکی را یادآوری می کند.

نکته خوب اینجاست که اطلاعات مرتبط با هر هفته بارداری «طبقه بندی شده» و مرتبط به هم هستند و در یک محل گردآوری شده اند. اما این یعنی چه؟ یعنی مثلا تمام اتفاقات و تغییرات مربوط به هفته نوزدهم بارداری در یک صفحه و یک جا به نمایش در می آیند: این که اندازه جنین در هفته نوزدهم چند سانتی متر است؟ وزن مادر باید چقدر باشد؟ تغییرات فیزیکی بدن خانم باردار در این دوره چگونه اند یا برای تغذیه و ورزش در این شرایط چه نکاتی را باید رعایت کرد؟

این نکات دست به دست هم داده اند تا از مادرشو یک اپلیکیشن فوق العاده کاربردی بسازند؛ محصولی که هم به خانم های باردار برای داشتن زایمانی موفق و پیشگیری از مشکلات پس از زایمان کمک می کند و هم می تواند وسیله ای باشد تا دور و بری های یک خانم باردار با علم بیشتری بتوانند مراقب او و فرزند در راهش باشند.

به جز تعیین زمان زایمان، آموزش شناخت نشانه‌ های خطر در بارداری، یادآوری آزمایش‌ ها و سونوگرافی‌ ها، آموزش راهکارهای کاهش عوارض بارداری و تعیین زمان تخمک‌ گذاری که از وظایف مهم مادرشو هستند، اپلیکیشن مذکور یک رسانه مهم و علمی در حوزه سلامت زنان، مسائل بارداری و تناسب اندام هم هست.

بخش مادرانه جاییست که خانم های باردار و مادران تازه فارغ شده می توانند با خواندن مطالب آن بیشتر مراقب سلامت خود و فرزندشان باشند.

در بخش مجزایی به نام مادرانه، کاربران اپ می توانند مقالات علمی مرتبط با دوران بارداری و پس از آن را بخوانند که پر بیراه نیست اگر بگوییم که دانستن آن ها برای تمام زوج های جوان یک مسئله حیاتی محسوب می شود.

خوشبختانه مقالات اپلیکیشن قابل جستجو هستند و با وارد کردن کلیدواژه هایی مثل عوامل سقط جنین، ورزش های دوران بارداری و افسردگی پس از زایمان (که جزو سوالات رایج اکثر خانم های باردار هستند) به نتایج بسیار خوبی در قالب مقاله و فیلم و عکس می رسید.

این مقالات به راحتی در شبکه های اجتماعی قابل اشتراک گذاری اند، و نکته خوب این که فقط یک مرتبه بارگذاری آن ها کافیست تا در حالت آفلاین هم بتوانید به آن ها دسترسی داشته باشید، نکته ساده ای که بر خلاف بسیاری از محصولات وطنی در مادرشو رعایت شده است.

در مجموع اپلیکیشن مادرشو از آن دست محصولاتی است که به سختی می توان از آن ایراد گرفت. شاید روند ثبت نام و ساخت حساب کاربری در اپ هنوز باگ هایی داشته باشد، اما مادرشو هم از لحاظ فنی خوش درخشیده و هم دست روی سوژه مهمی گذاشته که کمتر توسعه دهنده ای تا حالا به آن توجه داشته، و مهم تر از همه این که آن را به طور کاملا رایگان در اختیار مادران آینده ایرانی قرار داده است.

اپلیکیشن مادرشو را می توانید همین حالا برای اندروید دانلود کنید. خبر خوش این که نسخه iOS اپلیکیشن هم در راه است تا به زودی جمع بیشتری از مردم به آن دسترسی داشته باشند.

دانلود از کافه بازار 

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • turahi
    turahi | ۲۵ شهریور ۱۳۹۷

    در بارداری روحیه مناسب برای خانم باردار خیلی مهمه ?

  • sorush33
    sorush33 | ۲۵ شهریور ۱۳۹۶

    اپ خوبی به نظر میاد

  • soortex
    soortex | ۲۰ شهریور ۱۳۹۶

    zeki

  • hosss021
    hosss021 | ۲۰ شهریور ۱۳۹۶

    پدرشو تدارید ;-)

مطالب پیشنهادی