ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

کارآفرینی

با نشانه های کارآفرینان موفق آشنا شوید

اگر به دنبال کارآفرینی و راه اندازی کسب و کار شخصی خود هستید باید بدانید که ممکن است الزاماً همه ایده های جدید جواب نداده و برخی از آنها به شکست بینجامد. بر اساس آمارها ...

علی باقرزاده
نوشته شده توسط علی باقرزاده | ۲۰ شهریور ۱۳۹۶ | ۱۵:۰۰

اگر به دنبال کارآفرینی و راه اندازی کسب و کار شخصی خود هستید باید بدانید که ممکن است الزاماً همه ایده های جدید جواب نداده و برخی از آنها به شکست بینجامد. بر اساس آمارها نیمی از کسب و کارهای کوچک در پنج سال ابتدایی تأسیس، با شکست روبرو می گردد.

کارآفرینان باید بداند که چگونه با مدیریت زمان، رویاهای خود را به واقعیت بدل نمایند. تبدیل شدن به یک کارآفرین موفق نیاز به نگرش و خصوصیات فردی ویژه ای دارد، که در ادامه به 10 مورد از آنها می پردازیم:

خلاقیت

کارآفرینی با یک ایده آغاز می گردد، اما برای موفقیت در آن همواره باید به دنبال ایده های جدید بعدی و نیز یافتن روش های انجام بهتر کارها بود. «ریچارد برانسون» کارآفرین و موسس خطوط هوایی ویرجین می گوید: «من با هدف تولید سرمایه به سراغ کسب و کار جدیدی نمی روم؛ بلکه با این هدف که کاری را بهتر از دیگران انجام دهم آن را دنبال می کنم و حتی گاهی اوقات به این دلیل که دیگران کاری را بهتر از من انجام داده اند و موجب ناکامی من شده اند آن کسب و کار را رها می کنم».

اشتیاق

یک حقیقت انکار ناپذیر پیرامون موفقیت در هر حرفه، اشتیاق است. بدون شور و شوق کافی برای کار، هیچ دلیلی برای ادامه آن وجود ندارد. کارآفرینان همواره به کار خود عشق ورزیده و خود را وقف کسب و کار می کنند، اعتماد به نفس لازم را دارند و آماده انجام فعالیت فراوان هستند.

پشتکار

استیو جابز فقید در مصاحبه ای گفته بود: «من متوجه شده ام که نیمی از آن چیزی که یک کارآفرین موفق را از یک ناموفق متمایز می کند، پشتکار است». از سوی دیگر کارآفرینان رئیس خود هستند؛ به این معنی که کسی به آنها نمی گوید چه کنند یا چه نکنند و این افراد خود مسئول زمان بندی  و نحوه انجام فعالیت های خود هستند. پشتکار موجب می گردد که آنها، ساعت های طولانی و تلاش فراوانی را به کار خود تخصیص دهند.

خوشبینی

آیا شما همیشه نیمه پر لیوان را می بینید یا نیمه خالی؟ اگر می خواهید یک کارآفرین موفق باشید باید همواره خوشبین باشید. کارفرینان همواره به دنبال یافتن راهی برای انجام بهتر کارها بوده و تلاش می کنند جهان را به جای بهتری برای زندگی کردن تبدیل کنند. از سوی دیگر آنها اسیر اتفاقات گذشته یا تفکرات منفی نشده و در مقابل همواره بر پیشرفت تمرکز می نمایند. همچنین آنها هنگامی که با یک چالش جدید روبرو شوند، آن را به چشم یک مشکل ندیده، بلکه به عنوان یک فرصت به آن می نگرند.

آینده نگری

با توجه به اینکه کارآفرینان همواره بر پیشرفت تمرکز دارند، آینده نگری نیز بخش عمده ای از بینش آنها را تشکیل می دهد. آنها هدف خود را مشخص کرده و تمام قوای خود را برای رسیدن به آن به کار می برند. همیشه داشتن یک چشم انداز صحیح انسان را به سمت هدفش هدایت می کند.

توانایی متقاعد ساختن دیگران

شناخت کسب و کار، یکی از بخش های انکار ناپذیر در راه دستیابی به موفقیت است. اگر بتوانید افرادی که برایتان کار می کنند را به خوبی رهبری کرده به گونه ای که آنها به شما گوش فرا دهند، پس یکی از قدم های موفقیت در کارآفرینی را برداشته اید. از سوی دیگر کارآفرینی که به تازگی کسب و کار خود را تأسیس کرده، نیاز دارد ایده بزرگش از جانب سایرین تأیید شود؛ اگر در این حین سرمایه گذاران یا حامیان دچار شک شوند، از تزریق سرمایه یا کمک امتناع می کنند، دقیقاً به همین دلیل است که کارآفرینان نیاز به توانایی متقاعد کردن دیگران دارند.

انعطاف پذیری

به عنوان یک کارآفرین ممکن است در ابتدای راه اندازی کسب و کار، از پس هزینه های بالای استخدام کارمندان بر نیایید؛ از این رو باید یاد بگیرید که ابتدا بتوانید به تنهایی اکثر امور کسب و کار خود را انجام دهید. کارآفرینان موفق به خوبی می دانند که چطور خود را با چنین شرایطی هماهنگ کنند. مثلاً آنها می توانند یک وب سایت راه انداخته یا مکاتبات اداری را شخصاً انجام دهند.

آگاه به نحوه مصرف منابع

در کسب و کار همواره سرعت انجام کارها بر نحوه انجام آن ارجحیت دارد. کارآفرینان ترسی از مواجه شدن با چالش ها یا تعارضات و اختلافات نداشته و همواره با این مسائل به راحتی روبرو شده و بهترین روش را برای حل آن پیدا می کنند. از سوی دیگر این افراد به بهترین روش بهره بردن از منابع آگاه بوده و همواره از زمان، تلاش و بودجه به بهترین نحو ممکن بهره می برند.

روحیه ماجراجو

مارک زاکربرگ موسس فیس بوک در مصاحبه ای گفت: «در دنیایی که همه چیز آن به سرعت در حال تغییر است، بزرگترین ریسک، همان ریسک نکردن است». کارآفرینان همواره می دانند که برای موفقیت باید ریسک کنند. آنها همچنین به نحوه برنامه ریزی برای اتفاقات پیش بینی نشده نیز آگاه هستند.

مصمم بودن

تعلل در کسب و کار هیچ جایی ندارد. کارآفرینان می دانند که برای انجام درست یک کار به چه چیزهایی نیاز دارند و در عین حال از گرفتن تصمیماتی که آنها را به سوی موفقیت هدایت می کند، واهمه ای نداشته و فرصت ها را از دست نمی دهند.

نظر شما در مورد عوامل موفقیت در کارآفرینی چیست؟ آیا موارد دیگری غیر از این ده مورد را می شناسید؟

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی