ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

سئات لئون کوپرا R رونمایی شد؛ هاچ بک داغی با احتمال عرضه در ایران

شرکت سئات یکی از کمپانی های خودروسازی اسپانیایی است که سال ها پیش توسط انستیتوی ملی صنعت اسپانیا و با کمک شرکت فیات کار خودرو را شروع کرده است. سئات (SEAT) مخفف واژه های Sociedad ...

دنیا شیخی
نوشته شده توسط دنیا شیخی | ۲۰ شهریور ۱۳۹۶ | ۱۲:۱۵

شرکت سئات یکی از کمپانی های خودروسازی اسپانیایی است که سال ها پیش توسط انستیتوی ملی صنعت اسپانیا و با کمک شرکت فیات کار خودرو را شروع کرده است.

سئات (SEAT) مخفف واژه های Sociedad Española de Automóviles de Turismo است. این عبارت به معنی انجمن اسپانیایی خودروسازیست.

در حال حاضر این کمپانی در اختیار فولکس واگن است و بسیاری از خودروهای سئات به صورت مشترک با فولکس واگن تولید می شوند.
به تازگی نسخه کوپرا R از سری لئون توسط سئات معرفی شده که خود براساس پلت فرم مشترک با گلف شکل گرفته و یک هاچ بک داغ و جذاب با قیمت رقابتی محسوب می شود.
هرچند که لئون کوپرا آر نسبت به نسخه قبلی افزایش قدرت داشته و قدرت آن از 300 اسب بخار به 310 اسب بخار رسیده است اما همچنان از رقیب اصلی خود یعنی فولکس واگن گلف آر فیس‌ لیفت جدید 10 اسب بخار ضعیف تر است.

این هاچ بک قدرتمند که تنها 799 دستگاه از آن ساخته خواهد شد از یک گیربکس شش سرعته دستی برخوردار بوده و برخلاف سایر همتایان خود در گروه آر مثل فولکس واگن گلف آر، نیروی موتور را به هر چهار چرخ منتقل نمی کند بلکه از سیستم انتقال سرعت FWD (انتقال قدرت به چرخ های جلو) بهره می برد.
گفته می شود که نسخه هایی از این خودرو که از موتوری با قدرت ۳۰۰ اسب بخاری بهره می برند به گیربکس خودکار DSG نیز مجهز خواهد شد.

البته اگر تفاوت اندک قدرت موتور برای شما اهمیت نداشته باشد و ترجیح می دهید که از یک خودرو ۳۰۰ اسب بخاری با یک بدنه بزرگتر و یک سیستم چهار چرخ محرک (AWD) استفاده کنید، می توانید به سراغ سئات لئون کوپرا واگن بروید.


سئات برای ایجاد تفاوت بین لئون کوپرا آر با نسخه های قبلی تغییراتی را در این خودرو اعمال کرده است. از جمله این تغییرات می توان به استفاده از قطعات فیبرکربن در اسپویلر جلو و عقب و دریچه هوا بزرگتر در بخش جلویی خودرو اشاره کرد.

همچنین این خودروساز اسپانیایی با استفاده کردن از ترکیبات مسی در قاب آینه های جانبیِ این هاچبک پنج درب و درج حروف کوپرا آر بر روی بدنه این خودرو سعی بر هرچه بیشتر کردن تفاوت این هاچ بک کرده است.
همچنین رینگ های این خودرو که در هماهنگی با قاب آینه ها مسی رنگ است به همراه اسپویلر سقفی عقب و رکاب جانبی اسپرت جزء بخش هایی محسوب می شوند که تنها در نسخه ی کوپرا آر دیده می شود.
افرادی که به دنبال خرید این خودرو اند می‌توانند از بین رنگ‌های معمولی مشکی میدنایت و خاکستری پیرنه یا رنگ گران‌قیمت‌تر خاکستری مات، یکی را انتخاب کنند.

تمامی ۷۹۹ نمونه این خودرو شاهد چندین نمونه بروز رسانی سخت افزار مثل سیستم اگزوز اسپرت جدید، ترمزهای ارتقاءیافته از برند برمبو و سیستم کنترل دینامیک شاسی خواهند بود.

همچنین مهندسان سئات در این خودرو اقدام به افزایش زاویه‌ی کمبر چرخ‌های جلو کرده‌اند. این سازنده اسپانیایی به دنبال معرفی عمومی این خودرو به عنوان قوی‌ترین خودروی خیابانی سئات در نمایشگاه خودروی فرانکفورت ۲۰۱۷ در اواخر همین ماه میلادی است.
گفته می شود که سئات قصد دارد در این نمایشگاه علاوه بر معرفی کراس اور ساب کامپکت آرونا از مدل جدید خود یعنی نیم شاسی ایبزا نیز رونمایی کند. این کراس اور مجهز به پیشرانه‌ی ۱ لیتری توربوشارژ با سوخت گاز طبیعی است. همچنین سئات به‌زودی نخستین خودروی شاسی‌بلند سایز متوسط خود را نیز معرفی خواهد کرد. این شاسی بلند احتمالا بازار اروپا را هدف گرفته و تا سال ۲۰۱۸ راهی آن خواهد شد.

با توجه به فعالیت معین موتور به عنوان نمایندگی رسمی سئات در کشورمان احتمالا واردات این مدل ها به ایران از اوایل سال 2018 وجود دارد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • MOhammad AyatOllahi
    MOhammad AyatOllahi | ۲۰ شهریور ۱۳۹۶

    پشتش شبیه آلفاست کمی

  • aminhosseini
    aminhosseini | ۲۰ شهریور ۱۳۹۶

    قدرتش که عالیه

مطالب پیشنهادی