ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ویجیاتو - بازی

وزیر فرهنگ و ارشاد خواستار مذاکره برای خروج کیت های توسعه کنسول از لیست کالاهای تحریمی شد

با توجه به صحبت های اخیر مدیرعامل جدید بنیاد ملی بازی های رایانه ای، حسن کریمی قدوسی در شبکه اجتماعی اینستاگرام، ظاهرا اقداماتی برای بهبود وضعیت بازی سازان داخلی در حال انجام است. در حال ...

پوریا دانشور
نوشته شده توسط پوریا دانشور | ۲۰ شهریور ۱۳۹۶ | ۱۲:۵۵

با توجه به صحبت های اخیر مدیرعامل جدید بنیاد ملی بازی های رایانه ای، حسن کریمی قدوسی در شبکه اجتماعی اینستاگرام، ظاهرا اقداماتی برای بهبود وضعیت بازی سازان داخلی در حال انجام است. در حال حاضر و به علت تحریم ها، بازی سازان داخل کشور اغلب به کیت های توسعه (Development Kit) کنسول ها دسترسی ندارند و به همین دلیل توسعه بازی روی این پلتفرم ها برای شان ممکن نیست.

کیت های توسعه، سخت افزاری هایی هستند که سازندگان کنسول ها در اختیار بازی سازان قرار می دهند و بازی سازان هم با استفاده از این ها بازی های خود را روی پلتفرم های آن سازندگان توسعه می دهند. این کیت ها به توسعه دهندگان کمک می کنند تا با ساختار کنسول آشنا شوند، بازی های خود را پیش از عرضه تست کنند و از کارایی بهینه بازی خود روی آن کنسول مطمئن شوند. به همین دلیل هم بدون دسترسی به این کیت ها، توسعه بازی برای کنسول ها بسیار دشوار است.

برای حل این موضوع، بنیاد ملی بازی های رایانه ای و سید عباس صالحی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، با ارسال نامه ای به محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه تلاش ها برای حل این مشکل را در داخل دولت به جریان انداخته اند. بنیاد انتظار دارد که این بار وزرات امور خارجه برای رفع تحریم های مربوط به کیت های توسعه دست به کار شود.

البته این اولین بار نیست که بنیاد ملی بازی های رایانه ای برای رفع این تحریم ها تلاش می کند. پیش تر، این نهاد مستقیما با سه شرکت تولید کننده کنسول های بازی وارد گفت و گو شده بود که متاسفانه مذاکره ها راه به جایی نیافتند.

البته با توجه به وضعیت اخیر تحریم ها بر علیه ایران، به نظر نمی رسد که این قطعات سخت افزاری به همین راحتی از لیست تحریم های ایالات متحده خط بخورند. با این حال امیدواریم که حداقل تلاش های لازم برای بهبود وضعیت بازی سازان ایرانی از سمت دولت مردان صورت بگیرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (5 مورد)
  • گودرز رجب پور
    گودرز رجب پور | ۲۱ شهریور ۱۳۹۶

    کاش همه چیز به این راحتی ها بود ولی باز به فال نیک میگیریم و امیدوارم به توسعه هر چه بیشتر صنعت بازی کشور کمک کنه

  • star golden
    star golden | ۲۰ شهریور ۱۳۹۶

    بر فرض مثال بهشون کیت بدن که نمیدن بازی ایرانی کی میخره گرافیک پایین داستان بدرد نخور میشه قضیه سریالا صبح پا میشن طرف حاملست اونم سونی کیتاشو بده ایران رویا پردازی ژن های خوب

  • navidkalkali
    navidkalkali | ۲۰ شهریور ۱۳۹۶

    بازی ایرانی برای کنسول!!!!

  • parsa_masoudi
    parsa_masoudi | ۲۰ شهریور ۱۳۹۶

    وقتی کارکتر زن در بازی حتی اگه یک مرغ باشه مثل کارتون های ایرانی در تلویزیون پخش می‌شوند با حجاب نمایش داده میشوند دلیلی برای این بازی ها برای عرضه ی عمومی نمی‌ماند

  • abbasalim
    abbasalim | ۲۰ شهریور ۱۳۹۶

    چقدر نامه خنده داریه. اگه اینقدر ساده بود که الان هیچ تحریمی نبودیم

مطالب پیشنهادی