ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

پژوهشگران آمریکایی هم به دنبال پیوند اعضای خوک به انسان هستند

محققان استارتاپ «Recombinetics» در ایالت مینه سوتای آمریکا موفق شده اند با اسفاده از روشی تحت عنوان «TALEN»، برخی از خصوصیات DNA خوک ها را تغییر داده و به انسان نزدیک تر کنند. [digipullqoute place="right"]خوک ...

محسن خوشنود
نوشته شده توسط محسن خوشنود | ۲۰ شهریور ۱۳۹۶ | ۱۶:۰۰

محققان استارتاپ «Recombinetics» در ایالت مینه سوتای آمریکا موفق شده اند با اسفاده از روشی تحت عنوان «TALEN»، برخی از خصوصیات DNA خوک ها را تغییر داده و به انسان نزدیک تر کنند.

خوک ها از لحاظ ساختاری در حدود 98 درصد شبیه به انسان ها هستند

به گفته «تمی استانوک» مدیر عامل شرکت مذکور، استفاده از موش های آزمایشگاهی برای تست داروها و کشف روش های درمانی به دلیل تفاوت های موجود با انسان، موجب هدر رفت وقت و سرمایه شده و تا کنون بسیاری از مواردی که روی موش ها با موفقیت آزمایش شده اند، در بدن انسان اثر مساعدی نداشته اند.

این در حالی است که طبق نظر دکتر «آدرین واتسون» محقق ارشد Recombinetics، خوک ها از لحاظ ساختاری در حدود 98 درصد شبیه به انسان ها هستند و انجام تحقیقات با استفاده از آنها می تواند به درمان بیماری هایی مانند آلزایمر و سرطان کمک کند.

اما بهره گیری از خوک های اصلاح شده به عنوان بستر پژوهش ها زمان مورد نیاز برای نتیجه گیری را به نصف کاهش داده و در هزینه ها صرفه جویی قابل توجهی خواهد کرد.

خانم واتسون در حال حاضر دو مورد آزمایشگاهی با اختلال ژنتیکی «NF1» را در دست مطالعه دارد که بنا به آمار موجود، از هر 3000 کودک یک مورد به آن مبتلا شده و احتمال دچار شدن به سرطان را خواهد داشت.

بر اساس اظهارات دکتر واتسون، نتایج آزمایشات شگفت انگیز بوده و امکان مشاهده اثر داروها و روش های درمانی در مدت زمان بسیار کم باعث شده روند پژوهش ها از سرعت بالایی برخوردار باشد.

البته آزمایش داروهای جدید تنها کارکرد Recombinetics نبوده و این استارتاپ قصد دارد در آینده نزدیک، رشد اندام های انسان در بدن خوک و پیوند آن به بیماران نیازمند را نیز امکان پذیر کند که در صورت موفقیت، روزانه جان 22 نفر را نجات خواهد داد.

مدیر عامل شرکت در این باره اعلام کرده که افراد مختلف می توانند با استفاده از سلول های خود، اندام مورد نیاز را در خوک ها پرورش داده و به دلیل یکسان بودن DNA، نگران پس زدن اندام توسط سیستم ایمنی بدن نباشند.

لازم به ذکر است که Recombinetics در زمینه اصلاح ژنتیکی گیاهان و دام ها نیز فعالیت داشته و توانسته فرآیند حذف شاخ در دام ها را (که با روش های سنتی چندین سال به طول می انجامد) در مدت کوتاهی انجام دهد.

همچنین گفتنی است بر اساس سخنان رسمی دکتر واتسون، استارتاپ Recombinetics (که از زمان تأسیس در سال 2008 تا کنون 31 میلیون دلار سرمایه جذب کرده است) در زمینه تغییر ژنتیکی انسان ها هیچگونه فعالیتی ندارد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • δγι λ⇝ (عـــــلـــــــی)
    δγι λ⇝ (عـــــلـــــــی) | ۲۰ شهریور ۱۳۹۶

    خیلی دوس دارم بدونم پیوند اندام یه حیوون به انسان تأثیر روانی یا عصبی رو اون شخص داره یا نه! البته نه اینکه مخالف باشم!! فقط شخصن نمیتونم خیلی راحت با این فکر کنار بیام که کلیه خوک یا هر حیوون دیگه ای خونمو تصفیه میکنه!!!! :/

    • mnazzemi
      mnazzemi | ۲۰ شهریور ۱۳۹۶

      هیچ ربطی نداره
      کلیه از جنس سلول های خود فرد هست. فقط توی بدن خوک پرورشش می‌دن.

  • jamalifar
    jamalifar | ۲۰ شهریور ۱۳۹۶

    حداقل یه تصویر قشنگ از خوک میذاشتین
    که تصور خوبی داشته باشیم ازش...
    بلععععع??

مطالب پیشنهادی