ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اکس در گیک‌بنچ؛ آیفون جدید از آنچه تصور می‌شد قوی‌تر است

چند ساعت مانده به مراسم معرفی آیفون جدید، امتیاز مربوط به چیپست A11 اپل که قرار است قلب تپنده آیفون‌های بعدی باشد، در پایگاه داده گیک‌بنچ رویت شده تا سلسله لو رفتن‌ اطلاعات مربوط به ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۲۱ شهریور ۱۳۹۶ | ۱۹:۱۵

چند ساعت مانده به مراسم معرفی آیفون جدید، امتیاز مربوط به چیپست A11 اپل که قرار است قلب تپنده آیفون‌های بعدی باشد، در پایگاه داده گیک‌بنچ رویت شده تا سلسله لو رفتن‌ اطلاعات مربوط به آیفون تکمیل شود.

این چیپست در یک موبایل به نام «iPhone 10,5» رویت شده؛ احتمالاً همان آیفون اکس معروف که این همه ماه انتظار معرفی‌اش را کشیده‌ایم. چیپست A11 بر اساس این اطلاعات، با فرآیند ۱۰ نانومتری تولید شده. از سوی دیگر در این لیست می‌توان دید که میزان رم iPhone 10,5 سه گیگابایت است، همانطور که در روزهای گذشته شایعه آن دست‌به‌دست می‌شد.

اما از همه مهم‌تر، خود امتیازی است که چیپست A11 موفق به کسب آن شده است. در آزمایش تک هسته‌ای، چیپست مورد بحث موفق شده تا امتیازی بالای ۴ هزار را ثبت کند و در تست چند هسته‌ای، امتیاز تقریباً به ۱۰ هزار می‌رسد.

جالب اینجاست که به نظر می‌رسد اپل می‌خواهد در آیفون‌هایی که امروز معرفی می‌شوند، در کنار پردازنده اصلی، یک پردازنده کمکی را نیز به نام «Neural Engine» یا «موتور عصبی» به کار بگیرد. اینطور که فعلاً گفته می‌شود، این پردازنده کمکی قرار است تمام پردازش‌های مربوط به سیستم شناسایی چهره کاربر موسوم به «Face ID» را برعهده داشته باشد.

امتیاز مربوط به آیفون ۷ پلاس که به چیپست A10 فیوژن مجهز است. در این چیپست پردازنده‌ای ۴ هسته‌ای به کار رفته است.

به لطف فاش شدن نسخه گلدمستر iOS 11 و موشکافی کد‌های آن، می‌دانیم چیپست A11 مجهز به پردازنده‌ای ۶ هسته‌ای شده است. در میان این ۶ هسته، دو عدد از آنها توان پردازشی بسیار بالاتری دارند که به آنها «Monsoon» گفته می‌شود. اما چهار هسته باقی مانده که قدرت کمتری هم دارند و در امور روزانه خود را نشان می‌دهند، هسته‌های «Mistral» هستند.

امتیاز مربوط به گلکسی اس ۸ پلاس سامسونگ در گیک‌بنچ.

این در حالیست که آیفون‌های ۷ و ۷ پلاس به پردازنده‌ای چهار هسته‌ای مجهز بودند که دو هسته برای امور سبک و دو هسته برای عملیات سنگین‌تر استفاده می‌شد. چیپست A10X هم که در آیپد پرو به کار رفته بود و نسخه ارتقا یافته از A10 به حساب می‌آمد هم از ۶ هسته بهره می‌برد اما ساختار آن متفاوت بود: ۳ هسته قدرتمند به نام «Hurricane» و ۳ هسته ضعیف‌تر به نام «Zephyr». حالا در نسخه جدید چیپست سری A، باز هم شاهد ساختاری ۶ هسته‌ای هستیم و اگر تست مربوط به بنچمارک گیک‌بنچ قابل اعتماد باشد، با قوی‌ترین موبایل روی زمین روبه‌روییم.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (21 مورد)
  • میلاد
    میلاد | ۲۱ شهریور ۱۳۹۶

    دوستان بنچ مارک ها همیشه دقیق نیست
    یه گوشی ای که رمش خالیه و هیچ برنامه ای توش نصب نیست با یه گوشیه پر از محتوا بنچمارکش فرق داره

  • Mr. Noom
    Mr. Noom | ۲۱ شهریور ۱۳۹۶

    همینجوریش با قدرت آیفون هفت میتونستیم دنیا رو زیر و رو کنیم حالا این ۴ هزار تا امتیازش بالاتر هم رفته یعنی اصولا میشه گفت ۶۶ درصد قوی تر شده ? رسیده به ده هزار !!! دیگه فکر کنم شبیه ساز Play! هم نمیتونه جلوش رو بگیره ??

  • saman azizi
    saman azizi | ۲۱ شهریور ۱۳۹۶

    سامسونگ گلکسی نوت هشت که دیگه شاخ اندرویده یا وان پلاس۵ با اون همه ابهت از آیفون ۷+ با اون وضع باختن(فیلماش موجوده)
    اونوقت فک کن در مقابل این چیکار میخان بکنن.
    دوستان اندرویدی پیشنهاد میکنم بیاین سمت ios.
    (البته فقط یه پیشنهاده)
    ??

    • kamran naseri
      kamran naseri | ۲۱ شهریور ۱۳۹۶

      بنده تنها از یه حرکت اپل در مورد گوشیاش خوشم میاد اونم اینه اپل همیشه سخت افزار فوق العاده قدرتمند تو گوشیش قرار میده یک سال از تولید آیفون ۷ گذشته گوشی های اندرویدی هنوز هم بهش نرسیدن البته ios اصلی‌ترین دلیل میتونه باشه

    • میلاد
      میلاد | ۲۱ شهریور ۱۳۹۶

      داداش نباخته
      میخوای چندتا از اسپید تست نوت ۸ با آیفون بفرستم ببینی تو ۸۰ درصد مواقع سریع تره ؟؟؟؟؟

    • میلاد
      میلاد | ۲۱ شهریور ۱۳۹۶

      بنچ مارک همیشه معتبر و دقیق نیست
      الان برید بنچ مارک بگیرید یه عدد نشون میده فردا یه عدد دیگه
      باید گوشی بیاد با نوت ۸ به صورت تصویری مقایسه شه

  • SasaN
    SasaN | ۲۱ شهریور ۱۳۹۶

    منظورم این ک الان اس ۸ ک از این پایین تره هم از پس خیلی از پردازش های سنگین برمیاد مگه این ک اپل هدف دیگه ایی از این داشته باشه

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی