ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

گوگل: ابزار Safe Browsing ما حالا بیش از سه میلیارد دیوایس را محافظت می کند

گوگل امروز اعلام کرده که سرویس Safe Browsing اش که از مرور وبسایت های خطرناک توسط کاربران مرورگرهای کروم، سافاری و فایرفاکس در دسکتاپ و موبایل جلوگیری می کند، حالا بیش از 3 میلیارد دیوایس ...

امین بیگ‌زاده
نوشته شده توسط امین بیگ‌زاده | ۲۱ شهریور ۱۳۹۶ | ۱۵:۳۰

گوگل امروز اعلام کرده که سرویس Safe Browsing اش که از مرور وبسایت های خطرناک توسط کاربران مرورگرهای کروم، سافاری و فایرفاکس در دسکتاپ و موبایل جلوگیری می کند، حالا بیش از 3 میلیارد دیوایس در سراسر دنیا را مورد پشتیبانی قرار می دهد.

دیوایس های تحت محافظت این سرویس در سال 2013 به یک میلیارد مورد هم نمی رسیدند، اما با رشدی قابل توجه این میزان به دو میلیارد دیوایس در ماه می سال 2016 رسید و حالا در کمتر از چند ماه، این میزان به سه میلیارد دیوایس در سراسر دنیا رسیده است.

اولین مرورگرهایی که از Safe Browsing پشتیبانی به عمل آوردند سافاری و فایرفاکس بودند

گوگل برای نخستین بار این سرویس را در سال 2007 راه اندازی کرد، که یکی از اولین اقدامات کمپانی در راستای تولید محصولات ضد بدافزار به حساب می آمد. اولین مرورگرهایی که از Safe Browsing پشتیبانی به عمل آوردند سافاری و فایرفاکس بودند که البته بسیاری از توسعه دهندگان وب و اپلیکیشن (مثل اسنپ چت) هم مدتی بعد به حامیان آن پیوستند. ایده پشت Safe Browsing در تمام این سال ها یک چیز واحد بوده: این که به کاربران بگوید وبسایتی که خواهان ورود به آن هستند ممکن است میزبان بدافزار یا دارای خطر کلاهبرداری باشد.

در انتها اشاره به این نکته بد نیست که گوگل در سال 2015 سد امنیتی Safe Browsing را به قابلیتی پیش فرض در مرورگر گوگل کروم برای اندروید تبدیل کرد، که همین موضوع رشد کاربران این اپلیکیشن در سال 2016 را به همراه داشت.

گوگل می گوید که به لطف تکنولوژی یادگیری ماشینی، Safe Browsing در آینده می تواند امنیت بیشتری را برای کاربران در محیط وب به ارمغان آورد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی