ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

آپدیت ویژه تسلا برای کمک به فرار رانندگان از طوفان ایرما

ایالات متحده در هفته های اخیر روزهای خوبی را سپری نکرده و به شدت تحت تاثیر طوفان های هولناک قرار گرفته است. در حالیکه مدت زمان زیادی از خسارات سنگین طوفان هاروی در ایالت تگزاس ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۲۱ شهریور ۱۳۹۶ | ۱۶:۳۰

ایالات متحده در هفته های اخیر روزهای خوبی را سپری نکرده و به شدت تحت تاثیر طوفان های هولناک قرار گرفته است.

در حالیکه مدت زمان زیادی از خسارات سنگین طوفان هاروی در ایالت تگزاس نمی گذرد، اکنون طوفان سهمگین دیگری با نام ایرما وارد بخش هایی از خاک آمریکا شده و باعث تخلیه مناطقی در ایالت فلوریدا گردیده است.

با صدور فرمان تخلیه، میلیون ها نفر از ساکنان این ایالت لوازم ضروری خود را جمع نموده و به سمت مناطق شمالی حرکت کرده اند. همین مساله منجر به شکل گیری ترافیک سنگین در بزرگراه ها و کمبود سوخت در جایگاه ها شده است.

در این بین کمپانی تسلا روش متفاوتی را در پیش گرفته و به منظور کمک به مشتریان فلوریدایی، آپدیتی نرم افزاری برای خودروهای موجود در این ایالت ارایه کرده است. با این آپدیت مسافت قابل پیمایش محصولات تسلا تا حد قابل توجهی افزایش یافته و مالکین آنها خواهند توانست فاصله خود را با طوفان ایرما بیشتر کنند.

طبق گزارشی که اخیرا در سایت Electrek انتشار یافته، این بروزآوری شامل مدل S و مدل X سری 60 و 60D که به باتری های 75kWh مجهز هستند، شده و مسافت قابل پیمایش آنها را بین 30 الی 40 مایل (معادل تقریبا 48 الی 65 کیلومتر) بهبود می بخشد.

یقینا در شرایط بحرانی و هنگام فرار از طوفان این موضوع بسیار اهمیت پیدا کرده و حتی می تواند باعث نجات جان خانواده ها شود.

گفتنی است کمپانی تسلا قبلا با پرداخت کمی رقم بیشتر امکان سفارش مدل S و مدل X سری 60 و 60D را با باتری های قوی تر 75kWh مهیا کرده بود. اگر چه باتری این خودروها ظرفیت بیشتری نسبت به سایر مدل های سری 60 داشت، اما در عوض توانایی های حرکتی آنها به صورت نرم افزاری محدود شده بود. خریداران این نسخه از مدل S و مدل X می توانستند بعدا با پرداخت مبلغی بین 4500 الی 9000 دلار (بسته به برخی فاکتورها)، محدودیت های نرم افزاری را برطرف کنند.

اما از آنجایی که طوفان ایرما یک مورد اضطراری محسوب می شود، کمپانی تسلا سخاوتمندانه عمل نموده و این محدودیت را به صورت رایگان برداشته است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • iMehrdad
    iMehrdad | ۲۱ شهریور ۱۳۹۶

    اینم از مملکت کفار!

مطالب پیشنهادی