ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

با بهترین ویرایشگرهای ویدیو در ویندوز آشنا شوید

ویدیو به متداول ترین بخش زندگی روزانه بدل شده است. مردم از چیزهای مختلف فیلم می گیرند، فیلم های دلخواه خود را روی یوتوب آپلود می کنند و آن ها را در شبکه اجتماعی فیسبوک ...

سامان میرزا
نوشته شده توسط سامان میرزا | ۲۱ شهریور ۱۳۹۶ | ۲۰:۰۰

ویدیو به متداول ترین بخش زندگی روزانه بدل شده است. مردم از چیزهای مختلف فیلم می گیرند، فیلم های دلخواه خود را روی یوتوب آپلود می کنند و آن ها را در شبکه اجتماعی فیسبوک به اشتراک می گذارند. ویرایشگرهای ویدیویی رایگان به رقیبی جدی برای برنامه های پولی بدل گشته اند.

با این حال حق انتخابی که در این طیف از نرم افزار ها دارید تا حدودی محدود است. در این مطلب قصد داریم بهترین ویرایشگرهای ویدیویی رایگان برای سیستم عامل ویندوز را به شما معرفی کنیم. البته توجه داشته باشید که در برخی از نرم افزارهای رایگان زیر نیز برای دسترسی به قابلیت های پیشرفته تر نیاز به خرید حق اشتراک دارید.

1. Lightworks

اگر به دنبال یک ویرایشگر خوب هستید، از شما دعوت می کنیم نگاهی به نرم افزار  Lightworks  بیاندازید. اولین حضور این نرم افزار به سال 89 میلادی باز می گردد. از Lightworks برای ویرایش بسیاری از فیلم های حرفه ای مانند Pulp Fiction و Braveheart استفاده شده است.

همانطور که ممکن است انتظار داشته باشید، این ویرایشگر همه فن حریف دارای منحنی یادگیری حرفه ای است. به عبارت دیگر این ابزار یک ویرایشگر غیر خطی است و همین امر سبب می شود ویرایش های پیشرفته در آن آسان تر شود؛ البته این مورد می تواند کاربران تازه وارد را حسابی گیج و گمراه نماید.

در صورت مدیریت صحیح بخش های مختلف این نرم افزار قادر خواهید بود ویدیوهای بسیار با کیفیتی را خلق نمایید.

با استفاده از Lightworks می توانید افکت های مختلفی را به ویدیوهای خود اضافه کنید و قابلیت ویرایش چند دوربین را در اختیار داشته باشید. در صورت مدیریت صحیح بخش های مختلف این نرم افزار قادر خواهید بود ویدیوهای بسیار با کیفیتی را خلق نمایید که دیگر ویرایشگرهای رایگان قادر به ایجاد آن نیستند.

این ابزار ضمن فراهم کردن تمام آنچه که کاربران از یک نرم افزار ویرایشگر ویدیو انتظار دارند، شامل چند قابلیت اضافه مانند افکت های پایه، عناوین، تصحیح رنگ و... نیز می شود. صرف نظر از آن که یک تازه وارد و یا حرفه ای هستید، Lightwork قطعاً می تواند نیازهای شما در این زمینه را برآورده سازد.

نسخه رایگان متأسفانه فاقد خروجی 1080p است. به عبارت دیگر کاربران رایکان تنها می توانند از خروجی 720p استفاده کنند. اگر این مسئله سبب آزرده خاطر شدن شما نشود می توان گفت که Lightwork یک ویرایشگر حرفه ای و خوب است. نسخه رایگان این برنامه به شما اجازه می دهد 7 روز بدون پرداخت هیچ پولی به آن دسترسی داشته باشید.

2. HitFilm Express

HitFilm به عقیده سازندگانش قویترین ویرایشگر رایگان و نرم افزار VFX تا به امروز است. مطمئناً از دانلود و استفاده از این ویرایشگر قدرتمند نا امید نخواهید شد. این برنامه علاوه بر ارائه یک رابط کاربری فوق العاده به منظور وارد کردن کلیپ ها و گردش کار، آموزش های رایگان ویدیویی و افکت های بصری مختلف را به طور پیش فرض در اختیار کاربران قرار می دهد.

رابط کاربری این نرم افزار نیز تا حد زیادی یادآور نرم افزارهای ویرایشگر غیر رایگان است، بنابراین می توان گفت در این برنامه محدودیتی در ویرایش و ایجاد ویدیوها نخواهید داشت.

HitFilm Express 2017 قابلیت های مختلفی همچون تصحیح رنگ ها، برش کلیپ ها، VFX و Mask Tracking را به کاربران ارائه می کند

HitFilm Express 2017 قابلیت های مختلفی همچون تصحیح رنگ ها، برش کلیپ ها، VFX و Mask Tracking را به کاربران ارائه می کند. یکی دیگر از خوبی های این ابزار به روز رسانی های متعدد آن است که کاربران را با ویژگی های جدید و به روز مواجه می سازد.

خوشبختانه این ویرایشگر فوق العاده نیازی به پرداخت اشتراک ندارد و برای دانلود آن کافیست در سایت HitFilm ثبت نام کنید و ابزار فوق را به منظور جذب کاربران بیشتر در یکی از شبکه های اجتماعی موجود به اشتراک بگذارید.

3. DaVinci Resolve

DaVinci Resolve یک ویرایشگر حرفه ای ویدیو است که به صورت رایگان به کاربران عرضه می شود. برای آن که در ویرایش ویدیوها با استفاده از این ابزار حرفه ای شوید نیاز به تمرین دارید. در همین رابطه به مض پیدا کردن راه خود در این ابزار متوجه خواهید شد که از دیگر ویرایگشرهای ویدیویی بی نیاز هستید.

یکی از کارهای فوق العاده ای که DaVinci Resolve می تواند برای شما انجام دهد درجه بندی رنگ است. در حقیقت این نرم افزار قادر است این کار را به خوبی دیگر نرم افزارهای مستقل در زمینه تصحیح رنگ انجام دهد.

برنامه فوق همچنین خروجی های HD ،SD و Ultra HD را در اختیار شما می گذارد. این بدان معناست که کاربران می توانند ویرایش یک ویدیوی با کیفیت را تنها در یک نرم افزار قدرتمند رایگان انجام دهند و آن را به پایان برسانند.

البته باید گفت که نسخه Studio بیشتر تولیدات حرفه ای را هدف قرار داده و مخصوص حرفه ای هاست. در این میان نسخه Lite ابن ابزار قادر است کاربران مبتدی را راضی نگه دارد. همچون HitFilm Express ، برای دانلود DaVinci Resolve نیز باید در وبسایت آن ثبت نام کنید.

4. Shotcut

به طور کلی باید گفت که Shotcut برای آماتور ها، کاربران خانگی و یا کسانی که نیاز دارند یک کلیپ کوتاه را برای ایجاد محصول نهایی ویرایش کنند طراحی شده است. به راحتی می توانید  کلیپ ها را با کشیدن و رها کردن وارد نرم افزار کرده و سپس شروع به ویرایش آن ها کنید.

اگر نیازی به یک ویرایشگر حرفه ای ندارید و تنها می خواهید کلیپ های کوتاه را با هم ترکیب کنید، استفاده از Shotcut را پیشنهاد می کنیم. یکی از خوبی های این ابزار پشتیبانی از رایانه های مختلف با مشخصات سخت افزاری گوناگون است به طوری که می توانید از آن در سیستم های ضعیف برای ویرایش ویدیوهای کم کیفیت نیز استفاده کنید.

5. Avidemux

Avidemux یک ویرایشگر رایگان و متن باز به شمار می رود که برای سیستم عامل های مک و لینوکس نیز عرضه شده است. این نرم افزار چند سال پیش در اختیار کاربران قرار گرفت، به طور مرتب به روز رسانی شد و آخرین آپدیت خود را نیز چند ماه پیش دریافت کرد.

این برنامه تا حدودی یک ویرایشگر حرفه ای همچون Lightworks است و همچنین یک ویرایشگر ویدیویی اساسی مانند نرم افزار مشهور Windows Movie Maker به شمار می رود. Avidemux از پشتیبانی غیر خطی پشتیبانی می کند و به وسیله آن می توانید به ویدیوهای خود زیرونویس اضافه نمایید.

Avidemux یک ویرایشگر رایگان و متن باز به شمار می رود که برای سیستم عامل های مک و لینوکس نیز عرضه شده است.

همچنین فرمت های فایل نرم افزار به شما اجازه می دهد تنظیمات مرتبط با یک پروژه را ذخیره و بعدها آن را به یک پروژه دیگر اعمال کنید. اسکریپت نویسی نیز از طریق رابط گرافیکی و یا مستقیماً از طریق یک خظ فرمان در دسترس کاربران خواهد بود.

در پایان بگوییم که تقریباً تمام فرمت های ویدویی و صوتی اصلی برای ویدیوهای ورودی و اکثر آن ها نیز برای ویدیوهای خروجی پشتیبانی می شوند (البته به جز WMV و QuickTime).

6. VSDC Free Video Editor

این نرم افزار نیز مخصوص افرادی است که می خواهند از یک ویرایشگر ویدویی نیمه حرفی ای بدون نیاز به پرداخت اشتراک (به منظور دسترسی به قابلیت های بیشتر) استفاده کنند.

ویرایشگر غیر خطی VSDC اجازه می دهد تکنیک های ویرایشی پیشرفته را روی ویدیوهای خود پیاده سازی کنید. این ابزار همچنین از طیف گسترده افکت های ویدویی و صوتی مانند اصلاح رنگ، کاهش تاری و... پشتیبانی می نماید.

اگر چه VSDC نیز برای تازه کارها گیج کننده است اما می توان گفت که رابط کاربری آن کمی ساده تر از Lightworks بوده و به طوری کلی استفاده از آن آسان تر است.

یکی از ویژگی های فوق العاده VSDC که می تواند آن را از نسخه رایگان Lightworks متمایز نماید پشتیبانی از خروجی 1080p با حداکثر فریم ریت 30fps و همچنین حجم 37 مگابایتی آن است.

7. Blender

Blender ابزاری کاربردی و یکپارچه به شمار می رود که امکان ایجاد طیف گسترده ای از محتوای 2D و 3D را فراهم کرده است. با اولین ورود به Blender با یک رابط کاربری پیچیده مواجه خواهید شد. این ابزار تنها یک ویرایشگر ویدیویی معمولی برای شما نیست بلکه گذشته از آن امکان ایجاد یک فیلم کوتاه به صورت واقعیت مخلوط را می دهد.

با استفاده از Blender می توانید انیمیشن های سه بعدی ایجاد کنید و به ویرایش آن ها بپردازید. خوشبختانه باید گفت که کاربران با Blender تنها نیستند، بلکه انجمنی برای آن تدارک دیده شده که به وسیله آن می توانید به یادگیری بپردازید و مشکلات خود را مطرح نمایید.

علاوه بر این کانال رسمی Blender در یوتوب نیز در امر آموزش به شما کمک می کند و در کنار آن شامل ساعت ها ارائه مفید و شنیدنی است. شاید Blender یک نرم افزار برای ایجاد انیمیشن های سه بعدی باشد، اما قابلیت های ویرایش سه بعدی موجود در این نرم افزار آن را در زمره بهترین ویرایشگرهای ویدیویی رایگان قرار می دهد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Shahriar
    Shahriar | ۲۱ شهریور ۱۳۹۶

    بسیار مفید بود
    لطف کنید یه مقاله هم درباره ویرایشگر های حرفه ای (چه پولی چه رایگان) قرار بدید

مطالب پیشنهادی