ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

استارتاپ مورد حمایت آلفابت می خواهد داروهای تزریقی را به قرص خوراکی تبدیل کند

شرکت Rani Therapeutics، استارتاپی که می خواهد داروهای تزریقی مانند انسولین را به قرص خوراکی تبدیل کند، توانست 39 میلیون دلار دیگر سرمایه جذب کرده و جمع بودجه نقدی اش را به 100 میلیون دلار ...

حمید مقدسی
نوشته شده توسط حمید مقدسی | ۲۱ شهریور ۱۳۹۶ | ۰۸:۳۰

شرکت Rani Therapeutics، استارتاپی که می خواهد داروهای تزریقی مانند انسولین را به قرص خوراکی تبدیل کند، توانست 39 میلیون دلار دیگر سرمایه جذب کرده و جمع بودجه نقدی اش را به 100 میلیون دلار برساند.

صنعت داروسازی مدت هاست که به دنبال روشی می گردد تا بیماران را از سهل انگاری نسبت به مصرف داروهایشان باز دارد. این معضل سالانه 289 میلیارد دلار هزینه روی دست سازمان های بهداشتی می گذارد، چون اکثر بیماران از داروهای تزریقی که معمولاً دردناک و گران قیمت هستند، دوری می کنند.

به همین دلیل، فضای جدیدی به نام «بیولوژیک خوراکی» (Oral Biologics) در این صنعت ایجاد شده که فرصت بسیار خوبی را در اختیار استارتاپ های علوم زیستی قرار می دهد و به رفع موانع این حوزه کمک می کند.

شرکت رانی می خواهد داروهای تزریقی را به طور مستقیم از طریق غشای دستگاه گوارش وارد بدن بیمار کند، روشی که به زعم «میر عمران» مدیرعامل این کمپانی، کاملاً بدون درد خواهد بود.

قرص های رباتیک، دارو را در روده آزاد کرده و سپس تجزیه می شوند

این شرکت از قرص های رباتیک بهره می گیرد که از معده به سلامت می گذرند و سپس در روده کوچک، دیواره خارجی خود را از دست می دهند. در این هنگام، دو ماده شیمیایی مجزا با یکدیگر ترکیب شده و گاز دی اکسید کربن را به وجود می آورند. فشار این گاز باعث بیرون آمدن ساختارهای سوزنی شکل از جنس قند و ورود آنها به دیواره روده می شود. نهایتاً ساختارها به صورت طبیعی تجزیه می شوند و دارو جذب بدن بیمار می گردد.

فناوری این شرکت در حال حاضر روی انسان استفاده نمی شود و هنوز مراحل آزمایشات بالینی را پشت سر می گذارد. عمران انتظار دارد طی دو الی سه سال آینده با تمرکز بر دیابت، رماتیسم و دیگر بیماری های مزمن و رایج، به شکل جدی وارد بازار شوند.

رانی تا به امروز توانسته 100 میلیون دلار سرمایه جذب کند. از بین سرمایه گذاران اصلی این شرکت می توان به GV، بازوی سرمایه گذاری ریسک پذیر آلفابت، و شرکت های داروسازی Novartis و Astra Zeneca اشاره کرد.

شاید به مطالب زیر هم علاقه مند باشید:

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • محمد سعادتی
    محمد سعادتی | ۲۱ شهریور ۱۳۹۶

    چه خوب

مطالب پیشنهادی