ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

دوربین آیفون 8 با استفاده از هوش مصنوعی تصاویر پرتره بهتری ثبت می کند

دوربین های موجود در آیفون 8 و آیفون 8 پلاس از شباهت های بسیاری با نسل قبلی خود برخوردارند اما در این میان قابلیت های جدیدی نیز ارائه می کنند که یکی از آنها «Portrait ...

محسن خوشنود
نوشته شده توسط محسن خوشنود | ۲۱ شهریور ۱۳۹۶ | ۲۳:۱۱

دوربین های موجود در آیفون 8 و آیفون 8 پلاس از شباهت های بسیاری با نسل قبلی خود برخوردارند اما در این میان قابلیت های جدیدی نیز ارائه می کنند که یکی از آنها «Portrait Lighting» است.

ویژگی مذکور با استفاده قابلیت فوکوس چند نقطه ای دوربین، سوژه تصویر را از محیط اطراف جدا کرده نور بیشتری را روی آن اعمال می کند که در نتیجه، یک تصویر خاص با تمرکز بر موضوع اصلی پدید خواهد آمد.

فیل شیلر در این باره اظهار داشته که دوربین دستگاه و سنسور ISP با ترسیم و محاسبه عمق تصویر، کرانه های سوژه اصلی را شناسایی کرده و نور عکس را بر اساس آن تنظیم می کنند. وی همچنین تأکید کرده که ویژگی جدید یک فیلتر نبوده و حاصل تجزیه و تحلیل آنی تصویر توسط آیفون است.

لازم به ذکر است که ارائه قابلیت Portrait Lighting با استفاده از توانایی های هوش مصنوعی محصولات جدید ممکن شده که پیش از این تصور می شد برای کاربرد در پلتفرم واقعیت افزوده «ARKit» توسعه یافته اند.

همچنین دوربین های موجود در نسل جدید آیفون های اپل به لطف حضور پردازنده تصویری تازه در چیپست «A11 Bionic»، از سرعت عمل بالاتری برخوردار بوده و با امکان حذف نویز به صورت سخت افزاری، عکس های شفاف تر و واضح تری را ثبت می کنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی