ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

ریموت کنترل سیری در اپل TV بعدی از بازخورد لمسی برخوردار خواهد بود

بازخورد لمسی یا «Haptic Feedback» یکی از فناوری های رایج در تلفن های هوشمند است که در هنگام برخورد انگشت با دکمه های لمسی (مانند دکمه بازگشت به عقب یا کیبورد مجازی) با لرزش های ...

محسن خوشنود
نوشته شده توسط محسن خوشنود | ۲۱ شهریور ۱۳۹۶ | ۱۱:۳۰

بازخورد لمسی یا «Haptic Feedback» یکی از فناوری های رایج در تلفن های هوشمند است که در هنگام برخورد انگشت با دکمه های لمسی (مانند دکمه بازگشت به عقب یا کیبورد مجازی) با لرزش های کوچک، تجربه کاربری بهتری را در اختیار افراد قرار می دهد.

ریموت کنترل سیری همین حالا از فناوری لمسی بدون ویبره برخوردار است

فناوری مورد بحث در برخی دیگر از ابزارها نیز کاربرد داشته و حالا به نظر می رسد قرار است به ریموت کنترل «Apple TV» نیز راه پیدا کند؛ چرا که با توجه به موارد ذکر شده در نسخه گلدن مستر iOS 11، ریموت مورد بحث شامل فناوری هایی مانند «Actuator Calibration» و «Vibe Waveforms» شده که به بازخورد لمسی مربوط می شوند.

البته تا کنون اطلاعاتی درباره تغییر طراحی در ابزار مورد اشاره منتشر نشده و مشخص نیست نسل پنجم اپل تی وی با نام «Apple TV 4K» از ریموت کنترل کاملاً جدیدی بهره می برد یا خیر.

لازم به ذکر است که کمپانی ساکن کوپرتینو، تکنولوژی «Haptic Feedback» را سال 2015 تحت عنوان «Taptic Engine» برای آیفون عرضه کرده بود که به احتمالا زیاد، ریموت کنترل سیری در اپل تی وی بعدی نیز از فناوری مشابهی استفاده خواهد کرد.

گفتنی است بر اساس اطلاعات موجود، نسل جدید اپل تی وی با رزولوشن 4K به چیپست A10X Fusion و سه گیگابایت رم مجهز شده و از فناوری هایی مانند «HDR10» و «Dolby Vision» پشتیبانی خواهد کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی