ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

رکورد 42 ثانیه ای بوگاتی شیرون؛ خط و نشان تازه برای رقبا

همانند ادوار گذشته، امسال نیز نمایشگاه خودروی فرانکفورت میزبان محصولات مختلفی از سازندگان مختلف بوده و برخی از خودروسازان قصد دارند آخرین ساخته های خود را برای نخستین بار در این نمایشگاه معتبر به جهانیان ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۲۲ شهریور ۱۳۹۶ | ۱۶:۳۰

همانند ادوار گذشته، امسال نیز نمایشگاه خودروی فرانکفورت میزبان محصولات مختلفی از سازندگان مختلف بوده و برخی از خودروسازان قصد دارند آخرین ساخته های خود را برای نخستین بار در این نمایشگاه معتبر به جهانیان معرفی کنند.

در این بین اما کمپانی بوگاتی برنامه ای برای رونمایی از محصولی جدید در فرانکفورت نداشته و بار دیگر شیرون را در معرض دید عموم خواهد گذاشت.

با گذشت نزدیک به یک و نیم سال از زمان معرفی شیرون، بسیاری از اعداد و ارقام و رکوردهای مربوط به آن دست نخورده باقی مانده است.

به همین جهت کمپانی بوگاتی برای یادآوری توانایی های خارق العاده این ابر اتومبیل، اندکی پیش از آغاز به کار نمایشگاه فرانکفورت اعلام کرد که شیرون رکورد جدیدی را ثبت نموده است.

این رکورد بار دیگر نه تنها شتابگیری دیوانه وار شیرون را تایید می کند، بلکه عملکرد بی نقص سیستم ترمز فوق العاده قدرتمند آن را نیز به رخ می کشد.

در حالیکه هنوز بسیاری از اتومبیل های اسپرت و سوپر اسپرت از رسیدن به سرعت 400 کیلومتر در ساعت عاجز هستند، شیرون در رکوردگیری انجام شده توانسته در عرض فقط 32.6 ثانیه و در مسافتی به طول 8,599 فوت (2620 متر) عقربه سرعت خود را بر روی این رقم مماس کند.

بعد از دستیابی به سرعت 400 کیلومتر بلافاصله ترمزهای کربن-سرامیک وارد عمل شده و در زمانی برابر با 9.1 ثانیه و طی مسافت 1,610 فوت (490 متر) این هیولای سرعت را متوقف کرده اند؛ البته در بخش نمی توان از نقش باله عقبی که با تغییر زاویه خود نقش کاهنده سرعت را ایفا می کند، به سادگی عبور کرد.

در مجموع این سوپر اتومبیل 3 میلیون دلاری برای رسیدن به سرعت 400 کیلومتر در ساعت و توقف کامل کمتر از 42 ثانیه زمان نیاز داشته که به گفته مقامات بوگاتی سریع ترین رکورد ثبت شده برای مانور 0-400-0 در بین کل خودروهای تولیدی جهان می باشد.

خوان پابلو مونتویا راننده اسبق رقابت های فرمول یک و راننده کنونی مسابقات ایندی کار که هنگام رکوردگیری پشت فرمان شیرون نشسته بود، در این باره گفته:

وقتی برای نخستین بار در حال رانندگی با شیرون هستید، نمی توانید حدس بزنید که آن چقدر قدرتمند است. اما به محض اینکه پدال گاز را فشار می دهید، می شنوید که توربوشارژرها وارد عمل شده و گشتاور پایان ناپذیری در اختیارتان قرار می گیرد. نمودار قدرت این خودرو به صورت خطی به سمت لذت و هیجان صعود می کند!

اگر چه شیرون سوپر اسپورتی است که هنگام رانندگی نیازمند توجه کامل است، اما در آن واحد احساس امنیت و اطمینان را به من منتقل می کند و در دو روزی که با این اتومبیل بودم، تماما آرامش داشته و لذت زیادی را تجربه کردم.

کمپانی بوگاتی، اتومبیلی را که موفق به ثبت این رکورد شده در غرفه خود در فرانکفورت به نمایش خواهد گذاشت. بر روی جلو پنجره نعل اسبی این خودرو عدد 42 نقش بسته تا نشانی از رکورد استثنایی خود داشته باشد.

آنطور که شواهد و قرائن نشان می دهند، شیرون کماکان به سلطنت خود ادامه داده و خودرویی نخواهد توانست به این زودی ها رکوردهای آن را پشت سر بگذارد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (6 مورد)
  • aminhosseini
    aminhosseini | ۲۲ شهریور ۱۳۹۶

    اونی که فیلمبرداری میکنه موقع رکورد گرفتن. خودروی سوئدی بنام رگرا است. که رکوردش از بوگاتی خیلی بالاتره.

    • ⓜⓔⓗⓡⓢⓗⓐⓓ
      ⓜⓔⓗⓡⓢⓗⓐⓓ | ۲۳ شهریور ۱۳۹۶

      آره منم بلافاصله یاد کانیگزگ ریگرا افتادم که ۰ تا ۴۰۰ش ۲۰ ثانیه هست.دیجیتاتو هم قلا تو پستش این ماشینو بررسی کرده بود

  • ɯɐɥpı
    ɯɐɥpı | ۲۲ شهریور ۱۳۹۶

    دوستایی که منفی دادن فازشون چیه(الان دوباره منفی میدن)

    • mohammad ghorbani
      mohammad ghorbani | ۲۲ شهریور ۱۳۹۶

      فازمون اینه که هر چیزی یکی دوبارش شااااید بامزه باشه، وای به تکرار هزار باره

      • ɯɐɥpı
        ɯɐɥpı | ۲۳ شهریور ۱۳۹۶

        من غلط کردم ببخشید

  • ɯɐɥpı
    ɯɐɥpı | ۲۲ شهریور ۱۳۹۶

    یعنی در مقابل پراید حرفی برا گفتن داره؟ ?

مطالب پیشنهادی