ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

ترافیک داخلی مخابرات، طرحی برای کاهش قیمت اینترنت

معاون تجاری مخابرات ایران از طرح جدید این شرکت برای تفکیک سه گانه ترافیک اینترنت در کشور با هدف افزایش استفاده از محتوای داخلی در راستای توسعه شبکه ملی اطلاعات و ارزان‌تر شدن اینترنت برای ...

آرش پارساپور
نوشته شده توسط آرش پارساپور | ۲۲ شهریور ۱۳۹۶ | ۱۷:۴۵

معاون تجاری مخابرات ایران از طرح جدید این شرکت برای تفکیک سه گانه ترافیک اینترنت در کشور با هدف افزایش استفاده از محتوای داخلی در راستای توسعه شبکه ملی اطلاعات و ارزان‌تر شدن اینترنت برای مشترکین مخابرات خبر داد.

«سمیع الله صادقی»، معاون تجاری شرکت مخابرات ایران، طرح «ترافیک داخلی TCI» را راهی مناسب برای استفاده از بستر داخلی مخابرات برای کابران دانسته و آن را در کنار ترافیک کشور و اینترنت بین المللی قرار داده است.

بازدید، دانلود و آپلود از سایت‌های داخلی که در دیتاسنتر مخابرات ایران میزبانی شوند، به مراتب ارزان‌تر از ترافیک اینترنت بین‌المللی و کشوری‌ خواهد بود. در حقیقت با اجرای این طرح لایه سومی به دو اینترنت بین المللی و کشوری اضافه شده که ارزان‌تر و سریع‌تر است و به نام اینترنت داخلی مخابرات نامگذاری شده است. گسترش و استفاده از این اینترنت داخلی کمک شایانی به کاهش بیش از 50 درصد از ترافیک کشوری خواهد کرد و در نتیجه سرعت آن را بهبود خواهد بخشید.

میزان مصرف مشترکین مخابرات در آینده نامحدود خواهد شد

صادقی با اشاره به اینکه این طرح کمتر از 2 ماه است که به مرحله اجرایی رسیده، گفت: «در این زمینه با 10 شرکت تجمیع کننده محتوا (اگریگیتور) قرارداد منعقد کرده‌ایم تا محتوای داخلی را از طریق بستر مخابرات ایران به مردم ارائه دهند.» البته نام این 10 شرکت و پایگاه‌های اینترنتی مذکور تا به این لحظه اعلام نشده است.

آن طور که از گفته های این مقام مسئول بر می‌آید ظرفیت خوبی برای دیتاسنتر مخابرات درنظر گرفته شده و بیش از 20 گیگابیت ترافیک در بازه زمانی 2ماهه از این طریق مبادله شده است.

قرار است که اینترنت داخلی مشترکان پرداخت آبونمان ثابت (که البته میزان آن هنوز دقیق مشخص نیست) مخابرات نامحدود شده و این مشتریان فقط برای اینترنت کشوری و بین المللی هزینه پرداخت کنند. این مساله باعث می شود که اینترنت مشترکین مخابرات حداقل به منظور استفاده از شبکه داخلی هیچ‌گاه قطع نشود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (21 مورد)
  • ali malekshahian
    ali malekshahian | ۲۴ شهریور ۱۳۹۶

    اینجور خیلی هم بد نیست، میشه باهاش حتی لینک های خارجی رو هم دانلود کرد، فقط کافیه از طریق سایت های اشتراک گذاری فایل مثل آپلود بوی یا هرکدوم ک از دیتاسنتر مخابرات سرور داشته باشن لینک های خارج رو با لینک های مخابرات تغییر داد و نامحدود دانلود کرد، من الان همین کارو میکنم و نیم بها دانلود میکنم

  • behnampm
    behnampm | ۲۳ شهریور ۱۳۹۶

    الان چی شد؟یعنی داخل کشور هم داخل داره باز توش?

    • ehsan2030
      ehsan2030 | ۲۳ شهریور ۱۳۹۶

      معلوم نیست چی هست ؟ درست هم که توضیح نمیدن نا مفهوم میگن تا بعدا بتونن درستش کنن!!? ? ?

    • آرش پارساپور
      آرش پارساپور | ۲۵ شهریور ۱۳۹۶

      گویا یک چنین حالتی داره و یک اینترنت خیلی داخلی هست! اینترنتی که صرفا از یک سری سایت ارایه کننده محتوا منتخب مخابرات برای مشترکین مخابرات عرضه میشه و قیمت بسیار کمتری حتی از اینترنت داخلی داره که روی قبض با مبلغ ناچیزی به صورت ثابت پرداخت میشه و در حقیقت تا وقتی تلفن ثابت منزل یا هرجایی که هستین وصل هست،اینترنتون هم وصل هست.

  • javad8118
    javad8118 | ۲۳ شهریور ۱۳۹۶

    یه سوال پیش میاد که اونم اینه : آیا خود این مسعولین تا حالا از اینترنت استفاده کردن تا متوجه بشن 99% امور مربوط به دیتاهای خارج کشوره؟

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی