ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نرم افزار و اپلیکیشن

بررسی بازی Into the Dead 2؛ بازگشت به جهنم

آیا Into the Dead 2 دنباله مناسبی برای قسمت نخست به حساب می آید؟ پیش از انجام ادامه بازی های خوب، معمولا یکی از نگرانی های همیشگی بازیکن ها نداشتن یک تجربه جذاب همانند گذشته ...

محمد کریمی
نوشته شده توسط محمد کریمی | ۲۳ شهریور ۱۳۹۶ | ۱۶:۰۰

آیا Into the Dead 2 دنباله مناسبی برای قسمت نخست به حساب می آید؟ پیش از انجام ادامه بازی های خوب، معمولا یکی از نگرانی های همیشگی بازیکن ها نداشتن یک تجربه جذاب همانند گذشته است و چون Into the Dead هم یکی از بهترین های تلفن های هوشمند است بنابراین ممکن بود که نسخه دوم نتواند انتظارات طرفداران را برآورده کند.

شاید الان که دست به تجربه Into the Dead بزنید، آن را عنوانی معمولی و نهایت سرگرم کننده بخوانید. اما سال 2012 که برای اولین بار بازیکن ها توانستند طعم دستپخت PikPok را بچشند، مکانیزم های Into the Dead تازگی های خود را داشتند و ترکیب یک محیط اتمسفریک آخرالزمانی با المان های سبک Runner و اکشن چیزی نبود که آن موقع عرف باشد.

قسمت نخست Into the Dead نقدهای مثبت زیادی دریافت کرد و بیش از 70 میلیون بار دانلود شد

Into the Dead روحی تازه به کالبد سبک رانر بخشید و بنابراین طبیعی است که انتظارات برای قسمت دوم افزایش یابد. خوب بیایید همینجا تکلیف مان را با Into the Dead 2 مشخص کنیم؛ بازی آن دنباله ای که برای Into the Dead داشتیم نیست ولی بازی همچنان می تواند سرگرم کننده باشد که همین را هم مدیون نسخه پیشین هستیم.

نکته اینجاست که تفاوت های دو قسمت بعد از 5 سال اصلا کافی نبوده و از طرفی بعضی تغییرات جدید به درستی پیاده نشده اند. نخستین تغییری که با تجربه Into the Dead 2 متوجه آن می شوید وجود یک بخش داستانی است. ماشین شخصیت اصلی چپ شده و حالا او باید به سرعت به سمت خانواده اش برای نجات آن ها بدود.

نمایی از نسخه ابتدایی Into the Dead

بعد از هر مرحله هم دیالوگ هایی بین وی و بقیه کاراکترها شنیده می شود تا اتفاقات واقعی تر به نظر برسند. طبیعتا همین توضیحات برای اینکه Into the Dead 2 را دارای یکی از کلیشه ای ترین داستان های ممکن بنامیم کفایت می کند ولی هیچوقت داستان در اینگونه عناوین اهمیت نداشته و اتفاقا بخش داستانی بازی عملکرد به نسبت خوبی دارد.

وجود دیالوگ ها و اتفاقاتی که در خلال آن ها متوجه شان می شوید کافیست تا ساخته جدید استودیوی PikPok دارای یک هدف باشد و بنابراین بازی را ادامه دهید. با وجود اضافه کردن یک بخش داستانی، گیم پلی Into the Dead 2 بر پایه همان مکانیزم های اصلی نسخه پیشین ساخته شده است.

طی تمام مرحله ها باید مسیری معین را بدوید و در این راه هم مراقب باشید تا طعمه زامبی ها نشوید. اما چگونه؟ می توانید با حرکت به سمت چپ یا راست جاخالی داده یا از اسلحه استفاده کنید. روی استفاده از اسلحه تاکید داشتیم چون این بخش حضور پر رنگ تری در قسمت دوم دارد.

با وجود اینکه در قسمت پیشین هم می توانستید با سلاح به جان زامبی ها بیافتید ولی اکنون بار اکشن بازی افزایش یافته و در بین راه می توانید با تجهیزات مختلفی زامبی ها را بکشید. در پی این تصمیم، انیمیشن های حرکت بیشتری برای زامبی ها در نظر گرفته شده که به واسطه آن هنگام دویدن با چالش های فراوانی رو به رو می شوید.

PikPok با اهمیت به بخش اکشن و از آن طرف اضافه کردن رفتارهای گوناگون به زامبی ها برای غافل گیری بازیکن جذابیت عنوانش را افزایش داده ولی استرسی که در قسمت قبل داشتید اینجا دیده نمی شود. آن هم نه برای اسلحه های فراوان، بلکه به خاطر نبود یک تعادل مناسب بین قسمت اکشن و رانر.

گیم پلی Into the Dead 2 با وجود مشکلاتش تنوع بیشتری نسبت به گذشته دارد

اگر در طول بازی مراقب باشید همچنان قسمت زیادی از راه [یا حتی تمامش] را می توانید بدون استفاده از تیرهای خود رد کرده یا در پایان مهمات اضافه بیاورید. نکته اینجاست که سازنده شما را مجبور به تیراندازی نمی کند و چون میبینید که تعداد مهمات هایتان بعضا مناسب است بنابراین احساس خطر نخواهید کرد.

البته نمی خواهیم بگوییم که در تمام مرحله ها این مشکل دیده می شود. گاهی اوقات هم با کمبود تیر مواجه می شوید ولی به صورت کلی بالانس درستی نمی بینید؛ توجه بیشتر به بخش اکشن موجب گشته تا Into the Dead 2 یکی از سرگرم کننده ترین ها باشد اما از آن طرف طعم استرسی که با قسمت پیشین چشیده بودیم را هم کاهش داده است.

یکی از بهترین بخش های Into the Dead گرافیک آن بود. بازی فریم ریتم خوبی داشت و انیمیشن های حرکت کاملا طبیعی به نظر می رسیدند. جدا از آنکه محیط اتمسفریک و صداگذاری این عنوان به بهترین حالت ممکن حس بودن در دنیایی آخرالزمانی را به بازیکن ها القا می کرد.

متاسفانه Into the Dead 2 دارای  تاثیرگذاری بصری گذشته نیست. محیط ها تنوع بیشتری دارند و شاید از دیدگاه رنگ بندی بازی گیرایی گذشته را نداشته باشد، ولی همچنان به علت وجود جزییات فراوان و استفاده از رنگ های تاریک بازی شاهد جذابیت های دیداری مختلفی هستیم.

پس مشکل اصلی کجاست؟ افت فریم و باگ های گوناگون که موجب شده Into the Dead 2 به جایگاه واقعی خود از نگاه گرافیک نرسد. حرف هایمان را اینگونه به پایان می رسانیم که ساخته جدید استودیوی PikPok با وجود مشکلات فراوانش هنوز سرگرم کننده است. بنابراین پیشنهاد می کنیم آن را از دست ندهید.

دانلود نسخه اندروید - دانلود نسخه iOS

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (8 مورد)
  • رضا حسنی
    رضا حسنی | ۲۴ شهریور ۱۳۹۶

    هنوز 200 هزار توومن ندادین بازی پلی 4، که بدونید بازی رایگان و فقط هزینه دنلود دادن واسه بازی چه حالی مییده، البته من که پلی 4 ندارم ولی پلی ۴ مردم رو که دیدم

  • محمد دلیمی اصل
    محمد دلیمی اصل | ۲۳ شهریور ۱۳۹۶

    همون اولش موقع ساخت اولین اسلحه باگ داره و گیر میکنه یعنی بد خراب کردن

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی