ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

بعد از مراسم اپل، تمام آیفون های موجود در بازار چه قیمتی دارند؟

دو روز پیش، اپل بالاخره مراسم رونمایی از موبایل های آیفون 8، آیفون 8 پلاس و آیفون X را برگزار کرد و از همین حالا، می توان مدل های قدیمی تر آیفون را با قیمتی ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۲۳ شهریور ۱۳۹۶ | ۱۴:۰۰

دو روز پیش، اپل بالاخره مراسم رونمایی از موبایل های آیفون 8، آیفون 8 پلاس و آیفون X را برگزار کرد و از همین حالا، می توان مدل های قدیمی تر آیفون را با قیمتی کمتر خریداری کرد؛ زیرا اپل به صورت معمول، با معرفی موبایل های جدیدش، قیمت موبایل های قبلی را کاهش می دهد.

اگر به دنبال ارتقای آیفون 5 یا آیفون 6 تان هستید اما با قیمت 999 دلاری آیفون X کنار نمی آیید، احتمالاً حالا بهترین زمان است تا نیم نگاهی به آیفون های قدیمی تر اپل بیندازید. در ادامه این مطلب، قیمت جدید آیفون های چند سال اخیر اپل مشخص شده است.

iPhone SE

آیفون SE کوچکترین دستگاه در میان موبایل های آیفون به شمار می آید و از نمایشگری 4 اینچی بهره می برد و از منظر طراحی، شباهت فراوانی به آیفون 5 دارد. اما از نظر مشخصات داخلی، می توانید با خرید این دستگاه به پردازنده A9 و دوربین ارتقایافته آیفون 6 اس دسترسی داشته باشید که برای علاقه مندان به موبایل های کوچک، بسیار قابل قبول به نظر می رسد. نمایشگر این موبایل، به اندازه آیفون های بزرگ تر با کیفیت نیست و Touch ID هم عملکردی کند دارد، اما این را در نظر داشته باشید که آیفون X اصلاً Touch ID ندارد!

قیمت: مدل 32 گیگابایتی 349 دلار، مدل 128 گیگابایتی 449 دلار
رنگ ها: نقره ای، طلایی، خاکستری فضایی، رزگلد

iPhone 6S / 6S Plus

آیفون 6S و 6S Plus در واقع مدل های بهبودیافته آیفون 6 هستند. از منظر طراحی، تفاوتی با آیفون 6 دیده نمی شود اما می توانید از میان نمایشگر 4.7 اینچی با 5.5 اینچی، یکی را انتخاب کنید. علاوه بر این، از قابلیت لمس سه بعدی اپل هم در این دو دستگاه پشتیبانی می شود و می توانید به ثبت تصاویر زنده متحرک بپردازید. این دو قابلیت به همراه پردازنده سریع تر، اصلی ترین وجوه تمایز مدل های 6S نسبت به آیفون 6 هستند.

قیمت:
آیفون 6S: مدل 32 گیگابایتی 449 دلار، مدل 128 گیگابایتی 549 دلار
آیفون 6S Plus: مدل 32 گیگابایتی 549 دلار، مدل 128 گیگابایتی 649 دلار
رنگ ها: نقره ای، طلایی، خاکستری فضایی، رزگلد

iPhone 7 / 7 Plus

آیفون های 7 و 7 پلاس، سال گذشته به بازار عرضه شدند و با بهبودی اساسی نسبت به دوربین 6S، مدل 7 پلاس به دوربینی دوگانه همراه با یک لنز عریض و یک لنز تله فوتو مجهز شده است. گذشته از بهبود پردازنده (و استفاده از چیپست A10 Fusion)، از دیگر مشخصات مهم خانواده آیفون 7 می توان به استاندارد IP67 برای مقاومت در برابر آب اشاره کرد.

قیمت:
آیفون 7: مدل 32 گیگابایتی 549 دلار، مدل 128 گیگابایتی 649 دلار
آیفون 7 پلاس: مدل 32 گیگابایتی 669 دلار، مدل 128 گیگابایتی 769 دلار
رنگ ها: نقره ای، طلایی، مشکی، جت بلک، رزگلد

iPhone 8 / 8 Plus

آیفون 8 و آیفون 8 پلاس، دو موبایل تازه ای بودند که در مراسم اپل معرفی شدند. این دو موبایل از نظر ظاهری تفاوت چندانی با آیفون های قبلی ندارند اما بدنه تمام آلومینیومی، حالا جای خودش را به شیشه داده و ضمناً تکنولوژی شارژ وایرلس و نمایشگر True Tone برای دقت رنگی بالاتر، از مهم ترین ویژگی های دو موبایل به حساب می آیند. با خرید یکی از این دو دستگاه می توانید انتظار دستیابی به پردازنده بسیار عالی A11 Bionic و دوربین با کیفیت را نیز داشته باشید؛ گفتنی است مدل های آیفون 8، با بالاترین قیمت پایه در میان تمام آیفون های شماره دار عرضه شده اند.

قیمت:
آیفون 8: مدل 64 گیگابایتی 699 دلار، مدل 256 گیگابایتی 849 دلار
آیفون 8 پلاس: مدل 64 گیگابایتی 799 دلار، مدل 256 گیگابایتی 949 دلار
رنگ ها: نقره ای، طلایی، مشکی

iPhone X

آیفون X، پرچمدار جدید اپل است که از تغییراتی رادیکالی در طراحی بهره می برد و از سیستم Face ID برای گشودن قفل دستگاه بهره می برد. نمایشگر OLED و «سوپر رتینا» آیفون X، لبه تا لبه بوده و کمترین حاشیه ممکن را دارد. از دیگر مشخصات قابل توجه این موبایل هم می توان به شارژ وایرلس و چیپست A11 Bionic اشاره کرد. اما با قیمت پایه 999 دلار، احتمالاً معقولانه ترین کار برای بسیاری از مشتریان ای نخواهد بود که به سراغ مدل های قدیمی تر و ارزان تر آیفون رفته یا حداقل تا انتشار نقدها منتظر باقی بمانند.

قیمت: مدل 64 گیگابایتی 999 دلار، مدل 256 گیگابایتی 1149 دلار
رنگ ها: نقره ای، مشکی

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (15 مورد)
  • r_313
    r_313 | ۲۵ شهریور ۱۳۹۶

    دارم به اين فكر ميكنم كه پي اس وي آر بهتره بخرم يا آيفون ايكس

  • Mahdi Moosavi
    Mahdi Moosavi | ۲۳ شهریور ۱۳۹۶

    @123456 بپا نزنت بچه

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی