ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

پس از ده سال، دوربین پولاروید جدیدی در راه است

10 سال پس از اینکه پولاروید تولید دوربین های مخصوص و 9 سال پس از اینکه تولید فیلم های مخصوص آن دوربین ها را متوقف کرد، دوربین های چاپ آنی عکس پولاروید بازگشته اند. پولاروید OneStep ...

محسن وفانژاد
نوشته شده توسط محسن وفانژاد | ۲۳ شهریور ۱۳۹۶ | ۱۸:۰۰

10 سال پس از اینکه پولاروید تولید دوربین های مخصوص و 9 سال پس از اینکه تولید فیلم های مخصوص آن دوربین ها را متوقف کرد، دوربین های چاپ آنی عکس پولاروید بازگشته اند. پولاروید OneStep 2 یک دوربین 99 دلاری است که البته توسط خود پولاروید تولید نمی شود و کار ساخت آن به عهده Impossible Project است.

وان استپ 2، یک دوربین چاپ عکس آنی است و از همین حالا هم هر کسی که بخواهد می تواند آن را سفارش دهد و 16 اکتبر برابر با 24 مهر آن را تحویل بگیرد. البته این دوربین خیلی هم با تکنولوژی های جدید به روز نشده. یک تایمر دارد، یک فلش و می توان آن را با یو اس بی شارژ کرد. همین و بس.

فیلم های رنگی یا سیاه و سفید I-type آن نیز در بسته های هشت تایی با قیمت 16 دلار ارائه می شوند، فیلم هایی که Impossible Project برای دوربین I-1 خود سال گذشته توسعه داد.

ایمپاسیبل پراجکت قرار است دوربین هایی تحت نام پولاروید اوریجینالز بسازد تا در واقع بستر بازگشت پولاروید را مهیا سازد. در سال 2008، زمانی که پولاروید اعلام کرد می خواهد تولید فیلم ها را متوقف کند، ایمپاسیبل پراجکت کارخانه و تجهیزات پولاروید را اجاره کرد. این شرکت با روش مهندسی معکوس، فیلم های آنی پولاروید را بازطراحی کرد و فروخت.

پولاروید تاکنون دو بار ورشکستگی را پشت سر گذاشته و حالا با لیسانس کردن نام خود و محصولاتش سر پا مانده. حتی یک بار در CES سال 2010 دوربین جدیدی هم معرفی کرد اما آن دستگاه هیچ وقت به موفقیت نرسید.

در ادامه تصاویر دوربین وان استپ 2 و پولارویدهای قدیمی را مشاهده می کنید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • eslami
    eslami | ۲۳ شهریور ۱۳۹۶

    ما داریم .سالم هم هست . ولی فیلمش دیگه نیست فیلمش رو بسازن حلهه

مطالب پیشنهادی