ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

طلایی و سریع؛ اولین بوگاتی شیرون تحویلی در آمریکا

سال گذشته و در نمایشگاه خودروی ژنو بود که کمپانی بوگاتی از جانشین ویرون رونمایی کرد. مدل جدید که شیرون نام داشت، توانست همانند ویرون اعداد و ارقام جدیدی را وارد صنعت خودرو کند. به ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۲۴ شهریور ۱۳۹۶ | ۱۶:۳۰

سال گذشته و در نمایشگاه خودروی ژنو بود که کمپانی بوگاتی از جانشین ویرون رونمایی کرد. مدل جدید که شیرون نام داشت، توانست همانند ویرون اعداد و ارقام جدیدی را وارد صنعت خودرو کند. به همین جهت از آن زمان تاکنون، شیرون همواره در کانون توجه اکثر نشریات و سایت های خودرویی بوده و اخبار و مطالب مربوط به آن هر چند وقت یک بار به تیتر اول این حوزه تبدیل می شود.

چند روز پیش نخستین دستگاه از این ابر اتومبیل فرانسوی، در آمریکا و طی مراسمی با شکوه در پبل بیچ به خریدار خود تحویل داده شد. قبل از این کار، شیرون نیز همانند اکثر خودروهای گران قیمت با تدابیر خاصی به ایالات متحده انتقال پیدا کرد. یکی از علاقه مندان از نحوه حمل و آماده سازی این خودرو برای تحویل ویدیویی را ضبط کرده که حاوی نکات جالبی است.

برای جلوگیری از هر گونه صدمه به بدنه یا کابین شیرون، تقریبا تمامی قسمت های بیرونی و داخلی آن از جمله پره های رینگ ها با کاور پوشانده شده اند. دقت پوشش به حدی است که حتی یک ذره کوچک شن نیز نمی تواند به زیر کاورها نفوذ کند، چرا که در این صورت هنگام باز کردن کاورها احتمال صدمه به رنگ بدنه وجود دارد.

مدل سفارش داده شده از شیرون توسط مشتری آمریکایی دارای ترکیب رنگ مشکی و زرد است. این ترکیب اگر چه در مدل های ارزان قیمت - به خصوص هاچ بک های سریع – بسیار دیده شده، اما جلوه ای خاص به این سوپر اتومبیل قدرتمند بخشیده است. نکته جالب توجه اینکه محموله مذکور، علاوه بر شیرون دارای یک دستگاه ویرون نیز بوده که آن هم دقیقا با دقت و وسواس بالایی پوشانده شده است. البته مشخص نیست که آیا این دو خودرو متعلق به یک نفر هستند یا خیر.

ایالات متحده بعد از اروپا، دومین بازار بزرگ محصولات بوگاتی محسوب شده و تقریبا یک سوم از تولیدات این کمپانی راهی آن سوی اقیانوس اطلس می شود. طبق برنامه ریزی ها، 150 دستگاه از کل 500 دستگاهی که قرار است از شیرون تولید شود، در آمریکا به فروش خواهند رسید.

شیرون با تکیه بر موتور ارتقا یافته ویرون می تواند حدود 1500 اسب بخار قدرت و 1600 نیوتن متر گشتاور تولید کند. برای خرید این خودرو باید حدود 3 میلیون دلار پس انداز بانکی داشت؛ این رقم تقریبا دو برابر قیمت ویرون است، با این حساب فولکس واگن نمی تواند ادعا کند که تولید شیرون سودی برای این شرکت ندارد!

https://www.youtube.com/watch?v=yDESp4E-qRc

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (7 مورد)
  • محمد رضا
    محمد رضا | ۲۵ شهریور ۱۳۹۶

    اول نگاه کردم دیدم خیلی این ماشین آشناست یکم فکر کردم من قبلا این داشتم تو پارگینگ خونمون پارک شد یهو دیدم از اینجا سر درآورد البته ماشین بابام بود نه ماشین ولی اسباب بازی اینو می گم

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی