ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

محصولات جگوار لندروور از سال ۲۰۲۰ برقی خواهند شد

درست چند روز قبل از اینکه درب های نمایشگاه اتومبیل فرانکفورت ۲۰۱۷ به روی علاقه مندان باز شود گروه خودروسازی جگوار لندرور در طی یک اعلامیه تاریخی عنوان کرد که از سال ۲۰۲۰ به بعد ...

دنیا شیخی
نوشته شده توسط دنیا شیخی | ۲۴ شهریور ۱۳۹۶ | ۱۹:۳۰

درست چند روز قبل از اینکه درب های نمایشگاه اتومبیل فرانکفورت ۲۰۱۷ به روی علاقه مندان باز شود گروه خودروسازی جگوار لندرور در طی یک اعلامیه تاریخی عنوان کرد که از سال ۲۰۲۰ به بعد تمامی خودروهای تولیدی این کمپانی بریتانیایی برای حرکت از نیروی برق کمک می گیرند.

این تصمیم به این معنا نیست که همه این خودروها فقط از نیروی برق تغذیه می کنند و اتومبیل هایی کاملا الکتریکی اند بلکه به این معنی است که همگی آن ها برای به حرکت در آمدن حداقل از دو منبع مختلف انرژی استفاده می کنند که یکی از این منابع الکتریسیته است و این یعنی همگی این اتومبیل ها دست کم یا از تکنولوژی های پلاگین هیبریدی (دوگانه سوز) برخوردار اند یا به نوعی یک خودروی هیبریدی محسوب می شوند.


البته با وجود همه این تفاسیر همچنان تولید خودروهای تماما الکتریکی جزئی از برنامه آینده کمپانی جگوار لندرور محسوب می شود. گواه این موضوع آخرین کانسپت این شرکت یعنی کانسپت برقی و تماما خودران فیوچر-تایپ است.
این شرکت در طی هفته جاری از این مدل مفهومی به همراه یک کانسپت تمام الکتریکی خودران دیگر و یک خودروی تمام برقی رونمایی کرد.
کانسپت فیوچر-تایپ که از فرمان هوشمند سایر برخوردار است، نشان دهنده دید این شرکت انگلیسی نسبت به سیستم حمل و نقل عمومی در آینده است.
فرمان سایر همانطور که در پست هایی قبلی توضیح داده شد یک فرمان هوشمند است که با صوت فعال شده و توانایی برقراری ارتباط با افراد و کمک به آن ها به عنوان دستیار شخصی را نیز دارد.


بر اساس تصویری که جگوار از سیستم حمل و نقل عمومی در سال ۲۰۴۰ ارائه داده ما باید شاهد ناوگانی از خودرو هایی تولیدی بر مبنای کانسپت فیوچر-تایپ باشیم.

گفته می شود که در این سیستم مالکیت خودرو به هیچ عنوان مطرح نیست و شما تنها کافیست برای جابجایی و رسیدن از یک مقصد به مقصد دیگر یک فرمان هوشمند و قابل انتقال سایر را خریداری کرده و از طریق خودروهایی که قابل اشتراک گذاری اند به پیمودن مسیر بپردازید.
با توجه به تغییرات سریع و پیوسته ای که برای تکنولوژی های مربوط به موتور خودروها رخ می دهد کمپانی جگوار لندرور قصد دارد که یکی از شرکت های پیشگام در این حوزه باشد. گفته می شود که کانسپت های جگوار ای-تایپ زیرو و فیوچر-تایپ و خودروی تمام برقی جگوار I-Pace از مصادیق همین موضوع است.
جگوار ای-تایپ زیرو نیز دیگر خودرویی است که جگوار لندروور آن را معرفی کرده است و کانسپتی از یک خودروی کلاسیک تمام الکتریکی است که هیچ گونه آلایندگی نداشته و دوستدار محیط زیست است.


موتور این خودرو درست شبیه جگوار ای-تایپ مدل ۱۹۶۸ می باشد با این تفاوت که تعداد سیلندر آن به عدد شش رسیده است. این خودرو می تواند در یک بار شارژ ۲۷۵ کیلومتر مسافت را طی کند و شتاب صفر تا ۱۰۰ آن ۵.۵ ثانیه است. سایر ویژگی های این خودروی کلاسیک مثل باتری، ترمزها، سیستم های تعلیق و کنترلی تطابق ۱۰۰ درصدی با جگوار ای تایپ اصلی دارد.
جگوار I-Pace نیز خودرویی با دو موتور الکتریکی است که توانایی تولید نیروی با قدرت ۴۰۰ اسب بخار را داشته و باتری ۹۰ کیلووات ساعتی آن در یک بار شارژ می تواند مسافتی ۳۵۰ کیلومتری را طی کند.

شباهت این خودرو با کانسپت F-Pace بسیار زیاد است. این کانسپت در سال گذشته در نمایشگاه خودروی ژنو معرفی شد. به احتمال زیاد جگوار I-Pace در سال آینده راهی جاده های انگلستان خواهد شد.

در حال حاضر با توجه به قوانین و مقررات مرتبط با آلایندگی در اروپا و تغییراتی که در این قوانین رخ داده است جگوار لندروور آخرین شرکتی محسوب می شود که به آینده ای همراه با خودروهایی الکتریکی متعهد است. کشورهای اروپایی به خصوص فرانسه و انگلستان در طی این تغییرات به تعویض سوخت خودروهای ناوگان حمل و نقل عمومی از سوخت های فسیلی و سوخت الکتریکی تا پایان سال 2040 متعهد شده اند.

اولین کمپانی که در این رابطه اعلام همبستگی و مشارکت کرد ولوو بود که در اوایل تابستان اعلام کرد که سوخت فسیلی در خودروهای تولید شده بعدی این شرکت جایگاهی نخواهند داشت. سایر کمپانی های خودروسازی مثل مرسدس بنز نیز پیش از این به جمع شرکت های دوستار محیط زیست پیوسته اند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی