ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

فایل های پشتیبان استفاده نشده در اندروید ممکن است به طور خودکار حذف شوند

یکی از کاربران ردیت به نام Tanglebrook اخیرا متوجه شده که فایل های پشتیبان استفاده نشده در اندروید ممکن است به طور خودکار و بدون هیچ اعلام قبلی توسط گوگل پاک شوند. Tanglebrook این موضوع را ...

امین بیگ‌زاده
نوشته شده توسط امین بیگ‌زاده | ۲۴ شهریور ۱۳۹۶ | ۱۵:۰۰

یکی از کاربران ردیت به نام Tanglebrook اخیرا متوجه شده که فایل های پشتیبان استفاده نشده در اندروید ممکن است به طور خودکار و بدون هیچ اعلام قبلی توسط گوگل پاک شوند. Tanglebrook این موضوع را زمانی دریافت که پس از چند ماه استفاده از یک آیفون به طور موقت، تصمیم گرفت که نکسوس 6P خود را مجددا راه اندازی کند، اما در کمال تعجب متوجه شد که تمام فایل های پشتیبانش در این دیوایس به طور خودکار پاک شده اند.

نکته عجیب تر این که گوگل زحمت ارسال هیچ نوتیفیکیشنی برای اطلاع رسانی این موضوع را به خود نداده بود. وقتی هم که Tanglebrook این مشکل را با پشتیبانی گوگل در میان گذاشت، به او گفتند که هیچ راهی برای بازگرداندن این فایل های پشتیبان وجود ندارد.

مطابق قوانین گوگل، تمام فایل های پشتیبانی که به مدت دو هفته استفاده نشوند منقضی محسوب خواهند شد. اما در این قوانین دقیقا نیامده که دوره انقضای این فایل ها چه مدت به طول می انجامد. تنها راه فعال نگه داشتن فایل های پشتیبان هم این است که یا به طور مرتب از دیوایس پشتیبان گیری شده استفاده شود یا این که پشتیبان ها به یک دیوایس اندرویدی دیگر منتقل گردند.

درست است که Tanglebrook به مدت دو ماه از نکسوس 6P خود استفاده نکرده بود، اما قوانین گوگل به قدر کافی شفاف نیستند که حذف کامل فایل های پشتیبان او را توجیه کنند. در هر صورت با توجه به این اتفاق، کاملا واضح و شفاف است که روی ابزار پشتیبان گیری گوگل خیلی نمی توان حساب باز کرد.

اگر فایل های مهمی دارید که حفظ آن ها برایتان حیاتی است، طبیعتا گزینه های بسیار بهتری مثل Titanium Backup و TWRP Recovery وجود دارند که می توانند پشتیبان های دائمی و امنی از فایل هایتان ساخته و در سرورهایشان نگهداری کنند. بنابراین دفعه بعدی که خواستید از دیوایس اندرویدی تان پشتیبان بگیرید بهتر است که به این موضوع توجه داشته باشید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی