ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

چهار کمپانی تولیدکننده بزرگ چینی، از پنل های OLED ال جی استفاده می کنند

ال جی یکی از بزرگ ترین تولیدکنندگان پنل های نمایشگر OLED به حساب می آید و گرچه هنوز نتوانسته فعالیت های خودش را به اندازه سامسونگ –بزرگ ترین بازیگر این حوزه- بسط دهد اما در ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۲۴ شهریور ۱۳۹۶ | ۱۱:۰۰

ال جی یکی از بزرگ ترین تولیدکنندگان پنل های نمایشگر OLED به حساب می آید و گرچه هنوز نتوانسته فعالیت های خودش را به اندازه سامسونگ –بزرگ ترین بازیگر این حوزه- بسط دهد اما در حال کسب سهم بیشتری از بازار است. بنابر گزارش تازه منابع کره ای، در حال حاضر چهار کمپانی تولیدکننده چینی، یعنی هوآوی، ویوو، اوپو و شیائومی همگی از پنل های OLED ال جی در اسمارت فون های پریمیوم خود بهره می برند.

تقریباً 20 الی 30 درصد از پنل های کوچک تا متوسط OLED تولید شده توسط ال جی دیسپلی، به دست این تولیدکنندگان می رسد و آنها از این پنل ها در دیوایس های پرچمداری استفاده می کنند که طی سال آتی میلادی عرضه می شوند.

اما کمپانی های چینی، تنها مشتریان ال جی نیستند و به نظر می رسد اپل هم برای تامین حداقل بخشی از پنل های مورد نیاز نسل بعد آیفون X و مدل های S8 سال آتی به همکاری با ال جی ترغیب شده است. علاوه بر همه این ها، گفته می شود موبایل پیکسل اکس ال 2 گوگل هم با پنل های این شرکت تولید می شود و البته توسعه کامل آن، به همین کمپانی کره ای سپرده شده.

پنل های OLED ال جی دیسپپلی بهترین پنل هایی نیستند که می توان در بازار یافت؛ این افتخار فعلاً در اختیار سامسونگ است و در واقع چند سالی می شود که رقیب هم ملیتی ال جی دست به تولید پنل های AMOLED می زند. بنابراین در قیاس با ال جی، سامسونگ تجربه بیشتری دارد. در حال حاضر مشخص نیست چرا تولیدکنندگان تا این حد به مهاجرت از LCD به OLED علاقه مند شده اند، اما دلیل آن را شاید بتوان واقعیت مجازی دانست که با نمایشگر OLED، جلوه بصری بهتری دارد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (13 مورد)
  • امیرحسین
    امیرحسین | ۲۴ شهریور ۱۳۹۶

    @shayan2020
    من خودم Huawei GT3 خریدم با همین مشخصات که میگی. یه نگاه بنداز.

    • shayan2020
      shayan2020 | ۲۴ شهریور ۱۳۹۶

      ممنون نگاه انداختم خوب بود اما جی ۷ پرایم سامسونگ گرونتر اما بعضی چیزاش بهتر اما بعضی چیزاش پایینتر

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی