ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

فروش آیفون 8 و 8 پلاس اپل
تکنولوژی

کارشناسان: فروش آیفون 8 و 8 پلاس در ابتدا با افت مواجه خواهد بود

از دیدگاه برخی تحلیلگران تاخیر در عرضه آیفون ۱۰ کمک خواهد کرد تا آیفون 8 و آیفون 8 پلاس بتوانند در سه ماهه آخر سال جاری فروش نسبتاً خوبی را تجربه کنند، اما برخی دیگر ...

محمد مافی‌ها
نوشته شده توسط محمد مافی‌ها | ۲۴ شهریور ۱۳۹۶ | ۰۸:۳۰

از دیدگاه برخی تحلیلگران تاخیر در عرضه آیفون ۱۰ کمک خواهد کرد تا آیفون 8 و آیفون 8 پلاس بتوانند در سه ماهه آخر سال جاری فروش نسبتاً خوبی را تجربه کنند، اما برخی دیگر همچون «دنیل گلیسون» از موسسه Ovum چندان با این دیدگاه موافق نیستند.

انتظار برای آیفون X فروش آیفون 8 و 8 پلاس را کند می کند

گلیسون معتقد است که به طور کلی دو نوع خریدار آیفون وجود دارد. اول کسانی که حتماً می بایست جدیدترین آیفون موجود در بازار را داشته باشند. این قبیل خریداران به طور حتم تا عرضه سراسری آیفون X منتظر می مانند.

گروه دوم اما کسانی هستند که به قیمت پایین تر و قدرت پردازشی برابر آیفون 8 با برادر گران قیمت تر خود راضی خواهند بود و تلاش می کنند تا حساب بانکی خود را کمتر خالی نمایند. گلیسون باور دارد که این دسته دوم چندان عجله ای برای خرید موبایل اپلی خود نخواهند داشت، در نتیجه انتظار می رود که فروش دو آیفون جدید در سه ماهه چهارم سال ۲۰۱۷ چندان درخشان نخواهد بود، اما در عوض شاهد رشد قدرتمندتر آن در سال آینده خواهیم بود.

طبق یک سنت ده ساله و به لطف معرفی آیفون های جدید در ماه سپتامبر، همواره عملکرد مالی اپل در سه ماهه آخر سال درخشان تر از هر زمان دیگری بوده است، اما عرضه دیرهنگام آیفون X و تاخیر احتمالی کاربران برای تصمیم گیری در خصوص آیفون بعدیشان سبب خواهد شد که امسال شرایط کاملاً متفاوت باشد.

تنها ۸ روز پس از آغاز رسمی عرضه آیفون 8 و آیفون 8 پلاس (۳۱ شهریور)، اپل می بایست گزارش عملکرد مالی خود در سه ماهه آخر سال ۲۰۱۷ را به سهامداران اعلام نماید. طبق روال سال های قبل در این مدت حدود ۱۰ تا ۱۲ میلیون آیفون به فروش می رود، اما به احتمال زیاد این آمار در سال جاری کمتر از مقادیر مورد اشاره خواهد بود. گلیسون این افت فروش را تا ۵۰ درصد پیش بینی می کند.

یکی دیگر از مواردی که ممکن است به فروش آیفون های جدید ضربه بزند، شایعه عرضه آیفون 8s و 8s پلاس با نمایشگرهای OLED است. احتمال آن وجود دارد که خریداران آیفون های جدید ارزان تر یک سال دیگر را نیز با موبایل های فعلی خود سر کنند تا در عوض سال آینده با پرداخت مبلغی کمتر آیفونی مجهز به نمایشگر سوپر رتینا را خریداری نمایند.

با همه این ها اما به طور قطع اپل نخستین سه ماهه سال ۲۰۱۸ را با عملکردی درخشان به پایان خواهد رساند. بر اساس پیش بینی ها درآمد غول دنیای تکنولوژی در آن دوره رقمی نزدیک به ۸۷ میلیارد دلار خواهد بود. در حالی که رقم مذکور در امسال حدود ۷۸.۹ میلارد دلار بوده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • souran shahkaram
    souran shahkaram | ۲۴ شهریور ۱۳۹۶

    باید آیفون ۸ رو دیرتر و با قیمت پایین تر معرفی می کرد

مطالب پیشنهادی