ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اشتراک زیرساخت شبکه 4G بین اپراتور اول و سوم

دو اپراتور همراه اول و رایتل در راستای عرضه خدمات بهتر و تقویت زیرساخت‌های شبکه 4G خود اقدام به اشتراک گذاری این شبکه‌ها نموده و برای نخستین بار در کشور سیستم «RAN Sharing» را راه ...

آرش پارساپور
نوشته شده توسط آرش پارساپور | ۲۵ شهریور ۱۳۹۶ | ۱۸:۴۵

دو اپراتور همراه اول و رایتل در راستای عرضه خدمات بهتر و تقویت زیرساخت‌های شبکه 4G خود اقدام به اشتراک گذاری این شبکه‌ها نموده و برای نخستین بار در کشور سیستم «RAN Sharing» را راه اندازی نمودند. این عمل باعث بهبود سرعت و همچنین ارایه خدمات 4G هر دو اپراتور خواهد شد.

مدیرعامل همراه اول، «وحید صدوقی» در گفتگو با رسانه‌ها خبر از این همکاری برد برد از اواسط اردیبهشت‌ ماه 1396 داده و گفت: « تاکنون بیش از 10 هزار سایت نسل چهارم را راه‌اندازی کرده‌ایم ولی با توجه به اینکه از زمان ارتقای پروانه به 3G و 4G، فرکانس مناسبی به ما واگذار نشد تنها توانستیم 5 مگ از فرکانس 1800 مگاهرتز نسل دوم را به این شبکه تزریق کنیم.»

RAN Sharing یک همکاری برد برد بین دو اپراتور

با ایجاد این همکاری دو سویه رایتل توانسته شهرهایی که در آن سرویس نسل چهارم را ارایه می‌دهد از 21 شهر به 710 شهر ارتقا دهد و همچنین از آن سو، همراه اول فراکانس لازم برای امور توسعه‌ای خود را به دست آورده و سرعت بهتری را در اینترنت نسل چهارم به مشترکین خود ارایه می‌دهد. به عنوان مثال سرعت 4G در شهر تبریز از 15 به 100 مگابیت بر ثانیه رسیده است.

این سیستم به نوعی یک دادوستد شبکه‌ای و کنش تجاری تلقی می‌شود که با صورت پذیرفتن آن باعث می‌شود هر دو اپراتور بتوانند از فرکانس‌های یکدیگر و زیرساخت‌های 4G همدیگر استفاده مشترک کنند و ظرفیت سالانه فرکانس شبکه LTE خود را بالا ببرند.

طبق گفته‌های صدوقی، این اقدامات با تکیه بر اقتصاد مقاومتی و صرفه جویی ارزی و کاهش هزینه‌های هر دو اپراتور صورت گرفته و باعث شده که هر دوی این شرکت‌ها به نتایج مطلوب و سودمندی در بازار کار خود برسند که در نهایت به رضایت مشترکین این سرویس‌ها ختم شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (26 مورد)
  • ali malekshahian
    ali malekshahian | ۲۶ شهریور ۱۳۹۶

    متاسفانه یه مشکل واسه خط من پیش اومده سرعت نت همراه اولم از 2 مگ بالاتر نمیره وقتی دانلود میکنم یه ثانیه میره رو 20 مگ بعد یهو میاد پایین نمیدونم مشکل از چیه، ولی خط ایرانسلم خوبه

    • Mohammad
      Mohammad | ۲۶ شهریور ۱۳۹۶

      خود همراه اول محدودت کرده. من رو روی 260کیلوبایت محدود کرده دو سه ماهه!

    • محمد رضا
      محمد رضا | ۳۱ شهریور ۱۳۹۶

      مثلا خواستی بگیی همراه اول خوبه

  • mehrdad
    mehrdad | ۲۶ شهریور ۱۳۹۶

    رایتل فقط واسه مکالمه رایتل به رایتل خوبه
    بسته های اینترنتش به هیچ دردی نمیخوره با این قیمت هاش

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی