ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

جنسیس G70 برای غلبه بر ب ام و سری 3 معرفی شد

سرانجام پس از مدت ها انتظار نسخه تولیدی جنسیس G70 در مرکز طراحی این برند در نامیانگ کره رونمایی شد. این سدان کامپکت لوکس که از پلتفرم کیا استینگر بهره می برد، طول و عرضی ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۲۵ شهریور ۱۳۹۶ | ۱۴:۳۰

سرانجام پس از مدت ها انتظار نسخه تولیدی جنسیس G70 در مرکز طراحی این برند در نامیانگ کره رونمایی شد.

این سدان کامپکت لوکس که از پلتفرم کیا استینگر بهره می برد، طول و عرضی به ترتیب برابر با 4,685 و 1,850 میلی متر داشته و فاصله محوری آن نیز 2,835 میلی متر می باشد.

در سال های اخیر سردمدار این کلاس ب ام و سری 3 بوده و به عنوان یک استاندارد شناخته می شود، به همین جهت برای ارزیابی توانایی ها، گزینه های حاضر در این کلاس با باواریایی پرطرفدار مقایسه می شوند. G70 از لحاظ ابعاد در مقایسه با سری 3 بزرگ تر بوده و فضای بیشتری را ارایه می کند.

مانفرد فیتزگرالد مدیر عامل جنسیس: تولید G70 یک دستاورد مهم برای برند ما است.

از لحاظ طراحی، G70 به گونه ای است که بیننده یا عاشق آن می شود یا از آن نفرت پیدا می کند!

اگر چه طراحان جنسیس در خلق یک چهره تهاجمی برای این خودرو موفق بوده اند، اما عادت کردن به نمای جلو - مخصوصا طرح سپر – نیازمند کمی تلاش و کوشش ذهنی است!

ظاهرا کره ای ها در خلق G70 روش خود را در پیش گرفته و توجه چندانی به سبک و سیاق رقبای آلمانی خود نداشته اند. البته این هرگز به معنای ضعف ظاهری G70 نبوده و شاید نمای خارجی آن به یک برگ برنده تبدیل شود.

در داخل کابین شاید طراحی قسمت های موجود همخوانی بیشتری با سلایق گوناگون داشته باشد. در نگاه نخست به اجزای این بخش، نمایشگر ایستاده کمی محصولات ب ام و را در ذهن تداعی می کند، اما با دیدن سایر المان ها این موضوع کم رنگ می شود. طبق انتظار جزییات و کیفیت مواد به کار رفته در سطح بالایی قرار دارد.

جنسیس برای به چالش کشیدن آلمانی ها، محصول جدید خود را با موتورهای متنوعی راهی میدان رقابت کرده است. مثل استینگر، G70 با موتورهای چهار و شش سیلندر توربو عرضه شده؛ نمونه 2 لیتری چهار سیلندر Theta II GDI با 252 اسب بخار نیروبخش مدل پایه است. در صورت انتخاب پکیج اسپورت خروجی این موتور به 255 اسب بخار ارتقا می یابد.

مدل قوی تر G70 به یک موتور 3.3 لیتری V6 Lambda II با 370 اسب بخار قدرت مجهز شده است. با این موتور قدرتمند توئین توربو، G70 شتاب صفر تا صد را در عرض 4.7 ثانیه ثبت نموده و می تواند به حداکثر سرعت 270 کیلومتر در ساعت دست پیدا کند.

در اروپا G70 با موتور دیزلی نیز قابل انتخاب خواهد بود. در این قاره جنسیس سدان جدید خود را با یک موتور 2.2 لیتری CRDi نیز به فروش خواهد رساند. خروجی این موتور کمتر از نمونه های بنزینی بوده و 202 اسب بخار اعلام شده است.

جنسیس درباره احتمال انتخاب گیربکس دستی توسط مشتریان حرفی به میان نیاورده، اما به نظر می رسد که نمونه 8 سرعته خودکار بتواند سلیقه های مختلف را راضی نگه دارد.

همانند استینگر، G70 نیز در هر دو نسخه دیفرانسیل عقب و دو دیفرانسیل فروخته خواهد شد. این کره ای جدید از لحاظ امنیت "بهترین در کلاس" لقب گذاری شده و با انبوهی از تجهیزات مرتبط با ایمنی فعال و غیر فعال – مثل 9 ایربگ، کاپوت فعال و سازه مستحکم - عرضه می شود.

بی تردید G70 با تکیه بر فاکتورهایی مثل طراحی خاص، کابین با کیفیت و جادار، عملکرد فنی بالا و امنیت مثال زدنی می تواند تمامی سدان های کامپکت لوکس آلمانی و ژاپنی را به چالش بکشد؛ اما شاید در ابتدای امر هیچ یک از فاکتورها به اندازه قیمت منطقی نتواند در موفقیت این خودرو نقش داشته باشد، مساله ای که درباره آن هنوز صحبتی نشده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (6 مورد)
  • morshedi
    morshedi | ۲۵ شهریور ۱۳۹۶

    هیوندای برندیه که هیچ ردی از اصالت تو هیچ کدوم از محصولاتش دیده نمی شه ، تا نزدیک به خودرو نشی و برند و نبینی متوجه نمیشی این یک هیونداست.و از لحاظ مهندسی فنی و کیفیت لذت سواری سالها از آلمانیها عقب ترند.

  • IMP
    IMP | ۲۵ شهریور ۱۳۹۶

    زرشک

  • محمد حسن
    محمد حسن | ۲۵ شهریور ۱۳۹۶

    نمیدونم کجاشو از پراید کپ زدن ؟ بنظرتون؟

  • Saeed_S22
    Saeed_S22 | ۲۵ شهریور ۱۳۹۶

    چی ساختن دمشون گرم

  • H@med
    H@med | ۲۵ شهریور ۱۳۹۶

    رقیب BMW ؟؟

    • Saeed_S22
      Saeed_S22 | ۲۵ شهریور ۱۳۹۶

      بی ام و رو ما گنده کردیم وگرنه این کره ایا میتونن بالاتر از بی ام و باشن

مطالب پیشنهادی