ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

رنو Symbioz؛ کانسپتی که به منزلتان وسعت می بخشد

در نمایشگاه خودروی فرانکفورت امسال، رنو با پرده برداری از خودروی کانسپت جدید خود به نام Symbioz توانست نگاه ها را به سوی خود جلب کند. Symbioz کانسپتی الکتریکی، با سطح بالایی از خود مختاری ...

آرمین نعم الحبیب
نوشته شده توسط آرمین نعم الحبیب | ۲۵ شهریور ۱۳۹۶ | ۰۸:۳۰

در نمایشگاه خودروی فرانکفورت امسال، رنو با پرده برداری از خودروی کانسپت جدید خود به نام Symbioz توانست نگاه ها را به سوی خود جلب کند. Symbioz کانسپتی الکتریکی، با سطح بالایی از خود مختاری بوده که دورنگاری از محصولات آتی رنو در سال 2030 میلادی را به نمایش می گذارد.

رنو ادعا می کند Symbio، که به یونانی باستان مترادف زندگی مشترک است، فراتر از یک وسیله حمل و نقل معمولی ظاهر خواهد شد؛ چراکه به صورت قسمتی ماژولار، توانایی ادغام شدن با منزل صاحبش را دارد. کمپانی فرانسوی پلتفرمی متحرک را متصور می شود که بتواند خودرو را در نواحی مختلف خانه جا به جا کرده و آن را در صورت نیاز صاحبش در اختیار وی قرار دهد؛ به عنوان مثال ایجاد نشیمگاهی کوچک در ایوان برای استراحت افراد خانواده.

کانسپت 4.7 متری رنو ابعادی در حد و اندازه خودروهای بزرگ خانوادگی دارد؛ اما رنو وعده می دهد که این اتومبیل فضایی فراتر از خودروهای هم قد و قواره اش در اخنیار صاحبانش می گذارد. قسمت بالایی بدنه تقریباً بطور کامل از شیشه ساخته شده که به وسیله روشی خاص و پیچیده به بخش پایینی بدنه متصل گردیده است.

ساختار بخش زیرین بدنه از فیبر کربن بوده که به واسطه بکارگیری چرخ های بزرگ و خطوط پف کرده، بسیار حجیم از آب در آمده و طراحی بخش جلو، پیچیده و آینده نگرانه صورت پذیرفته ولی همچنان المان های مشابه به محصولات کنونی رنو مانند چراغ های C شکل در آن بکار رفته اند.

نحوه باز شدن درها مشابه نمونه های یافت شده در محصولات رولزرویس است که به Suicide Door شهرت دارند؛ اما نکته ای که آن ها را خاص تر می کند عدم استفاده از ستون میانیست، بدین ترتیب شیشه های کناری بصورت جداگانه قابلیت باز شدن دارند.

رنو در طراحی کابین پا را فراتر می گذارد و با استفاده از صندلی های گردان اتوماتیک کاری می کند تا سرنشینان در فضایی از انبوه نمد، مرمر اعلا و مواد چینی غوطه ور شوند. صفحه نمایش غول پیکر 80 سانتی متری با پنل OLED که توسط لایه ای از Gorilla Glass محافظت می شود در برابر راننده قرار دارد.

هنگامی که سیستم خودران فعال می شود، تمام بخش داشبورد از جمله پدال ها و سیستم فرمان 15 سانتی متر عقب نشینی می کنند تا فضای کافی برای میزی که از کف کابین ظاهر می شود مهیا شود.

ورژن دموی این خودرو در آینده نزدیک برای تست های جاده ای آماده خواهد بود. نسخه آزمایشی یا دموی Symbioz با چشم اندازی از تکنولوژی های موجود تا سال 2023 در خودروهای رنو نشان خواهد داد که چگونه یک خودروی خودران می تواند با برخورداری از حسگرهایی خاص، محیط داخل کابین را با توجه به نحوه رانده شدن خودرو و شرایط مسیر تغییر دهد.

مطابق انتظار نسخه دمو بازه وسیعی از سرویس های ارتباطی را به همراه خود خواهد داشت. سرنشینان به محض ورود به کابین شناسایی شده و به محیط دیجیتالی مخصوص خود دسترسی خواهند داشت. قابلیت مطلع کردن سرنشینان از حوادث و ترافیک های جاده ای تا شعاع چند کیلومتری از دیگر ویژگی های جذاب نسخه آزمایشی خواهند بود.

هر دو نسخه کانسپت و آزمایشی توسط دو موتور الکتریکی تغذیه می شوند که قدرتشان به چرخ های عقب منتقل می شود. گفته ها حاکی از آنند که نسخه آزمایشی با 670 اسب بخار نیرو در کنار گشتاور 660 نیوتون متری، از صفر تا صدی کمتر از 6 ثانیه برخوردار خواهد بود. این خودرو با هر بار شارژ کامل توانایی پیمایش 497 کیلومتر را داراست و شارژر القائی آن در مدت 20 دقیقه 80 درصد حجم باتری را شارژ می کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • reza
    reza | ۲۵ شهریور ۱۳۹۶

    ایول واقعا عالیه

  • milad
    milad | ۲۵ شهریور ۱۳۹۶

    ?

مطالب پیشنهادی