ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

سهم شرکت ها و قطعات مختلف از بازار موبایل های هوشمند چقدر است؟

موسسه «DeviceAtlas» که در زمینه تحقیقات موبایل فعالیت دارد اخیرا در گزارشی که بر اساس آنالیز ترافیک ده ها هزار سایت مختلف تهیه شده، به بررسی میزان فروش و سهم موبایل ها و قطعات سخت ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۲۵ شهریور ۱۳۹۶ | ۱۴:۰۰

موسسه «DeviceAtlas» که در زمینه تحقیقات موبایل فعالیت دارد اخیرا در گزارشی که بر اساس آنالیز ترافیک ده ها هزار سایت مختلف تهیه شده، به بررسی میزان فروش و سهم موبایل ها و قطعات سخت افزاری از بازار در سه ماهه دوم سال 2017 پرداخته است. این گزارش نشان می دهد از سهم اندروید در برخی مناطق تا 40 درصد کاهش پیدا کرده و استفاده از رم های 512 مگابایت هنوز رواج دارد.

بر این اساس رتبه اول پرفروش ترین موبایل هوشمند به گلکسی S7 می رسد و کوالکام نیز بیشترین میزان فروش چیپست را دارد اما نکته جالب این است که اسنپدراگون 410 پرکاربردترین چیپست در موبایل های هوشمند بوده است.

اگرچه شرکت های سامسونگ، هوآوی، شیائومی و مدیاتک در حال ساخت چیپست هستند اما کوالکام هنوز در صدر قرار دارد و تنها در نیجریه تعداد موبایل های هوشمند مجهز به چیپست مدیا تک از کوالکام بیشتر است. در برخی مناطق مثل روسیه، مالزی و کانادا چیپست های سامسونگ و کوالکام در فاصله بسیار اندکی از هم قرار گرفته اند اما در کشورهای اروپایی و آمریکا کوالکام با دراختیار داشتن 30 درصد بازار اندروید با سامسونگ که 10 درصد بازار را به خود اختصاص داده است، فاصله نسبتا زیادی دارد.

با وجود اینکه چیپست اسنپدراگون 410 در سه ماهه دوم بیشترین کاربرد را داشته اما در برخی از کشورها مثل آمریکا، کانادا، روسیه و هند در میان پنج رتبه برتر قرار ندارد. برای مثال در آمریکا پس از چیپست های اپل، اسنپدراگون 820 در جایگاه چهارم و اگزینوس 7420 در جایگاه پنجم قرار دارد. در انگلیس نیز چیپست های اپل و اگزینوس 7420 رتبه های های اول تا پنجم را قبضه کرده اند.

در حالی که این روزها شاهد معرفی موبایل هایی با 6 یا 8 گیگابایت رم هستیم، در این گزارش بیشتر موبایل ها از رم های 1 و 2 گیگ برخوردار هستند و استفاده از رم 512 مگابایت نیز هنوز رواج نسبتا زیادی دارد.

محبوبیت زیاد اپل در برخی مناطق باعث بالا رفتن میزان استفاده از رم های 1 و 2 گیگابایت شده است چون در آیفون معمولا از رم های کمتری نسبت به موبایل های اندرویدی استفاده می شود. با این حال در کشورهایی مثل استرالیا و سوئد رم های 4 گیگابایت و بالاتر کاربرد بیشتری دارند اما در آمریکا و برخی کشورهای اروپایی رم 2 گیگابایت در جایگاه اول قرار دارد.

در این گزارش 60 درصد موبایل های هوشمند از سیستم عامل اندروید بهره می برند اما در کشورهای آمریکا، انگلیس و ژاپن این میزان به 40 درصد کاهش پیدا می کند. نمودار زیر تغییرات استفاده از سیستم عامل اندروید بین نیمه سوم سال 2016 و نیمه دوم سال 2017 را نشان می دهد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی