ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

حذف قبوض کاغذی تلفن ثابت؛ پرداخت مستقیم توسط بانک

بعد از کش و قوس‌های فراوان بالاخره طرح حذف قبوض به مرحله جدی اجرایی خود رسیده و تمهیداتی برای راحتی مشترکین و همچنین کاهش مصرف کاغذ و پرداخت راحت‌تر این قبوض در نظر گرفته شده ...

آرش پارساپور
نوشته شده توسط آرش پارساپور | ۲۵ شهریور ۱۳۹۶ | ۱۶:۱۵

بعد از کش و قوس‌های فراوان بالاخره طرح حذف قبوض به مرحله جدی اجرایی خود رسیده و تمهیداتی برای راحتی مشترکین و همچنین کاهش مصرف کاغذ و پرداخت راحت‌تر این قبوض در نظر گرفته شده است.

«داود زارعیان»، معاون شرکت مخابرات، با اشاره به حذف قبوض کاغذی تلفن ثابت تا پایان سال جاری اظهار داشت: «چندین روش به عنوان جایگزین قبض کاغذی در نظر گرفته شده که یکی از آنها، سرویس دایرکت دبیت برای پرداخت قبض است.»

آن طور که از سخنان وی برمی‌آید قرار است در این سرویس با توافقی سه جانبه بین مشتری، بانک و مخابرات، پرداخت قبض مشترک به صورت مستقیم و خودکار از حساب بانکی وی که بدین منظور ساخته شده، پرداخت شود.

کاهش هزینه صدها میلیارد تومان با الکترونیکی شدن قبوض کاغذی

در مراحل آغازین اجرای این طرح که به آن دایرکت دبیت می‌گویند، فعلا قراردادی با بانک پارسیان بسته شده و طبق گفته زارعیان با سایر بانک‌ها نیز در صورت تمایلشان قرارداد بسته خواهد شد.

نحوه اطلاع رسانی هزینه قبض به مشترکین در این طرح به صورت پیام‌های صوتی و متنی بوده که قبل از ساعت 20 در طول شبانه روز به اطلاع مشترک می‌رسد تا باعث ایجاد مزاحمت برای وی نشود.

در سال‌های گذشته «نصرالله ابراهیمی»، معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری تهران از هزینه‌های گزاف صادر شدن قبوض برای خانوارها گفته بود و رقم آن را فقط برای شهر تهران بیش از 70 میلیارد تومان اعلام کرده بود. حال شرکت مخابرات گام اول را برای حذف این هزینه‌ها برداشته و احتمال می‌رود شرکت‌های دیگر نیز به زودی اقدامات مشابهی را برای حذف قبوض کاغذی خود انجام دهند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (13 مورد)
  • فرشاد
    فرشاد | ۲۶ شهریور ۱۳۹۶

    لابد بخاطر این کار ازمون کارمزد هم میگیرن! دقت کنید که کلی هزینه اضافه کاغذ و چاپ و نیروی انسانی و حمل و نقل و ... حذف میشه.
    یک زمانی دوتا باجه از هر بانک به پرداخت قبض اختصاص داشت. حقوق دوتا کارمند ثابت همیشگی رو حساب کنید چقدر میشه. ولی وقتی همه خدمات بانکی الکترونیکی شد باز اون هزینه رو چند برابر از مردم دارن میگیرن. کارمزد اعلام موجودی کارت. کارمزد انتقال وجه و هزارتا مسخره بازی دیگه... ?

  • محمد رضا
    محمد رضا | ۲۶ شهریور ۱۳۹۶

    می خوان کاغذ ها رو بدن رایگان به من

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی