ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

زمین تجربه نیمی از دمای خورشید را دارد

تحقیقات جدید نشان داده اند که گرمترین دمای تاریخ کره زمین بر اثر برخورد سیارکی به وجود آمده که 38 میلیون سال قبل به «نیوفاوندلند» کانادا برخورد کرده است. دمای نقطه برخورد در این ناحیه ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۲۵ شهریور ۱۳۹۶ | ۱۷:۰۰

تحقیقات جدید نشان داده اند که گرمترین دمای تاریخ کره زمین بر اثر برخورد سیارکی به وجود آمده که 38 میلیون سال قبل به «نیوفاوندلند» کانادا برخورد کرده است. دمای نقطه برخورد در این ناحیه برای مدت کوتاهی به 2370 درجه سانتیگراد رسیده که نصف دمای سطح خورشید است.

این سیارک پس از انقراض دایناسورها و پدیدار شدن پستانداران به سطح زمین برخورد کرده و احتمالا اثرات جانبی آن به دیگر نقاط زمین نیز گسترش یافته است.

محققین دانشگاه «کورتین» استرالیا و دانشگاه «وسترن» انگلیس با توجه به شواهد افزایش یکباره انرژی و وجود کریستال «زیرکانیا» که تنها در دمای بالای 2370 درجه سانتیگراد تشکیل می شود، به این نکته پی برده اند.آنها در مقاله شان به این نکته اشاره کرده اند:

دمای این ناحیه پس از برخورد سیارک، گرمترین دمای تاریخ این کره خاکی است.

امروزه نقطه برخورد سیارک به دریاچه ای دایره ای به نام «Mistastin» تبدیل شده که از فضا شبیه به یک دهانه آتشفشانی به نظر می رسد. شواهد بسیاری وجود دارد که این دریاچه توسط یک سیارک ایجاد شده است، برای مثال نواحی اطراف دریاچه شامل شیشه، مواد معدنی، صخره های ذوب شده، مخروط های خرد شده و نشانه هایی از انتقال بسیار زیاد انرژی در بازه کوتاهی است. علاوه بر این در دیواره های دهانه کریستال های زیرکانیا یافت شده اند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • TeChNoLoGy
    TeChNoLoGy | ۲۵ شهریور ۱۳۹۶

    بهتر بود توی تیتر به دمای (سطح) خورشید اشاره میکردید چون اگه کسی ندونه باعث گمراهی کاربران میشه

مطالب پیشنهادی