ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

تشعشعات پرتوهای رادیویی توسط رگولاتوری اندازه‌گیری شد

رگولاتوری بر اساس آخرین اندازه گیری‌های انجام شده از تشعشعات پرتوهای رادیویی (شامل آنتن‌های BTS موبایل) که در قالب گزارشی برای سازمان انرژی اتمی ارسال شده است، یک بار دیگر تایید می‌کند که تشعشعات رادیویی از سطح ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۲۶ شهریور ۱۳۹۶ | ۱۳:۳۰

رگولاتوری بر اساس آخرین اندازه گیری‌های انجام شده از تشعشعات پرتوهای رادیویی (شامل آنتن‌های BTS موبایل) که در قالب گزارشی برای سازمان انرژی اتمی ارسال شده است، یک بار دیگر تایید می‌کند که تشعشعات رادیویی از سطح استانداردی که برای آنها تعیین شده پایین‌تر هستند.

«حسین فلاح جوشقانی»، سرپرست سازمان تنظیم مقررات وارتباطات رادیویی با عنوان همین موضوع خبر می‌دهد که نتایج اندازه‌گیری دوره‌ای تشعشعات، کمتر از حدی است که در استاندارد ملی تعیین شده است.

این آزمایش در تیر ماه سال جاری در چندین کلان‌شهر ایران از جمله تهران، اهواز، کرج، شیراز، قم، اصفهان، مشهد و تبریز انجام شده و نتایج آن برای سازمان انرژی اتمی ارسال شده است؛ نتایجی که باعث می‌شود شهروندان نگرانی کمتری از خطرات احتمالی پرتوهای رادیویی و تشعشعات داشته باشند.

لازم به ذکر است که «سازمان انرژی اتمی»، «وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی» و «سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی» (رگولاتوری) عضو کمیته حفاظت در برابر اشعه هستند و حالا فلاح در همین رابطه می‌گوید: «در این کمیته رگولاتوری وظیفه اندازه‌گیری میزان تشعشعات پرتوهای رادیویی را بر عهده دارد و نتایج به دست آمده را برای سازمان انرژی اتمی ارسال می‌کند تا با استانداردهای ملی پرتوگیری تطبیق داده شود.»

جزییات این گزارش البته منتشر نشده‌اند و مشخص نیست که سطح تشعشعات پرتوهای رادیویی دقیقاً در چه حدی بوده است. با این حال، دیجیاتو در ابتدای امسال با همکاری یک متخصص پرتوگیری و یک دستگاه پرتوسنج، میزان تشعشعات یک آنتن BTS موبایل در سطح شهر تهران را اندازه گیری کرد که نتیجه، بسیار پایین تر از حد استاندارد تعیین شده بود.

در حال حاضر استاندارد پرتوهای رادیویی برای آنتن‌های BTS معادل ۴۴۰ میکرووات بر سانتی‌متر مربع برای نسل دوم شبکه موبایل و ۹۵۰ میکرووات بر سانتی‌متر مربع برای نسل سوم و چهارم شبکه موبایل است. در حالی که آزمایش ما نشان داد که تشعشعات آنتن BTS در شهر تهران، تنها به نیم میکرووات بر سانتی‌متر مربع می‌رسد.

دیجیاتو همچنین تحقیقات جامعی در مورد تشعشعات آنتن‌های موبایل در ایران و جهان انجام داده که خلاصه آن را در موشن گرافیک زیر مشاهده می‌کنید. همچنین برای دریافت اطلاعات کامل‌تر، می‌توانید مطالبی که در ادامه آمده‌اند را مطالعه فرمایید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (6 مورد)
  • | ۳۰ شهریور ۱۳۹۶

    بی خطر بودن سطح این امواج باید با استاندارد جهانی بررسی و اعلام بشه چون ممکنه ممکن مثل استاندارد برچسب مصرف انرژی ملی با استاندارد جهانی فاصله زیادی داشته باشه

  • محمد رضا
    محمد رضا | ۲۶ شهریور ۱۳۹۶

    بمب هسته ای هم رو ما تاثیر نداره چه به رسه به این سوسول بازی ها هه امواج به روز آنتن می ده کنار دکلی چه برسه خطر داشته باشه

  • z1
    z1 | ۲۶ شهریور ۱۳۹۶

    ? ? ? خطر داره اما کمتره
    فکنم یه درجه مونده به اخطار میگن خطر نداره
    تو ژاپن صحبت کردن در مکان های بسته ممنوع است
    بله

  • TeChNoLoGy
    TeChNoLoGy | ۲۶ شهریور ۱۳۹۶

    یعنی قبلا اندازه گیری نکرده بودن؟?

  • سروش
    سروش | ۲۶ شهریور ۱۳۹۶

    سلام
    اگر ممکنه درباره این سیگنال ها بیشتر توضیح بدید.
    کمتر باشه یعنی خطرش کمتره؟
    درضمن همون طور که میدونید گویا در سایت های منتخب حجم ایتترنت مصرفی واسمون نصف حساب میشه مثل دیجیاتو.
    آیا در اپ دیجیاتو هم همینطوره؟

    • محمد رضا
      محمد رضا | ۲۶ شهریور ۱۳۹۶

      بله چون وصل میشه به سایت دیجیاتو

مطالب پیشنهادی