ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نرم افزار و اپلیکیشن

معرفی بازی Sonic Forces: Speed Battle؛ جنون سرعت

خیلی زودتر از آنچه که فکر می کردیم Sonic Forces: Speed Battle راهش را به اندروید باز کرد. چند روز پیش کمپانی سگا این عنوان را که به نوعی ادامه معنوی Sonic Dash به حساب ...

محمد کریمی
نوشته شده توسط محمد کریمی | ۲۶ شهریور ۱۳۹۶ | ۱۹:۰۰

خیلی زودتر از آنچه که فکر می کردیم Sonic Forces: Speed Battle راهش را به اندروید باز کرد. چند روز پیش کمپانی سگا این عنوان را که به نوعی ادامه معنوی Sonic Dash به حساب می آید برای iOS عرضه نمود و با وجود اینکه انتظار می رفت بازی با یک فاصله زمانی روی دیوایس های اندرویدی عرضه شود ولی ژاپنی ها همه را غافل گیر کردند.

سونیک از محبوب ترین کاراکترهای دنیای گیمینگ به شمار رفته و در روزگاری که نینتندو با ماریو پادشاهی می کرد، این سریع ترین خار پشت دنیا بود که توانست کنسول سگا را نجات داده و از فرش به عرش برساند؛ تجربه یک پلتفرمر سرعتی با مکانیزم های جذاب گیم پلی و مرحله های رنگارنگ چیزی نبود که دهه نود میلادی عرف باشد.

سگا تاکنون دو قسمت از سری Sonic Dash را برای موبایل ها منتشر کرده که هر دو از محبوب ترین بازی های رانر به شمار می روند.

اما محبوبیت سونیک ادامه نداشت. برخلاف نینتندو که به خوبی می دانست چگونه دنیای ماریو را گسترش دهد، سگا همان اشتباهی را مرتکب شد که بعدها شاهد انجام آن توسط روویو، سازنده انگری بردز، بودیم. ژاپنی ها برنامه درستی برای ساخت دنباله های بعدی سونیک نداشتند و این شخصیت کم کم در سراشیبی سقوط قرار گرفت.

ولی امسال فضیه کاملا متفاوت است. سگا بعد از سال ها توانست با Sonic Mania سریع ترین خارپشت دنیا را به بهترین حالت ممکن احیا کند و در ماه های آتی هم بازیکن ها می توانند منتظر Sonic Generation 2 بمانند. جدا از اینکه به کمک Sonic Forces: Speed Battle هم می خواهد تا موفقیت های Sonic Dash را ادامه دهد.

مسئولیت ساخت Sonic Forces: Speed Battle را همان استودیویی به عهده گرفته که قبلا Sonic Dash را توسعه داده بود.

سگا با Sonic Mania به هدفش رسید اما آیا Sonic Forces: Speed Battle هم اینگونه است؟ تقریبا می توانیم بگوییم بله. نام سونیک به تنهایی برای جذب میلیون ها بازیکن به Sonic Forces کفایت می کند ولی ژاپنی ها برای ساخت این عنوان روی المانی دست گذاشته اند که این روزها به شدت محبوب شده است: رقابت های آنلاین.

مکانیزم های Sonic Dash را در نظر بگیرید و همان را در مسابقات چند نفره قرار دهید تا به گیم پلی Sonic Forces برسید. ساخته جدید سگا عنوانی Runner با محوریت رقابت های آنلاین بوده و در آن کاربران در نقش شخصیت های دنیای سونیک با یکدیگر مسابقه می دهند.

بدین صورت که کاراکترهای بازی همانند بقیه بازی های سبک رانر خودشان دویده و حالا باید هنگام رسیدن به موانع با حرکت به لاین های متفاوت، پرش یا سر خوردن روی زمین سعی کنید سرعت تان را حفظ نموده و به بهترین نتیجه ممکن برسید. البته موانع تنها عامل تاثیرگذار روی پیروزی یا شکست شما نیستند.

بعد از اتمام هر مرحله، بسته به رتبه ای که به دست آوردید صندوقچه هایی به بازیکن ها داده می شود. در این صندوقچه ها جدا از این حلقه، کارت های کاراکترهای بازی وجود داشته و با آن ها می توانید شخصیت های جدیدی آزاد کنید.

برای این بخش سازنده از ایده Power Up ها یا همان قدرت ها استفاده کرده تا بازی بیش از حد یکنواخت نشده و بازیکن ها بسته به استراتژی های خود بتوانند از آن ها کمک بگیرند. در طول مسیر جعبه هایی وجود دارد [مشابه کراش یا ماریو کارت] که اگر به آن ها برخورد کنید، یک قدرت بسته به توانایی های شخصیت تان به شما داده می شود.

البته این قسمت محدودیت هایی داشته و به صورت همزمان تنها قابلیت ذخیره کردن سه Power Up را دارید. یکی از سوالاتی که پیش از تجربه Sonic Forces: Speed Battle از خود پرسیدیم این بود که اصلا سبک Runner مناسب رقابت های آنلاین است؟ آن هم به یک علت؛ محدودیت های موجود.

شما در بازی های رانر نهایت باید لاین حرکت را عوض کرده و با واکنش های مناسب سعی کنید رکوردشکنی کنید. خوب این ویژگی ها در بخشی که مهمترین المان جذابیت آن «استراتژی های گوناگون» است چگونه می توانند موفق باشند؟ خوشبختانه سگا تا حدودی از این آزمون سخت سربلند بیرون آمد.

تغییر نمای دوربین [اسکرین شات چپ] از جمله بخش هایی است که باعث شده بازی از دیدگاه بصری یکنواخت نشود. البته گرافیک به خودی خود خوب بوده و محیط ها با توجه به اینکه بازی در مرحله بتا به سر می برد تنوع خوبی دارند.
جدا از استفاده از ایده Power Up ها، طراحی محیط ها به گونه ای است تا هر لحظه با برخورد به آن ها شانس کاهش سرعت را داشته باشید. همین ترکیب المان های همیشگی بازی های رانر، Power Up ها و البته طراحی استثنایی مرحله ها باعث شده تا بازی جذابیتش را برای مدت ها حفظ کند.

البته با وجود تلاش های سگا، همچنان این بخش کاستی هایی داشته و اینکه در ابتدای متن گفتیم «تقریبا» بازی توانسته به موفقیت برسد به همینجا اشاره داشتیم. چون چالش های محیط به اندازه کافی نبوده و به واسطه همین مسئله، Sonic Forces به نوعی رنگ و بوی Pay to Win [برای پیروزی مجبورید هزینه کنید] بودن به خودش گرفته است.

اما این نکته منفی نباید باعث شود تا تجربه Sonic Forces را از دست بدهید. المان های مثبت بازی به قدری هستند تا همین الان ساخته جدید کمپانی سگا را دانلود کرده و برای ساعت ها به مسابقه با بقیه بازیکن ها بپردازید. بد نیست اضافه کنیم که برای انجام Sonic Forces: Speed Battle احتیاجی به نرم افزارهای تغییر آی پی نخواهید داشت.

Sonic Forces: Speed Battle

Sonic Forces: Speed Battle

سازنده: SEGA قیمت: رایگان با پرداخت درون برنامه ای دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: 218 / 97.3 مگابایت زبان:
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • soortex
    soortex | ۲۶ شهریور ۱۳۹۶

    تشکر

  • احد وصال
    احد وصال | ۲۶ شهریور ۱۳۹۶

    بازی زلاتان کی واسه اندروید میاد?

    • محمد کریمی
      محمد کریمی | ۲۶ شهریور ۱۳۹۶

      سلام احد جان، همچنان مشخص نیست ولی با توجه به اینکه ثبت نام نسخه بتا بازی شروع شده می تونیم امیدوار باشیم که در آینده نزدیک این عنوان برای اندروید هم منتشر بشه.

مطالب پیشنهادی