ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اپل ورود اپلیکیشن های گمراه کننده به اپ استور را ممنوع می کند

اپل به تازگی راهنمای ارزیابی و بازبینی اپلیکیشن ها برای توسعه دهندگان را به روز رسانی کرده تا اپ استور را از برنامه های اضافه و گمراه کننده خالی نماید. این اقدام، دانلود برخی از ...

حمید مقدسی
نوشته شده توسط حمید مقدسی | ۲۶ شهریور ۱۳۹۶ | ۱۱:۱۵

اپل به تازگی راهنمای ارزیابی و بازبینی اپلیکیشن ها برای توسعه دهندگان را به روز رسانی کرده تا اپ استور را از برنامه های اضافه و گمراه کننده خالی نماید. این اقدام، دانلود برخی از اپلیکیشن های قدیمی را نیز ناممکن خواهد ساخت.

اپ استور پیش از این هم سیاست هایی را علیه چنین اپلیکیشن های گمراه کننده در بر داشت، اما آپدیت جدید این موضوع را آشکار تر می سازد. به گزارش 9to5Mac برنامه هایی که محتوا یا خدمات خاصی را تبلیغ می کنند اما آنها را ارائه نمی دهند، مشمول رویکرد جدید خواهند شد.

یکی از این موارد، برنامه های آنتی ویروس جعلی هستند که هیچ کار خاصی انجام نمی دهند و فقط به مصرف منابع سیستمی و جمع آوری اطلاعات می پردازند. اپل چندین نمونه از این برنامه ها را حذف کرده، اما طبق راهکارهای جدید، اپلیکیشن های مشابه دیگر توانایی راه یابی به اپ استور را هم نخواهند داشت.

کاربران زیر 13 سال باید به روشی غیر از Face ID هم دسترسی داشته باشند

علاوه بر این، راهنمای جدید بندهایی را در مورد ARKit و Face ID نیز در بر دارد. اپل می خواهد اپلیکیشن های مبتنی بر پلتفرم واقعیت افزوده ARKit در اپ استور، تجربه ای غنی و یکپارچه را به همراه داشته باشد و صرفاً به موارد ساده محدود نشود. در مورد Face ID هم اپل اعلام کرده برای افراد کمتر از 13 سال، اپلیکیشن ها باید روش احراز هویت دیگری به جز تشخیص چهره را نیز پیشنهاد دهند.

یکی دیگر از قابلیت های اپ استور، امکان اهدای وجه به فرد دیگر بدون استفاده از پرداخت های درون برنامه ای است. در این روش تمام مبلغ به دریافت کننده می رسد، در حالی که پیش از این 30 درصد کل مبلغ پرداختی در اختیار اپل قرار می گرفت.

از جمله بندهای جدید اپ استور، می توان به منع اکید اپلیکیشن هایی که قاچاق انسان و/یا سوء استفاده از کودکان را تسهیل می کنند، اشاره کرد. البته این موارد قبلاً هم غیر قانونی بودند، اما اکنون با صراحت بیشتری در مورد آنها صحبت شده است.

شاید به این مطالب هم علاقه مند باشید:

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • محمد حسن
    محمد حسن | ۲۶ شهریور ۱۳۹۶

    نکنه منظورش دو تا نرم افزار ایرانیه.

مطالب پیشنهادی