ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

آخرین سرباز کلاسیک تویوتا؛ FJ کروزر به پایان راه رسید

به زودی آخرین سری شاسی بلند سری اف جی کروزر که از طراحی کلاسیک مدرنی برخوردار است با تولید یک مدل نهایی از رده خارج خواهد شد. خودروهای سری اف جی کروزر از شاسی بلندهای ...

زهرا ملکی
نوشته شده توسط زهرا ملکی | ۲۶ شهریور ۱۳۹۶ | ۱۵:۰۲

به زودی آخرین سری شاسی بلند سری اف جی کروزر که از طراحی کلاسیک مدرنی برخوردار است با تولید یک مدل نهایی از رده خارج خواهد شد.

خودروهای سری اف جی کروزر از شاسی بلندهای محبوبی بودند که در بسیاری از کشورها از جمله ایران علاقه مندان بسیاری را مجذوب خود کرده و از فروش بالایی نیز برخوردار بودند.

در سال 2014 کمپانی تویوتا با معرفی نسخه ای که توسط گروه Trails طراحی شده بود از ادامه حضو این سری خودروها در ایالت متحده جلوگیری کرد.

در حال حاضر به نظر می رسد که این کمپانی قصد دارد که تولید مدل های شاسی بلند این سری را به طور کامل در سراسر دنیا متوقف کند.

در همین راستا این تولید کننده ژاپنی نسخه نهایی این خودرو را معرفی کرده و آن را راهی جاده ها خواهد کرد.

این نسخه نهایی تنها در کشور کمپانی تولید کننده خود یعنی ژاپن در دسترس خواهد بود.
بر اساس اطلاعاتی که از این خودرو به دست ما رسیده است آخرین مدل این شاسی بلند تنها در رنگ بژ تولید شده و این رنگ علاوه بر بدنه بیرونی خودرو، در قسمت های کناری کنسول مرکزی و صندلی های تاشوی آن نیز دیده خواهد شد.


به جهت افزایش جذابی و گیرایی این خودروی آفرود علاوه بر استفاده از چرخ های آلیاژی 20 اینچی، رنگ مشکی نیز در طراحی قسمت های بیرونی و درونی کابین به کار برده خواهد شد.
آخرین مدلی که از سری اف جی کروزر معرفی شد در حدود 6 سال پیش رونمایی شده و از طراحی رترو نیز استفاده می کرد.

این طراحی، المان های کلاسیک وقت را به خودرو اضافه کرد. اما حالا تویوتا می گوید که تلاش کرده است در این نسخه نهایی تغییرات بیشتری را اعمال کند تا از این طریق بتواند حس مدرن بیشتری را در این خودروی آفرود به مخاطب القا کند.

اما به نظر می رسد که این شرکت در این راستا موفق نبوده است چرا که یک کابین متعلق به دهه 1990 این خودرو با نمای بیرونی مدرن آن چندان سنخیتی ندارد.
در زیر این کاپوت این شاسی بلند بک موتور شش سیلندر با ظرفیت 4.0 لیتری قرار دارد. این موتور از طریق یک جعبه دنده 5 سرعته اتوماتیک نیرو را به هردو محور عقب و جلو منتقل می کند.


تویوتا بیان نکرده است که قصد تولید چه تعداد از نسخه نهایی این شاسی بلند را دارد و فقط اشاره می کند که هدف آن فروش 200 دستگاه از این خودرو در هر ماه است.
انتظار می رود که اف جی کروزر جدید برپایه کانسپت FT-4X پیاده سازی شده و ویژگی های یک آفرود حقیقی را با خود به همراه داشته باشد.

تویوتا امسال در نمایشگاه خودرو نیویورک کانسپت جدید FT-4X معرفی کرد. با معرفی این کانسپت که حاصل طراحی استودیوی پژوهشی طراحی Calty تویوتا در کالیفرنیا است، احتمال بازگشت سری اف جی کروزر را به بازار افزایش پیدا کرد.
گفته می شود که یکی از نمایندگی های این شرکت در ماه گذشته عنوان کرده است که تویوتا قصد معرفی و تولید یک جانشین جدید برای سری خودروی دوست داشتنی اف جی کروزر را نداشته است. اما به نظر می رسد که سیل عظیمی از طرفداران این کمپانی چشم به راه معرفی نسخه نهایی این خودرو هستند.

تویوتا در نمایشگاه خودرو فرانکفورت امسال از نسخه جدید لندکروزر پرادو نیز رونمایی کرده است. هدف این تولید کننده ژاپنی از معرفی نسخه فیس لیفت جدید لندکروزر جلب توجه مشتریان عمده این خودرو، یعنی ساکنان قاره سبز عنوان شده است.


همچنین این شرکت از نسخه جدیدی از هایلوکس را با نام Invincible 50 معرفی کرد. هدف از معرفی این نسخه گرامی داشت 50 سال فروش بالای هایلوکس عنوان شده است.

این خودرو دو کابین ژاپنی از سال 1968 در کارخانه تویوتا تولید می شود و از محبوبیت بالایی نیز برخوردار است. بیشترین فروش این خودرو متعلق به سال 2007 با فروش بیش از 40 هزار دستگاه بوده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • محمد
    محمد | ۲۸ شهریور ۱۳۹۶

    خب خاک تو سرت واقعا چرا مدل به این دوست داشنتنب و محبوب و میخوای کنار بذاری

  • بهداد
    بهداد | ۲۶ شهریور ۱۳۹۶

    ملکی عکست رو عوض کن

  • روزبه
    روزبه | ۲۶ شهریور ۱۳۹۶

    خیلی حیف شد

  • MasoudZ
    MasoudZ | ۲۶ شهریور ۱۳۹۶

    ماشین رامبد جوان

مطالب پیشنهادی