ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

مسیر سبز پیش روی واردات تلفن همراه، از نتایج طرح رجیستری

در راستای ایجاد شرایط مناسب برای افزایش واردات قانونی، پیشنهادهایی برای تسریع این فرآیند مطرح شده و این احتمال وجود دارد که گمرگ، موبایل را جز کالاهای مسیر سبز قرار دهد. [digipullqoute place="right"]اگر شرایط ورود ...

امین قیاسی
نوشته شده توسط امین قیاسی | ۲۶ شهریور ۱۳۹۶ | ۱۶:۳۰

در راستای ایجاد شرایط مناسب برای افزایش واردات قانونی، پیشنهادهایی برای تسریع این فرآیند مطرح شده و این احتمال وجود دارد که گمرگ، موبایل را جز کالاهای مسیر سبز قرار دهد.

اگر شرایط ورود قانونی تلفن همراه آسان گردد دیگر موبایل غیر مجاز نخواهیم داشت

در راستای اصلاح مقررات جهت از بین بردن پیچیدگی های تست فنی و ایجاد شرایط مناسب برای واردات قانونی، پیش بینی می شود در آینده نزدیک با اجرای طرح رجیستری تلفن همراه که قرار است از 28 مهرماه عملی گردد، مدت زمان ترخیص کالا از گمرک نیز کاهش یابد. چرا که اگر موبایل های غیرقانونی در کشور سرویس نگیرند، دیگر گمرک نیازی به اعمال مراحل سخت و پیچیده برای اثبات اصالت کالا نخواهد داشت و همین امر موجب تسریع ورود و خروج تلفن همراه می شود.

در این مورد حتی پیشنهاد شده که پس از اجرای رجیستری موبایل، گمرک می‌تواند آن را جزء کالاهای مسیر سبز قرار دهد. جالب است بدانید کالاهایی که در مسیر سبز قرار می‌گیرند به مجوز نیاز ندارند و گمرک می‌تواند در حداقل زمان ممکن پیش بینی شده (30 تا 60 دقیقه) آنها را ترخیص کنند.

با عملی شدن پیشنهادات جدید، زمان ترخیص کالای موبایل از دو هفته به 30 الی 60 دقیقه خواهد رسید.

نظارت بر واردات و تست موبایل را سازمان تنظیم مقررات رادیویی (رگولاتوری) به نمایندگی از وزارت ارتباطات بر عهده گرفته است. در گذشته این سازمان از هر محموله وارداتی، یک عدد را تست نموده که گاهاً به علت مشابه بودن برخی محموله ها، در عمل نیازی به تست دوباره نبود.

اما چندی پیش برای تسهیل شرایط واردات قانونی، دستورالعمل هایی مقرر شد که بر اساس آنها پس از تست یک نمونه، واردات آن کالا تا سه سال از نظر قانونی بلامانع باشد. در حال حاضر یک پروسه حداقل دو هفته‌ای شامل یک هفته تست فنی استاندارد و یک هفته ترخیص از گمرک پیش روی واردات تلفن همراه بوده که همانطور که می دانید واردکننده برای هر روز معطلی (خواب سرمایه)، ضرر سنگینی را متحمل خواهد شد.

در راستای دستورالعمل های قبلی اگر پیشنهاد قرار گرفتن موبایل در مسیر سبز عملی گردد، شرایط بسیار مناسبی برای افزایش واردات قانونی این کالا فراهم خواهد شد که در نهایت واردکنندگان قانونی سود برده، واسطه ها و قاچاقچیان متضرر خواهند شد و ما کاربران می توانیم فارق از نگرانی هایی پیرامون غیر مجاز بودن موبایل ها، به انتخاب مدل مورد نظر خود بپردازیم.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (11 مورد)
  • محمد کاظم صمیمی
    محمد کاظم صمیمی | ۲۷ شهریور ۱۳۹۶

    لامصبا چقدر به مردم فشار میارید؟ اینجوری کهدهمه چی میاد زیر تیغ خودتون و شمام که ماشالا .... قیمتارو میبرین بالا
    یکم.انصاف داشته باشیذ

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی